حضور تاریخی زن عربستانی پشت فرمان خودروی فرمول یک

چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
راننده زن اهل عربستان سعودی در سالروز لغو ممنوعیت رانندگی زنان این کشور، طی پیش نمایش فرمول یک فرانسه با خودروی رنو لوتوس E20 متعلق به کیمی رایکونن رانندگی کرد.
تبلیغات

اصیل الحامد، راننده زن اهل عربستان سعودی دقیقا در همان روزی که ممنوعیت رانندگی زنان عربستانی لغو شد، با خودروی لوتوس رنو ۲۰۱۲ پیش از برگزاری مسابقات فرمول یک در پیست پل ریکارد رانندگی کرد.

اصیل الحامد رنو لوتوس فرمول یک رانندگی

الحامد اولین زن عضو فدراسیون اتومبیل‌رانی عربستان سعودی است که توانست در پیست پل ریکارد فرانسه و پیش از مسابقات گرندپری فرمول یک رانندگی کند. روز یکشنبه و پیش از آغاز مسابقات فرمول یک ۲۰۱۸ فرانسه که با قهرمانی لوئیس همیلتون همراه بود، الحامد با خودروی رنو لوتوس E20 مدل ۲۰۱۲ در مقابل هزاران نفر تماشاچیان، رانندگی کرد. 

اصیل الحامد رنو لوتوس فرمول یک رانندگی

اصیل الحامد در مصاحبه با رویترز گفت:

الان احساس می‌کنم که به صندلی راننده تعلق دارم. امروز یک روز بسیار رویایی برای من است. من اعتقاد دارم امروز نه تنها جشن عصر جدید شروع به رانندگی زنان محسوب می‌شود، بلکه تولد زنان در مسابقات موتوراسپرت در عربستان سعودی نیز است. مهمترین چیزی که من به دنبال آن هستم، این است که با دخترانی از نسل جوان و آینده‌ساز کشورم ملاقات کنم که دوست دارند در مسابقات اتومبیل‌رانی شرکت کنند. من می‌خواهم به آن‌ها کمک کنم و آموزش دهم تا برای شرکت در این ورزش به طور حرفه‌ای وارد شوند. آن‌ها باید این موضوع را جدی بگیرند. این واقعا بزرگ‌ترین دستاورد من خواهد بود.

این بانوی طراح دکوراسیون داخلی و تاجر سعودی، اولین زن در عربستان سعودی است که موفق به وارد کردن خودروی فراری به این کشور شده است. الحامد با فراری اسپایدر 458 خود در بسیاری از رویدادهای موتوراسپرت، کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های حرفه‌ای اتومبیل‌رانی در سراسر جهان شرکت کرده است.

خودروی فرمول یک رنو لوتوس E20، همان خودرویی است که کیمی رایکونن در سال ۲۰۱۲ و هنگام پیروزی در گرندپری ابوظبی با آن رانندگی کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات