کارمانیا خروج BYD‌ از ایران را تکذیب کرد

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار خبر توقف فعالیت خودروسازان چینی در ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا، کارمانیا به‌عنوان نماینده‌ی رسمی BYD با رد این خبر اعلام کرد که همچنان به فعالیت خود در ایران ادامه می‌دهد.
تبلیغات

پس از آنکه روز یکشنبه خبری در رابطه با خروج خودروسازان چینی از ایران منتشر شد، کارمانیا به‌عنوان نماینده‌ی رسمی برند BYD چین در ایران ضمن تکذیب خبر توقف فعالیت‌هایش، به زومیت اعلام کرد که همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد. کارمانیا در صفحه‌ی رسمی اینستاگرام خود با انتشار پستی صریحا انتشار اخبار در رابطه با خروج این خودروساز چینی را تکذیب کرده است. این شرکت اعلام کرد تا زمانی که دولت چین همراه دولت و نظام ایران است، برند بی‌وای‌دی مانند گذشته به فعالیت خود در ایران ادامه خواهد داد.

اولین اخبار در رابطه با خروج خودروسازان از ایران زمانی منتشر شد که دونالد ترامپ اعلام کرد از برجام خارج می‌شود. آمریکا با اعلام خروج از برجام ضرب‌الاجلی نیز برای برند‌های فعال در ایران تعیین کرد که اغلب، برند‌های اروپایی را هدف قرار می‌داد. پس از گمانه‌‌زنی‌های اولیه در رابطه با رایزنی شرکت‌های اروپایی برای گرفتن معافیت‌ها البته هنوز به فرجام نرسیده است، هر روز شاهد انتشار خبری در رابطه با توقف فعالیت یک برند اروپایی بودیم تا اینکه نوبت به پژو-سیتروئن رسید که حضور مجددش در ایران با حاشیه‌های مختلفی همراه شده است.

BYD S6 / بی وای دی اس۶

پس از اعلام خروج پژو-سیتروئن از ایران، خبری دیگر منتشر شد که بسیاری را متعجب کرد؛ خروج خودروسازان چینی از ایران. به‌طور حتم رشد برند‌های چینی در سال‌های گذشته و تلاش برای حضور در بازارهای اروپایی و آمریکایی را باید اصلی‌ترین دلیل برای خروج چینی‌ها از ایران خواند؛ اما به نظر می‌رسد BYD با وجود تلاش برای حضور در بازار آمریکا، تصمیمی برای خروج ندارد و همچنان به تعهدات خود در قبال مشتریانش پایبند است. به‌طور حتم انتشار جزئیات طرح جدید فروش ویژه این برند برای دو مدل S6 و S7 به مناسبت عید فطر را باید گواهی دیگر برای حضور BYD‌ در ایران خواند.

کارمانیا تلاش برای افزایش تنوع محصولاتش و عرضه‌ی محصولات هیبریدی و کاملا الکتریکی را در کنار نمونه‌های بنزینی از جمله‌ی برنامه‌های آینده برای حضور پررنگ‌تر در بازار ایران خوانده است. کارمانیا همچنین تلاش می‌کند علاوه بر خودروهای شخصی، محصولات BYD‌ از جمله‌ی اتوبوس‌های شهری الکتریکی را نیز وارد بازار ایران کند تا در بخش حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات