تسلا در شانگهای کارخانه خودروسازی تأسیس می‌کند

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تسلا به تازگی با مقامات چین برای احداث کارخانه‌ی جدیدی با ظرفیت تولید سالانه‌ی ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به توافق رسیده است.
تبلیغات

شرکت خودروسازی تسلا با امضای یک توافق‌نامه با مقامات شهر شانگهای چین قرار است عملیات احداث کارخانه‌ی جدید خود با ظرفیت تولید سالانه‌ی ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو را آغاز نماید. نام رسمی این کارخانه گیگافکتوری 3 است و در منطقه‌ی لینگانگ، از توابع منطقه‌ی آزاد شانگهای، ساخته خواهد شد. گیگافکتوری 3 اولین کارخانه‌ای در چین است که به‌طور کامل تحت مالکیت خارجی است. همچنین، این کارخانه احتمالا بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه‌ی صنعتی شانگهای است و می‌تواند رکورد سرمایه‌گذاری ۵.۵ میلیارد دلاری والت دیزنی در شانگهای را بشکند.

تسلا

بر اساس گزارش رسانه‌ی صبح جنوب چین (South China Morning Post) که بر مبنای یادداشت تفاهم امضا شده توسط تسلا تهیه شده است، فعالیت‌های این کارخانه شامل بخش‌های تحقیق و توسعه، تولید و فروش محصولات خواهد بود. به گزارش مجله‌ی مالی سایجینگ چین، عملیات احداث گیگافکتوری 3 از اوایل سال آینده‌ی میلادی آغاز می‌شود.

Tesla Gigafactory / گیگافکتوری تسلا خودروی الکتریکی

پیش از امضای این قرارداد، ایلان ماسک در سفری به تایلند برای بررسی وضعیت دانش‌آموزان گرفتار شده در غار دستور داد فورا زیردریایی‌های کوچکی برای تسریع کمک‌رسانی‌ها ساخته شود، هرچند که با نجات دانش‌آموزان این زیردریایی‌ها هرگز مورد استفاده قرار نگرفتند.

TESLA gigafactory

ماسک در گذشته از قوانین سفت‌وسخت تولید در چین انتقاد کرده بود چراکه بر اساس قانون، خودروسازان خارجی برای تولید محصولاتشان در چین، موظف به شراکت ۵۰ درصدی با شرکت‌های محلی بودند. کمی بعد از انتقادهای ماسک، چین از قوانین جدید تولید خودروهای با سوخت پاک تا سال ۲۰۲۲ میلادی، خبر داد و شرکت تسلا بلافاصله برای احداث کارخانه در شانگهای اقدام کرد.

تسلا

خبر ساخت این کارخانه در حالی منتشر شده است که طی چند روز گذشته تسلا قیمت محصولاتش در چین را ۲۰ درصد افزایش داده است. این افزایش قیمت ناشی از افزایش تعرفه‌های واردات خودرو در چین در تقابل با سیاست‌های اخیر آمریکا است. با این حال، با احداث گیگافکتوری 3 و آغاز بهره‌برداری از آن، قیمت محصولات تسلا در چین به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات