فورد برای دوچرخه سواران ژاکت هوشمند می‌سازد

جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم حمل‌ونقل هوشمند فورد در تازه‌ترین اقدام خود از مدل اولیه‌ی یک ژاکت هوشمند رونمایی کرده که به چراغ و فناوری هپتیک مجهز است.
تبلیغات

دوچرخه‌سواری در شهرهای شلوغ به عنوان یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین راه‌های کاهش ترافیک شناخته می‌شود که البته با مخاطراتی همراه است. تیم حمل‌ونقل هوشمند فورد برای کاهش مخاطرات دوچرخه‌سواری دست به طراحی و تولید نمونه‌ی اولیه از یک ژاکت هوشمند زده است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ژاکت می‌توان به قابلیت اتصال به تلفن همراه هوشمند، چراغ‌های داخلی و تکنولوژی ویبراتور هپتیک اشاره کرد.

ژاکت هوشمند فورد

به محض پوشیدن ژاکت و اتصال آن به تلفن همراه دوچرخه‌سوار، نرم‌افزار مسیریاب بهترین و خلوت‌ترین مسیر دوچرخه‌سواری را مشخص می‌کند. تکنولوژی هپتیک تعبیه شده در آستین‌های ژاکت با لرزش‌های خود محل پیچیدن به چپ و راست را به دوچرخه‌سوار اعلام می‌کنند تا فرد بتواند بدون نگاه کردن به صفحه‌ی تلفن همراهش به مسیر خود ادامه دهد. هنگامی که دوچرخه‌سوار قصد پیچیدن به سمت خاصی را دارد، می‌تواند با بلند کردن دست خود، چراغ‌های تعبیه شده در آستین ژاکت را روشن کند (عملکرد این چراغ‌ها دقیقا مشابه راهنمای اتومبیل‌ها است). علاوه بر این موارد، در قسمت پشتی ژاکت و اندکی بالاتر از حاشیه‌ی پایینی آن، چراغ‌هایی به رنگ قرمز تعبیه شده‌اند که با ترمز گرفتن روشن می‌شوند. ویژگی جذاب دیگر این ژاکت امکان اتصال به هدفون‌های القایی است. با اتصال ژاکت فورد به این هدفون‌ها راهنمایی‌های مسیریابی و پاسخ‌گویی به تماس‌ها از طریق ارتعاشات استخوانی امکان‌پذیر است و گوش‌های دوچرخه‌سوار بدون مزاحمت توانایی شنیدن صداهای اطراف را خواهد داشت.

ژاکت هوشمند فورد

مدیر پروژه‌ی تیم حمل‌ونقل هوشمند فورد، تام تامسون، درباره‌ی این ژاکت گفته است:

به محض پوشیدن این ژاکت دیگر نگران این نیستید که مسیر را اشتباه رفته و یا به سمت منطقه‌ای شلوغ و پر خطر رکاب بزنید. حتی دیگر نیازی نیست که برای کنترل مسیر به صفحه‌ی تلفن همراه خود نگاه کنید.

این ژاکت به دوچرخه‌سواران کمک می‌کند که بیش‌تر متوجه اطراف خود باشند و در این شرایط رانندگان و عابران پیاده نیز راحت‌تر می‌توانند مسیرهای عبور و مرور را با آن‌ها قسمت کنند. به علاوه، در صورتی که دوچرخه‌سواران از مسیرهای پر تردد و مخاطره‌آمیز دوری کنند و مسیرهای منتخب نرم‌افزار مسیریابی را برگزینند، خطرات بالقوه‌ی موجود به حداقل می‌رسد و این به نفع همه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات