سدان تمام الکتریکی بایتون رونمایی شد

جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
محصول جذاب خودروساز چینی به فناوری خودران سطح ۴ مجهز است و از سال ۲۰۲۱، روانه‌ی بازار جهان می‌شود.
تبلیغات

استارتاپ چینی بایتون، ۱۶ شهریورماه سال گذشته، رسما در شانگهای معرفی شد. حدود ۴ ماه بعد از این مراسم، اولین محصول این خودروساز در قالب کراس‌اور و با نام بایتون کانسپت، اوایل سال جاری به معرض دید عموم درآمد. از آنجا که بایتون با هدف جلوگیری از اتلاف وقت راننده و سرنشین‌ها به وسیله‌ی توسعه‌ی حمل و نقل مدرن فعالیت می‌کند؛ وجود فناوری خودران را در محصولات خود ضروری می‌داند. به همین جهت، کراس‌اور چینی این فناوری را در سطح ۳ ارائه می‌دهد و در آینده امکان پشتیبانی از سطح ۴ را خواهد داشت.

خودروی مفهومی بایتون

جالب است بدانید که با رونمایی موفقیت‌آمیز این خودرو، بایتون نظر سرمایه‌گذاران بزرگی مثل Contemporary Amperex Technology و گروه خودروسازی FAW را جلب کرده است تا برای تولید انبوه محصول خود، در حدود ۵۰۰ میلیون دلار بودجه داشته باشد. فعالیت بایتون در یک نقطه متمرکز نیست و این شرکت در شهرهای مختلف مثل هونگ کونگ، نانجینگ و ... دفاتر خود را توسعه داده است.

اخیرا و در آستانه‌ی CES آسیا، بایتون از یک سدان تمام برقی به نام K-Byte کانسپت پرده برداشته است. این خودرو از سال ۲۰۲۱ به تولید انبوه می‌رسد تا در عصر خودروهای خودران بدرخشد. شاهکار چینی، نمایی منحصر‌به‌فرد با چراغ‌های LED باریک دارد و با وجود اجزای برجسته‌ی پشتی، آیرودینامیک بهتری فراهم می‌کند.

سدان کانسپت بایتون K-Byte

همان‌طور که گفته شد، سرمایه‌گذاری بایتون به فناوری خودران اختصاص دارد. در این زمینه، K-Byte، از سنسورهای یکپارچه و جداشدنی‌‌ خاصی بهره می‌گیرد تا بین زیبایی و عملکرد تعادل ایجاد کند. مهم‌ترین این سنسورها، LiGuards و از نوع لیدار هستند که روی گلگیر‌های جلو تعبیه شده‌اند. این حسگر‌ها زمانی که خودرو در حالت خودران تنظیم شود، سرجای خود مستقر می‌شوند و هنگام پارک خودرو، به حالت اولیه باز می‌گردند. به علاوه، این سنسورها به منظور علامت‌دهی و تعامل با عابرین پیاده و سایر مقاصد ایمنی، به چراغ مجهز شده‌اند.

سدان کانسپت بایتون K-Byte

علاوه‌بر حسگر‌های جانبی، سیستم LiBow هم روی سقف خودرو دیده می‌شود. این سیستم دربردارنده‌ی سنسور‌های جلو و پشت است تا به این ترتیب خودرو دید ۳۶۰ درجه و کاملی از محیط اطراف داشته باشد.

سدان کانسپت بایتون K-Byte

بایتون در راستای توسعه‌ی فناوری نیمه خودران سطح ۴ با برند آرورا همکاری کرده است و هر دو شرکت انتظار دارند تا اواخر سال ۲۰۲۰، ناوگانی از نمونه‌های اولیه‌ی مجهز به فناوری سطح ۴ را به منظور آزمون و خطا آماده‌ی بهره‌بردای کنند.

سدان کانسپت بایتون K-Byte

خودروساز چینی هنوز مشخصات فنی این محصول را منتشر نکرده است؛ اما اعلام کرده است که قصد دارد از عبارت Byte در سه مدل پیش‌روی خود استفاده کند. همچنین نام کراس‌اور مفهومی مذکور را به M-Byte تغییر داده است.

دکتر دنیل کِرکِرت، ریاست بایتون می‌گوید:

کانسپت K-Byte توانایی ما را در ارائه پلتفرم خود به شکل‌های مختلف و با ویژگی‌های گوناگون به تصویر می‌کشد. به این ترتیب محصولی خلق می‌شود که با سبک‌ زندگی افراد مختلف تطبیق‌پذیر است. ما متعهد می‌شویم که این سدان در سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار جهانی شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات