امضای قرارداد سرمایه گذاری مشترک بی ام و با گریت وال چین

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
با امضای قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک بین گروه خودروسازی بی‌ام‌ و با گریت‌وال موتور، تولید نسخه‌ی الکتریکی مینی از سال ۲۰۱۹ در چین آغاز خواهد شد.
تبلیغات

شرکت بی‌ام‌و و خودروساز چینی گریت‌وال موتور، امروز قراردادی برای تولید خودروی الکتریکی مینی (Mini) از طریق سرمایه‌گذاری مشترک ۵۰:۵۰ در داخل خاک چین امضا کردند. در شرکت در حضور لی کی‌کیانگ نخست وزیر چین و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان متعهد شدند تا سرمایه‌گذاری مشترکی برای توسعه و تولید وسایل نقلیه برقی در چین انجام دهند. 

2017 Mini Countryman PHEV

این قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک علاوه بر تولید خودروی برقی مینی، زیرساختی برای تولید سایر محصولات الکتریکی توسط گریت‌وال فراهم خواهد کرد. راه‌اندازی شرکت جدید منوط به تائید مقامات چینی و اتمام فرآیند ثبت برند تجاری است. این سرمایه‌گذاری مشترک در استان جیانگ سو واقع شده است، که بی‌ام‌و و گریت‌وال با همکاری یکدیگر کارخانه مدرن و پیشرفته‌ای ایجاد می‌کنند.

BMW Great Wall MINI electric car / بی‌ام‌و گریت‌وال مینی خودروی الکتریکی

هارالد کریگر، رئیس هیئت مدیره گروه بی‌ام‌و AG، در مراسم امضای قرارداد گفت:

امضای چنین قراردادی نشان‌دهنده سطح جدیدی از همکاری بین چین و آلمان است. این همکاری استراتژیک یک پیروزی آشکار برای گروه خودروسازی بی‌ام‌و و گریت‌وال موتور است، که ما را قادر می‌سازد تا به طرح‌های جاه‌طلبانه چین برای وسایل نقلیه جدید برقی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش حمل‌ونقل کمک کنیم.

فعالیت‌های مشترک سرمایه‌گذاری بی‌ام‌و و گریت‌وال بر تامین قطعات، توسعه و تولید خودروی الکتریکی برای بازار چین تمرکز خواهد کرد. در سال ۲۰۱۷، چین چهارمین بازار بزرگ فروش محصولات مینی بود که حدود ۳۵،۰۰۰ دستگاه به بازار عرضه کرد. تولید خودروی برقی مینی در چین از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. 

BMW Great Wall MINI electric car / بی‌ام‌و گریت‌وال مینی خودروی الکتریکی

بی‌ام‌و به تازگی در رویدادی که در مونیخ با حضور مدیران اجرایی این شرکت برگزار شد، از آینده خودروی برقی در سبد محصولات خودروساز آلمانی صحبت کردند. در این رویداد که با حضور نمایندگانی از رسانه‌های مختلف برگزار شد، بی‌ام‌و اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۵، بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از خودروهای ساخت این شرکت دارای سیستم محرکه برقی خواهند بود. پیش از این بی‌ام‌و برنامه‌های خود را برای تولید ۲۵ خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ اعلام کرده است که همه آن‌ها بر اساس معماری نسل پنجم (مجهز به پکیج باتری در کف خودرو) ساخته خواهند شد. چنین معماری بیش‌تر برای خودروهای شاسی‌بلند مناسب است و بی‌ام‌و در این کلاس قصد عرضه چند مدل دارد. در حال حاضر بی‌ام‌و به طور سالانه حدود ۲.۵ میلیون دستگاه خودرو به فروش می‌رساند که سهم ۱۵ تا ۲۵ درصد از کل فروش، رقمی بین ۳۷۵۰۰۰ تا ۶۲۵۰۰۰ خودروی الکتریکی می‌شود. 

BMW Great Wall MINI electric car / بی‌ام‌و گریت‌وال مینی خودروی الکتریکی

الیور زیپسه، عضو هیئت مدیره بی‌ام‌و در زمینه تولید گفت:

ما فرض می‌کنیم که تا سال ۲۰۲۵، چیزی بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از خودروهای تولیدی بی‌ام‌و، موتور برقی داشته باشند. اما این مقدار می‌تواند ۴۰ درصد، یا این‌که تنها ۱۰ درصد باشد.

برنامه فعلی بی‌ام‌و این است که هر مدل اصلی از محصولات این شرکت قادر به پشتیبانی از انواع خودروی برقی و خودروی الکتریکی پلاگین هیبریدی (PHEV) و همچنین پیشرانه‌های معمولی خواهد بود و ظرفیت کافی برای ساخت مدل‌های خاص الکتریکی مانند بی‌ام‌و iNext نیز در آینده وجود خواهد داشت. پروژه خودروی برقی بی‌ام‌و iNEXT در سال ۲۰۲۱ به نمایش در می‌آید و یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های بی‌ام‌و محسوب می‌شود.

BMW Great Wall MINI electric car / بی‌ام‌و گریت‌وال مینی خودروی الکتریکی

پیش از این بی‌ام‌و با امضای قرارداد تولید مشترک با برلیانس اتوموتیو و راه‌اندازی شرکت BBA از تولید شاسی‌بلند بی‌ام‌و iX3 در کارخانه شنیانگ در استان لیائونینگ خبر داده بود. بی‌ام‌و تائید کرد که بخشی از تیراژ خودروی iX3 ساخته شده در چین برای صادرات در نظر گرفته شده است.

با توجه به افزایش تقاضا برای خرید خودروی الکتریکی ناشی از برنامه‌های مختلف دولتی در چین برای کاهش آلودگی، این حرکت منطقی به نظر می‌رسد. انتظار می‌رود که تولید خودروی برقی شاسی‌بلند بی‌ام‌و iX3 در چین با استقبال خوبی مواجه شود. این یکی از اقدامات چین برای کاهش آلودگی در شهرهای مختلف از جمله پکن و شانگهای است.

BMW Great Wall MINI electric car / بی‌ام‌و گریت‌وال مینی خودروی الکتریکی

شاسی‌بلند الکتریکی بی‌ام‌و iX3 در اوائل سال جاری به صورت خودروی مفهومی رونمایی شد. این مدل، دارای موتور برقی با ۲۷۰ اسب بخار قدرت، باتری لیتیوم یون ۷۰ کیلووات ساعت و شعاع حرکتی تا ۴۰۰ کیلومتر است. گفته شده است که شارژ سریع این خودرو با ۱۵۰ کیلووات و استفاده از شارژر استاندارد CCS تا حدود ۸۰ درصد ظرفیت باتری، در حدود ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.

بی‌ام‌و همچنین با اضافه کردن تولید شاسی‌بلند به بازار چین و افزایش قیمت محصولات شاسی‌بلند ساخته‌شده در آمریکا، به تعرفه اعمال شده توسط دولت ترامپ واکنش نشان داد. این افزایش قیمت شامل محصولات شاسی‌بلند ساخته‌شده در کارخانه اسپارتانبورگ ایالت کارولینای جنوبی می‌شود که در بازار چین فروخته خواهند شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات