نسخه‌ی خودران فورد موستانگ ۱۹۶۵ با همکاری زیمنس، ساخته شد

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با همکاری زیمنس و کارشناسان دانشگاه کرانفیلد انگلستان؛ مدل کلاسیک از فورد موستانگ ۱۹۶۵ به فناوری خودران تجهیز شد و قرار است در فستیوال گوودوود حضور یابد.
تبلیغات

فورد موستانگ ۱۹۶۵ جزو خودروهای نمادین تاریخ است که همواره از نظر طراحی و عملکرد، مورد قبول علاقه‌مندان بوده است. تنها کمبودی که امروزه در این خودروی پونی احساس می‌شود؛ عدم وجود فناوری‌های مدرن است. به همین دلیل شرکت زیمنس، در نظر دارد، مدلی منحصربه‌فرد همراه با فناوری خودران از این نمونه‌ی کلاسیک، رونمایی کند. موستانگ ۱۹۶۵ قرار است در رویداد صعود از تپه‌ی فستیوال گوودوود بدرخشد. ترکیب فناوری خودران با مهندسی کلاسیک این خودرو با همکاری متخصصین دانشگاه کرانفیلد اتفاق میا‌فتد. 

فورد موستانگ 1965 خودران / Ford Mustang 1965

مشخصات فنی این مدل هنوز منتشر نشده‌ است؛ اما محققین مرکز مهندسی پیشرفته وسایل نقلیه دانشگاه کرانفیلد، قدم به قدم با زیمنس همراه بوده‌اند تا موستانگ ۱۹۶۵ را به سنسور و الگوریتم‌های کنترلی مدرن مجهز کنند. تیم مهندسی، از فناوری ریزبینی پیشرفته‌ی موقعیتی استفاده کرده‌اند تا نقشه‌ای سه‌بعدی از مسیر ۱.۸۶ کیلومتری رقابت پیش‌رو ایجاد کنند. به این ترتیب موستانگ، از مسیر درست منحرف نخواهد شد. از آنجا که در موستانگ خبری از فناوری‌هایی مثل کمک فرمان الکتریکی و تعلیق هوشمند نیست؛ هر دو طرف، تمامی اجزای موستانگ ۱۹۶۵ را مد نظر قرار داده‌اند تا از کنترل دقیق آن‌ها توسط کامپیوتر‌های آنبورد، اطمینان حاصل کنند.

تنها تغییر مشهود در طراحی بدنه‌، حضور دو سنسور نزدیک کاپوت و صندوق است. فضای داخلی هم تقریبا دست نخورده باقی مانده‌ است و تنها تفاوت موجود، دکمه‌ای قرمز با هدف توقف اضطراری خودرو در شرایط نامساعد رقابت است.

فورد موستانگ 1965 خودران / Ford Mustang 1965

در حالی‌که موستانگ خودران قدرتمند و چشمگیر به نظر می‌رسد؛ تیم توسعه‌ی این پروژه یادآور شده‌اند که این خودرو حتی در شرایط کنترل شده‌ی رقابتی هم ممکن است در حد انتظار و قابل پیش‌بینی عمل نکند. به همین جهت، دکتر جیمز برایتون، یکی از اساتید ارشد کرانفیلد به عنوان راننده کمکی و ایمنی حین شرکت در رویداد گوودوود، حضور خواهد داشت. اولین تلاش موستانگ ؛ در تاریخ ۲۱ تیر کلید می‌خورد و ۲ مرتبه تا پایان فستیوال سرعت گوودوود (۲۴ تیرماه) ادامه می‌یابد.

یورگن مایر، مدیرعامل دپارتمان زیمنس بریتانیا و ایرلند، موستانگ خودران را جلوه‌ای از هنر گذشته و آینده‌ی صنعت خودرو می‌داند. با توجه به اینکه این خودرو در جشن ۲۵ سالگی گوودوود شرکت می‌کند؛ رنگ‌بندی نقره‌ای به همراه عدد ۲۵ متناسب با جشنواره روی بدنه‌ی آن به چشم می‌خورند.

فورد موستانگ 1965 خودران / Ford Mustang 1965

امسال خودروی برقی روبوریس هم در این فستیوال حضور دارد تا در کنار موستانگ، اولین خودروهای خودران شرکت‌کننده در رویداد صعود از تپه‌ی گوودوود باشند. مسلما، روبوکار به لطف پیشرانه‌ی ۵۰۰ اسب‌ بخار و تمام‌برقی، سریع‌تر از موستانگ عمل می‌کند؛ اما مشاهده‌ی شاهکار کلاسیک فورد در مقابل این خودروی مدرن، برای تماشاگران بسیار جذاب خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات