قیمت دامای X5 و دامای X7 اعلام شد

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شاسی‌بلندهای چینی دامای در مدل‌های X5 و X7 توسط شرکت یاران خودرو اروند عرضه خواهند شد. در این مطلب به معرفی این خودروها می‌پردازیم.
تبلیغات

برند دامای (Domy) زیرمجموعه‌ی گروه خودروسازی زوتیه (Zotye) در کشور چین است. خودروی سدان Z300 که امروزه توسط سایپا مونتاژ با کد S300 فروخته می‌شود، محصولی شناخته‌شده از زوتیه است. مدل‌های X5 و X7، تنها محصولات چینی با برند دامای محسوب می‌شوند و به‌زودی پیش‌فروش خواهند شد.

Zotye Domy X5

کراس‌اور دامای X5، در سال ۲۰۱۵ طراحی و تولید شد. بر اساس ادعای شرکت سازنده، شاسی‌ این خودرو از نسل اول فولکس واگن تیگوان مدل ۲۰۰۷ به عاریت گرفته شده است و از پیشرانه ساخت میتسوبیشی (احتمالا کارخانه میتسوبیشی در چین) استفاده می‌کند. ابعاد این کراس‌اور، طول ۴۵۲۷ میلی‌متر، عرض ۱۸۳۶ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۶۸۲ میلی‌متر، همراه فاصله محورهای ۲۶۸۰ میلی‌متر را شامل می‌شود. حجم صندوق بار در حالت استاندارد، ۵۵۰ لیتر و با صندلی‌های جمع‌شده ردیف دوم، ۱۲۰۰ لیتر است.

Zotye Domy X5

تنها قوای محرک قابل انتخاب برای دامای X5، موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۱۹۵ نیوتن‌متر از ۲۰۰۰ تا ۴۴۰۰ دور بر دقیقه است. اطلاعات دقیقی از زمان‌گیری این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، در دسترس نیست؛ اما در بعضی سایت‌های چینی و روسی، زمانی حدود ۱۱.۵ تا ۱۲ ثانیه ذکر شده است. نهایت سرعت دامای X5 نزدیک به ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوخت این خودرو ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

Zotye Domy X7

بر اساس آنچه در سایت چینی شرکت سازنده دیده می‌شود، دامای X5 صرفا با جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته دستی و سیستم تک دیفرانسیل قابل سفارش است. این خودرو در نسخه‌ی پایه، ۷۴ هزار یوآن (معادل ۱۱.۵ هزار دلار) و در نمونه‌ی فول‌آپشن تیپ پرچم‌دار (Flagship) حدود ۱۰۹ هزار یوآن (معادل ۱۷ هزار دلار) قیمت دارد.

Zotye Domy X7

دیگر محصول دامای با کد X7 هم الهام‌گرفته از شاسی‌بلندهای فولکس‌واگن، خصوصا مدل اطلس است. ابعاد این کراس‌اور، طول ۴۷۳۸ میلی‌متر، عرض ۱۹۲۸ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۶۵۵ میلی‌متر، همراه فاصله محورهای ۲۸۵۰ میلی‌متر را شامل می‌شود. حجم صندوق بار در حالت استاندارد، ۵۷۰ لیتر و با صندلی‌های جمع‌شده ردیف دوم، حدود ۱۴۰۰ لیتر است.

Zotye Domy X7

در چین دو نوع پیشرانه برای دامای X7 وجود دارد که شامل نمونه‌ی توربوشارژ ۱.۸ لیتر و توربوشارژ ۲ لیتر ساخت میتسوبیشی می‌شود. موتور ۱.۸ لیتری دارای قدرت ۱۶۷ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر است و نمونه‌ی ۲ لیتری، قدرت ۱۷۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر از ۲۴۰۰ تا ۴۴۰۰ دور بر دقیقه دارد. میانگین مصرف سوخت برای دامای X7 با پیشرانه‌ی ۲ لیتری، ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده و ادعا شده است که نهایت سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد شد. اطلاعات بیشتری از این خودرو در دسترس نیست؛ اما می‌توان با توجه به وزن ۱۷۳۰ کیلوگرم و استفاده از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، زمانی در حدود ۱۰ ثانیه برای رسیدن آن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تصور کرد.

Zotye Domy X7

قرار است کراس‌اورهای دامای با ۲۰ درصد داخلی‌سازی در ایران عرضه شوند. قیمت نهایی مدل X5، فعلا ۱۴۰ میلیون تومان اعلام شده و برای دامای X7، قیمت ۱۹۸ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

مشخصات فنی دقیق انواع خودرو زوتی در بازار کشورمان، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر اتومبیل‌های این خودروساز چینی را در بخش محصولات زومیت ببنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات