تسلا رودستر به رانش‌‌گرهای اسپیس ایکس مجهز می‌شود

سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ایلان ماسک مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس اعلام کرد که نسل جدید تسلا رودستر به رانش‌گرهای هوای فشرده مجهز خواهد شد.
تبلیغات

سال ۲۰۱۷ بود که تسلا با رونمایی از نسل دوم رودستر (Tesla Roadster)، توجه رسانه‌های خودرویی جهان را به خود جلب کرد. تسلا رودستر جدید با مشخصات فنی چون بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت، ۱۰ هزار نیوتن‌متر گشتاور، شعاع حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتر و زمان ۱.۹ ثانیه در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در سال ۲۰۲۰ وارد خط تولید می‌شود.

تسلا رودستر tesla roadster 2020

پس از رونمایی تسلا رودستر جدید، ایلان ماسک با پرتاب فالکون هوی و رودستر شخصی خود در فضا دوباره خبرساز شد. اما امروز ماسک دوباره جلب توجه کرد؛ تسلا رودستر جدید به رانش‌گرهای (تراستر) ساخت اسپیس ایکس (SpaceX) مجهز خواهد شد. در ابتدا توئیت ماسک چندان جدی گرفته نشد؛ اما با ارائه‌ی جزئیات بیشتر به‌ نظر می‌رسد که این کارآفرین موفق اصلاً مزاح نکرده است. بر اساس توئیت ماسک، تسلا رودستر جدید با پکیج آپشن اسپیس ایکس به چند رانش‌گر کوچک مجهز می‌شود تا شتاب، ترمزگیری و فرمان‌پذیری این کروک تمام‌برقی آینده بهتر شود. البته رانش‌گرهای تسلا رودستر همانند راکت‌های اسپیس ایکس نیستند و از هوای فشرده استفاده می‌کنند. درواقع این رانش‌گرها که حداکثر تا ۱۰ عدد قابل نصب خواهند بود، مخزن‌های فشرده‌ی COPV هستند و از هوای فشرده برای افزایش یا کاهش شتاب رودستر استفاده می‌کنند.

tesla roadster

رانش‌گرها به‌صورت مستقیم از طریق یک پمپ به سیستم برق تسلا رودستر متصل هستند و در یک آن با فشردن دکمه عمل می‌کنند. باتوجه به اینکه رودستر با هربار شارژ تا ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت طی خواهد کرد، استفاده از رانش‌گرها و نگرانی از پایین آمدن شعاع حرکتی چندان مهم نخواهد بود. اما بزرگ‌ترین مشکلی که پکیج اسپیس ایکس در رودستر دارد، کمبود فضای مورد نیاز برای نصب است. ماسک اعلام کرد که درصورت سفارش این پکیج، صندلی‌های ردیف دوم قربانی خواهد شد و تسلا رودستر با ظرفیت ۲+۲، فقط برای دو سرنشین جلو ظرفیت خواهد داشت.

تسلا رودستر / Tesla Roadster

نباید فراموش کنیم که تسلا رودستر با مشخصات فعلی هم خودروی متفاوتی است. کروک تمام‌برقی تسلا رودستر جدید با قیمت پایه ۲۵۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود و برای خرید اولین مدل‌های تولیدی، باید ۵۰ هزار دلار ودیعه به این شرکت آمریکایی پرداخت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات