یک سوم محصولات ولوو تا سال ۲۰۲۵ خودران خواهند بود

سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیران ارشد ولوو قصد دارند تا سال ۲۰۲۵، خودروهای برقی و خودران را به سبد محصولات این شرکت سوئدی اضافه کنند.
تبلیغات

مقامات شرکت خودروساز سوئدی ولوو با حمایت مالی گروه جیلی، از اهداف میان مدت خود برای حضور پررنگ در بازار جهانی خودروهای الکتریکی خبر دادند. بر اساس گفته‌های رسمی مدیران ارشد ولوو هدف این برند تا سال ۲۰۲۵، رسیدن به آمار فروش ۵۰ درصد خودروهای برقی و توسعه‌ی خدمات اشتراکی است. باتوجه به اینکه هنوز خودروی تمام برقی و جدید ولوو عرضه نشده است، این برنامه بسیار قابل توجه به‎نظر می‌رسد. سال گذشته بود که مقامات ولوو عرضه‌ی خودروهای مجهز به قوای محرکه برقی در قالب مدل‌های نیم هیبرید، پلاگین هیبرید یا تمام برقی از سال ۲۰۱۹ را تأیید کردند.

volvo / ولوو

این برنامه با اقدامات اخیر این برند سوئدی شامل حذف مدل‌های دیزل و جایگزینی مدل‌های برقی در هماهنگی کامل است. اولین مصداق تصمیم مصمم ولوو، نبودن تیپ دیزل در نسل سوم S60 است. علاوه بر خودروهای برقی، تا سال ۲۰۲۵ از هر سه خودرو، یک خودرو مجهز به فناوری خودران خواهد بود که البته سطح خودران محصولات ولوو هنوز اعلام نشده است. مدیران رشد ولوو معتقد هستند که سرمایه‌گذاری در خودروهای خودران علاوه بر سود فروش، همکاری سازنده با دیگر برندهای خودروساز را به همراه خواهد داشت. آن‌ها امیدوار هستند که با ایجاد تنوع بیشتر در سبد محصولات، توجه شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تاکسی‌های شخصی مانند اوبر (Uber) را هم بیشتر جلب کنند.

Uber self-driving SUV

به‌طور مشخص اوبر چند سالی است که در برنامه‌ی آزمایش خودروهای خودران خود از محصولات ولوو (کراس‌اور XC90) استفاده می‌کند. البته اخیراً پس از تصادف مرگ‌بار یکی از خودروهای اوبر در آریزونای آمریکا، تست میدانی این شرکت در جاده‌های عمومی متوقف شد. مقامات اوبر امیدوار هستند که این آزمایش میدانی تا پایان سال جاری در شهرهای پیتسبرگ و سان فرانسیسکو از سر گرفته شود. از برنامه‌های دیگر ولوو، خدمات اشتراکی است. هدف اصلی ولوو در اختیار گرفتن ۵ میلیون مشتری در خدمات اشتراکی این شرکت تا سال ۲۰۲۵ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات