فراخوان ۵۰۷ هزار دستگاه خودرو کیا موتورز در آمریکا

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مقامات شرکت خودروساز کره‌ای کیاموتورز، بیش از ۵۰۷ هزار دستگاه خودروی این برند را به‌دلیل نقص فنی سیستم برقی و بازنشدن کیسه‌های هوا فراخوانی کردند.
تبلیغات

خودروساز کره‌ای کیا موتورز، بیش از ۵۰۷ هزار دستگاه خودروی خود در بازار آمریکا را به‌دلیل نقص فنی در سیستم برق که از فعال شدن ایربگ‌ها جلوگیری می‌کند، فراخوانی کرد. بر اساس شواهد موجود، این اطلاعیه‌ی فراخوانی پیرو بیانیه‌ی سازمان ایمنی و ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) اسفند ماه سال گذشته مبنی بر مشکلات کیسه‌های هوای محصولات کیا و هیوندای است. کارشناسان NHTSA پس از تصادف محصولات این دو شرکت کره‌ای که ۴ کشته و ۶ مصدوم در جاده‌ای آمریکا بر جای گذاشت، ایمنی خودروهای کیا و هیوندای را دوباره بررسی کردند.

nhtsa

پس از بررسی‌های انجام شده، کارشناسان NHTSA مشکل باز نشدن کیسه‌های هوای خودرو را عامل مرگ‌بار ۶ تصادف با خودروهای چهار مورد هیوندای سوناتا مدل ۲۰۱۱ و دو مورد کیا سراتو مدل‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ اعلام کردند. هیوندای پیش از این در ابتدای سال ۲۰۱۸، حدود ۵۸۰ هزار دستگاه خودرو را فراخوانی کرده بود که حالا با فراخوانی محصولات کیا، فقط در بازار آمریکا حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی کره‌ای با مشکل جدی ایمنی روبرو هستند.

کیا سراتو

بر اساس اعلام رسمی مهندسان کیا موتورز، نقص فنی برقی ماژول کنترلی را از کار می‌اندازد و درنتیجه کیسه‌های هوا و پیش کشنده‌ی کمربند ایمنی به‌درستی عمل نمی‌کنند. فراخوانی کیا شامل مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ سراتو سدان و کوپه، مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ اپیتما، مدل‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ اپتیما هیبرید و مینی‌ون‌های سدونا می‌شود. در حال حاضر، هنوز راه‌حل رفع این مشکل قطعی نشده است اما مدیران ارشد کیاموتورز امیدوار هستند تا با فراخوانی مدل‌های اعلام شده و تا پایان ماه آینده، از تصادفات مرگ‌بار بیشتر جلوگیری شود. به‌نظر می‌رسد که مشکل محصولات کیا و هیوندای، مشابه خودروهای فیات کرایسلر در سال ۲۰۱۶ باشد. دو سال گذشته مقامات این گروه خودروسازی مجبور به فراخوانی یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو شدند.

لازم به ذکر است که فقط چند روز از فراخوان بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه کیا سدونا به‌دلیل مشکل باز و بسته شدن در برقی کشویی در بازار آمریکا می‌گذرد. مقامات کیا و فیات هنوز بیانیه‌ای جهت فراخوان خودروهای مشخص در بازار دیگر کشورها منتشر نکرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات