کوپا توربو 210، مجوز پلاک گرفت

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
کراس‌اور کوپا توسط شرکت ریگان خودرو در ایران عرضه می‌شود. این خودرو، محصول خودروسازی زوتیه چین است.
تبلیغات

طی سال‌های گذشته خودروسازان چینی با شرایط مختلف به ایران وارد شده‌اند. برخی از این برندها با ارائه صحیح خدمات و فروش مناسب توانسته‌اند بازار خوبی در کشو به دست آورند و مشتریان را راضی نگه‌دارند. در عوض، چند شرکت چینی با اشتباه شرکت‌های ایرانی و عدم توجه به بحث فروش و خدمات پس از فروش، اعتماد مردم را از دست داده‌اند.

یکی از شرکت‌هایی که به‌تازگی در صنعت خودروی ایران ورود پیدا کرده، ریگان خودرو است که به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه کرمان‌خودرو کار می‌کند. به گفته مدیران ریگان خودرو، کراس‌اور کوپا محصول شرکت جیانگلینگ موتورز چین (JMC) محسوب می‌شود؛ اما مختص بازار کشور تولید شده است. قرار بر این بود که خودروی مذکور در بازه قیمتی ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلیون‌ تومان و با توجه به آپشن‌های مختلف در سه تیپ، خردادماه امسال تحویل مشتریان شود که البته هنوز محقق نشده است.

Coupa 210

مدتی قبل، مسئولیت فروش و خدمات پس از فروش این خودروی چینی به شرکت شهر‌خودرو واگذار شد. چنین اقدامی با حرف و حدیث‌هایی مواجه بود. هرچند هنوز برای قضاوت در این خصوص زود است؛ اما این واگذاری می‌تواند در انتخاب مشتریان تأثیرگذار باشد.

پیش از این حسن گنجی، مدیرعامل ریگان خودرو، در خصوص بحث فروش و خدمات پس از فروش در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرده بود برای خدمات فروش و پس از فروش با نمایندگی‌های گروه کرمان‌خودرو و همچنین بخش خصوصی مذاکره کرده‌اند. ظاهرا ریگان خودرو در این خصوص با کرمان‌خودرو به توافق نرسیده و شهر خودرو به‌عنوان بخش خصوصی جایگزین آن شده است. مدیرعامل ریگان خودرو در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص اینکه چه تضمینی وجود دارد که شاهد تجربه‌ای مثبت در این همکاری باشیم، می‌گوید:

انشاءا... اتفاقی مثبتی رخ می‌دهد و ما هم سعی می‌کنیم اینگونه شود. سیاست‌گذاری در حوزه فروش و خدمات پس‌از فروش و کنترل این موضوعات و ارائه و پیگیری برنامه‌ها با ریگان‌خودرو است.ما مرکزیت کارمان را در شهرخودرو قرار داده‌ایم. شهرخودرو ۴ نمایندگی در تهران و البرز دارد. با توجه به توافقی که بین ما انجام شده است، این مجموعه در استان‌ها نیز در حال راه‌اندازی نمایندگی است. قرار است تا پایان تابستان در همه مراکز استان‌ها نمایندگی‌های ریگان خودرو که تحت عنوان شهر‌خودرو هستند، راه‌اندازی و فعال شوند. شهرخودرو کار را انجام می‌دهد و کمیسیون دریافت می‌کند.
Coupa 210

ریگان‌خودرو اواخر سال گذشته مجوز فروش ۳۰۰ دستگاه خودروی کوپا را در اختیار داشت و قرار بر این بود که با راه‌اندازی خط تولید، این مجوز به فروش یک هزار دستگاه خودرو ارتقاء پیدا کند. به این منظور، شرکت مذکور یک خط تولید از کرمان‌موتور اجاره کرد. آنطور که مدیرعامل ریگان‌خودرو می‌گوید، قرار بوده است از خرداد ماه امسال ماهانه ۱۵۰ دستگاه خودرو از خط تولید این شرکت خارج شود.

گنجی با بیان اینکه در حال حاضر مشغول مذاکره با وزارت صنعت معدن و تجارت است، در خصوص تعداد خودروهای پیش‌فروش شده این شرکت می‌گوید:

مجوزی که برای پیش فروش خودرو دریافت کرده‌ بودیم، به اتمام رسیده است. فعلا خودرویی به مشتریان تحویل نشده است. در این هفته  دعوت‌نامه تکمیل وجه به مشتریان داده می‌شود. اگر مرحله پلاک‌گذاری در این هفته انجام نشود، خودروها به مشتریانی که تمایل داشته باشند بدون پلاک تحویل داده می‌شود تا زمانی که پلاک‌گذاری آن‌ها به پایان برسد.

حقیقت کوپا توربو 210 

با مراجعه به سایت گروه خودروسازی جیانگلینگ و دیگر منابع چینی، خودرویی به نام کوپا دیده نمی‌شود. جالب است بدانید که محصولات شرکت چینی کوپا در کلاس کراس‌اور، صرفا مدل‌های S330 و S350 هستند که از نظر ظاهری، شباهتی با نمونه‌ی عرضه‌شده توسط ریگان خودرو (کوپا توربو 210) ندارند. البته مشخصات فنی کوپا T210 که در سایت شرکت واردکننده دیده می‌شود، اشتراکاتی با S330 دارد؛ اما همچنان این سؤال مطرح است که چرا این محصول برای واردات یا احتمالا مونتاژ، انتخاب شده است و چرا مدل استاندارد ساخت چین با کد S330 در سبد ریگان خودرو دیده نمی‌شود.

با جستجوی بیشتر میان سایت‌های چینی، متوجه شدیم که خودروی کوپا T210، کاملا مشابه مدل T600 کوپه ساخت شرکت زوتیه چین است. با این حساب، ادعای مدیران شرکت ریگان خودرو درباره‌ی اختصاصی بودن این خودرو برای بازار ایران، جای سؤال دارد.

Coupa 210

بر اساس اطلاعات منتشرشده، کوپا توربو 210 مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۶ اسب بخار در ۵۱۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر از ۲۱۰۰ دور بر دقیقه است. این محصول با نهایت سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت، در زمانی حدود ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. ابعاد خودرو، شامل طول ۴۶۵۴ میلی‌متر، عرض ۱۸۹۳ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۹۶ میلی‌متر است که همراه با فاصله محورهای ۲۸۰۵ میلی‌متر عرضه می‌شود. وزن خالص کوپا با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته و سیستم انتقال نیروی دیفرانسیل جلو، ۱۶۶۱ کیلوگرم خواهد بود. این محصول قرار است با رینگ‌های ۱۸ اینچ، لاستیک‌هایی به پهنای ۲۳۵ میلی‌متر و صندوق بار با فضای استاندارد ۳۳۴ لیتر عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات