نسل بعدی فولکس واگن بیتل، چهاردر و تمام برقی خواهد بود

جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیران فولکس‌واگن از تمایل این برند برای تولید مدل الکتریکی بیتل دادند. این اتفاق، احتمالا پس از عرضه‌ی ۲ مدل، ون و هاچبک برقی سری I.D، اتفاق خواهد افتاد.
تبلیغات

نسخه فعلی فولکس‌واگن بیتل (volkswagen beetle)‌ تنها دومین نسل مدرن این خودروی محبوب به شمار می‌رود و اساسا مبتنی بر پلت‌فرم قدیمی گلف 6 طراحی شده است. غول خودروسازی آلمان در حال حاضر بر تولید گلف 8 کار می‌کند، اما این بدان معنا نیست که بیتل به زودی جای خود را به جانشین دیگری بدهد. با این حال اگر چنین اتفاقی رخ دهد، می‌تواند تحول عمیقی در محصولات فولکس‌واگن رقم بزند. 

فولکس واگن بیتل

با توجه به گزارش جدیدی که در نشریه اتوکار منتشر شده، فولکس‌واگن در حال بررسی برای تولید خودروی الکتریکی بیتل چهاردر است. این اطلاعات بر اساس نظرات اخیر هربرت دیس رئیس گروه خودروسازی فولکس‌واگن و کلاوس بیشاف رئیس بخش طراحی برند آلمانی عنوان است و هر دو اشاره می‌کنند که خودروی برقی فولکس‌واگن بیتل می‌تواند طی سال‌های آینده پا به عرصه وجود بگذارد؛ اما مهم‌تر از آن، عرضه دو مدل الکتریکی دیگر در سبد محصولات این خودروساز است. 

نئو خودروی تمام الکتریکی جدید فولکس واگن

مجله بریتانیایی اتوکار ادعا می‌کند که بیشاف قبلا احتمال تولید جانشین چهاردر برای خودروی بیتل را مطرح کرده است، اما معمولا خودروسازان بین دو تا سه سال برای تصمیم‌گیری نهایی در مورد مدل‌های تولیدی خود وقت سپری می‌کنند. قبل از آن، فولکس‌واگن بر راه‌اندازی مجموعه‌ای از خودروهای الکتریکی متمرکز خواهد شد.

I.D. hatchback Volkswagen / فولکس‌واگن

بیشاف به اتوکار گفت:

وظیفه ما این است که تولید انبوه محصولات برقی را دنبال کنیم. این خودروهای الکتریکی دارای فناوری بسیار پیچیده‌ای هستند و نیاز به طی کردن مراحل تحقیق و توسعه دارد و وقت زیادی از مهندسان فولکس‌واگن می‌گیرد. پس از آن ما می‌توانیم به سمت نوسازی و الکتریکی کردن خودروهای قدیمی (مانند فولکس‌واگن بیتل) حرکت کنیم. 

در صورتی که فولکس‌واگن بیتل برای تولید چراغ سبز دریافت کند، بر اساس پلت‌فرم هوشمند MEB ساخته خواهد شد که مختص خودروی الکتریکی فولکس‌واگن است. این معماری مزایای زیادی برای طراحی و شکل ظاهری مدل الکتریکی فولکس‌واگن بیتل به همراه می‌آورد و به خودروساز آلمانی اجازه می‌دهد که آن را با راحتی و فضای داخلی بیش‌تری تولید کند. یکی دیگر از مزایای پلت‌فرم MEB، می‌تواند بازگشت طرح RWD یا سیستم محرک عقب فولکس‌واگن بیتل باشد.

بیشاف افزود:

اگر شما به پلت‌فرم MEB فولکس‌واگن نگاه کنید، کوتاه‌ترین فاصله محوری متعلق به هاچ‌بک I.D. است. اگر چنین طرحی از خودروی فولکس‌واگن I.D. قرض گرفته شود و بیتل در آن قرار بگیرد، فضای بسیار زیادی در اختیار سرنشین قرار خواهد گرفت؛ البته مطمئنا عملکرد آن را نخواهد داشت، اما به هر حال، می‌تواند خودروی جذابی باشد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات