آئودی RS6 E هیبرید؛ با تیونیگ ABT و قدرت ۱۰۱۸ اسب بخار معرفی شد

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
آئودی RS6-E آوانت با تیونیگ ABT قدرت باورنکردنی  ۱۰۱۸ اسب بخار دارد و با بدنه‌ی استیشن واگن، در ۳.۳ ثانیه به سرعت کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
تبلیغات

شرکت آلمانی ABT که از تیونرهای مشهور و قدرتمند محصولات گروه فولکس واگن است و تا کنون بر روی بسیاری از خودروهای آئودی نیز کار کرده است. حال در جدیدترین پروژه‌ی خود این شرکت تیونیگ به سراغ مدل RS6-E رفته است. در پروژه‌ی قبلی ABT، خودروی RS6 Avant مورد تقویت و تیونینگ قرار گرفت و ABT موفق شد تا قدرت آن را به ۱۰۰۰ اسب بخار افزایش دهد. با این وجود اما این قدرت از نطر متخصصین ABT کافی نبوده و حالا آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تا با استفاده از تقویت پیشرانه‌ی هیبریدی این خودرو، مجموع قدرت آن را به ۱۰۱۸ اسب بخار افزایش دهند.

ABT Audi RS6-E

این خودروی هیبریدی تیونینگ شده می‌تواند در عرض ۳.۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند که از این نظر این خودرو را باید در دسته‌ی خودروهای سوپر اسپرت به حساب آورد. این در حالی است که آئودی RS6 Avant یک استیشن خانوادگی است که می‌توانید به راحتی با آن به سفر بروید و فضای کافی برای قرار دادن وسایل و چمدان‌ها دارد. حداکثر سرعت این خودرو نیز بالغ بر ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است که از این نظر آن را در باشگاه خودروهای بالای ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت قرار می‌دهد.

ABT Audi RS6-E

در بخش فنی این خودرو شاهد استفاده از پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل به حجم ۴ لیتر هستیم که از توربوشارژر نیز بهره‌مند است و پس از بهینه سازی‌های انجام شده قدرت تولیدی آن با ۷۳۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. قدرت ۷۳۰ اسب بخاری به خودی خود عدد بسیار زیادی محسوب می‌شود اما متخصصین ABT پیشرانه‌ی برقی به قدرت ۲۸۸ اسب بخار را نیز برای این خودرو در نظر گرفته‌اند که نیروی‌ خود را به محور عقب انتقال می‌دهد و به این ترتیب مجموع قدرت تولیدی آئودی RS6 Avant به ۱۰۱۸ اسب بخار رسیده است. وجود پیشرانه‌ی برقی در این خودرو می‌تواند گشتاور آنی را برای خودرو فراهم کند تا به این ترتیب این خودرو در عمل بسیار سریع‌تر از خودروهای مشابه خود باشد. البته ABT به این موارد اکتفا نکرده است و یک کلید NOS نیز روی فرمان این خودرو قرار داده است. این کلید را می‌توان تنها در سرعت‌های بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فشار داد و به این ترتیب خودرو شتاب ثانویه بسیار شدیدی را تجربه خواهد کرد.

ABT Audi RS6-E

در کل باید این خودروی استیشن را به یک موشک بالستیک زمینی تشبیه کرد که می‌تواند هر خودروی دیگری را در اتوبان‌ها پشت سر بگذارد. یکی از معایب این خودرو این است که به مدت زیاد نمی‌توان از پیشرانه‌ی الکتریکی این خودرو استفاده کرد. دلیل این امر نیز افزایش حرارت پیشرانه‌ی الکتریکی است. یک بوست الکتریکی نیز برای بهبود شتاب در نظر گرفته شده است که تنها می‌توان به مدت ۱۰ ثانیه از آن استفاده کرد. یکی از مزایای این بوست ثانویه الکتریکی این است که همانند نیترو نیاز ندارید تا پس  از هر بار استفاده آن را شارژ کنید چون باتری آن با استفاده از سیستم بازیابی به کمک ترمز دوباره شارژ می‌شود و پس از چند دقیقه این سیستم دوباره قابل استفاده خواهد بود.

آئودی RS6 Avant ABT را باید در حال حاضر سریع‌ترین خودروی استیشن واگن هیبریدی در خیابان‌ها دانست که خودروهای هیبریدی را وارد مرحله‌ای جدید از توانایی‌های حرکتی کرده است.

ABT Audi RS6-E
ABT Audi RS6-E
ABT Audi RS6-E
ABT Audi RS6-E
ABT Audi RS6-E
ABT Audi RS6-E
ABT Audi RS6-E
ABT Audi RS6-E
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات