۶.۶ میلیارد دلار صرفه‌جویی حاصل اتحاد رنو، نیسان، میتسوبیشی

یک‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گفته‌های رئیس هئیت مدیره‌ی اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی همکاری این مجموعه در سال ۲۰۱۷ بیش از ۶.۶ میلیارد دلار صرفه‌جویی مخارج در پی داشته است.
تبلیغات

«همکاری» همیشه یکی از عامل‌های مهم صنعت بوده است؛ به‌خصوص در عصر حاضر و پیشرفت قابل توجه برندهای جهانی، همکاری فقط یک واژه‌ی بی‌معنی نیست. با ایجاد اتحاد بین شرکت‌های بزرگ، صرفه‌جویی‌های فراوان و سود قابل توجه خروجی اصلی خواهد بود. بهترین مصداق این ادعا، اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی است.

Renault-Nissan-Mitsubishi / رنو-نیسان-میتسوبیشی

این اتحاد که یکی از بزرگ‌ترین شراکت‌های صنعت خودروسازی است، در سال گذشته ۵ میلیون و ۷۰۰ میلیون یورو (بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار) در مجموع مخارج برندهای این اتحاد، صرفه‌جویی به‌بار آورده است. باید توجه داشت که اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی فقط شامل این سه شرکت خودروساز نمی‌شود. برندهای زیرمجموعه‌ی هر شرکت شامل داتسون، داچیا، الپین، رنو-سامسونگ و آوتوواز (AvtoVAZ) هم در این همکاری بزرگ سهیم هستند. خودروسازان عضو این اتحاد در مجموعه‌ای از فرآیندها همچون توسعه و ساخت پلتفرم‌های مشترک برای محصولات متنوع، قطعات مصرفی و فناوری‌های مختلف همکاری مستقیم دارند. علاوه بر اشتراک در روند تحقیق و توسعه، تمام برندها زیر یک چتر در خرید انرژی‌های مورد نیاز، پروژه‌های مالی و حتی مدیریت کلی و لجیستیک مشترک هستند.

Carlos Ghosn / کارلوس گون

کارلوس گوسن، مدیرعامل رنو و رئیس هیئت مدیره‌ی اتحاد رنو، نیسان، میتسوبیشی گفت:

اتحاد ایجاد شده تأثیر مستقیم و مثبتی بر رشد و سودآوری تمام اعضای گروه دارد. در سال ۲۰۱۷، این اتحاد عملکرد تمام سه شرکت اصلی، من جمله شرکت میتسوبیشی موتورز که اولین سال ورودش به اتحاد بود، کاملاً تغییر داد.

سال ۲۰۱۷ اولین یک‌ سال کامل میتسوبیشی در اتحاد فرانسوی‌ها و ژاپنی‌ها بود؛ در مقایسه با سال ۲۰۱۶ حاصل فعالیت یک ساله‌ی میتسوبیشی، افزایش صرفه‌جویی‌هایی مالی تا ۱۴ درصد شد (از ۵.۸ میلیارد دلار). مورد جالب توجه این است که گوسن و تیم مدیریت این اتحاد موفق، هدف صرفه‌جویی ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار تا سال ۲۰۲۲ را دنبال می‌کنند. در کنار این هدف بر اساس برنامه‌ی مشخص، اتحاد رنو، نیسان، میتسوبیشی تا سال ۲۰۲۲ باید بیش از ۱۴ میلیون دستگاه خودرو تولید کند. این گروه سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار فروش داشته‌اند که این مقدار در برابر آمار فروش تویوتا و فولکس واگن با فروش کلی به‌ترتیب،  ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار و ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار قابل توجه است.

رنو / renault

باید گفت که اگر اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی در قالب یک گروه خودروسازی منسجم فعالیت می‌کرد، یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های صنعت خودروسازی محسوب می‌شد. البته گوسن به‌عنوان مدیرعامل رنو و میتسوبیشی و رئیس هیئت مدیره‌ی اتحاد رنو، نیسان، میتسوبیشی به‌دنبال ادغام این سه برند بزرگ در قالب یک گروه خودروسازی است. در صورت موافقت ژاپنی‌ها، بزرگ‌ترین مانع سر راه هدف جاه‌طلبانه‌ی گوسن، دولت فرانسه و سهم ۱۵ درصدی آن در رنو است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات