فلایر کیتی هاوک، هواگرد تمام برقی لری پیج آماده تولید شد

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواگرد تک‌سرنشینه و تمام برقی فلایر، محصول استارت‌آپ کیتی هاوک با مالکیت لری پیج است که رؤیای هواپیمای شخصی و پرواز آسان را دست‌یافتنی می‌کند.
تبلیغات

لری پیج هم‌بنیان‌گذار گوگل در قالب استارت‌آپ کیتی هاوک (Kitty Hwak) چند پروژه‌ی مختلف ساخت وسایل نقلیه هوایی شخصی در حال توسعه دارد. به‌عنوان مثال تاکسی هوایی عمودپرواز کیتی هاوک یکی از محصولاتی است که پتانسیل استفاده در برنامه‌ی تاکسی‌های هوایی اوبر موسوم به «اوبر اِلِویت» را دارد.

Kitty Hawk Flyer / فلایر کیتی هاوک

 جدیدترین پروژه‌ی جذاب شرکت کیتی هاوک، هواگرد تک‌سرنشینه و تمام برقی فلایِر (Flyer) است که به‌تازگی تصاویر مدل نهایی و مشخصات آن منتشر شده است. با توجه به طراحی خاص این نمونه فلایر، اولین نکته‌ای که باید در نظر داشت، پرواز با آن روی آب است؛ چرا که در صورت ایجاد مشکل، شانس بیشتری برای زنده ماندن وجود دارد. فلایر از ۱۰ پروانه‌ی تمام برقی بدون گارد محافظ، هر کدام به طول تقریبی یک متر و فریمی با ابعاد ۲.۴ در ۳.۹ متر استفاده می‌کند. زمان پرواز فلایر باتوجه به وزن سرنشین و سرعت حرکت، بین ۱۲ تا حداکثر ۲۰ دقیقه متغیر است و  پرواز تا ارتفاع ۳ متر با حداکثر سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت را امکان‌پذیر می‌کند. بر اساس اعلام رسمی، مدل‌های بعدی فلایر تا حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت پرواز خواهند کرد.

Kitty Hawk Flyer / فلایر کیتی هاوک

مقامات کیتی هاوک اعلام کردند که آموزش هدایت فلایر کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد و با توجه به اینکه این مدل در کلاس هواگردهای فوق سبک قرار می‌گیرد، پرواز با آن در مناطق غیر مسکونی بدون نیاز به گواهینامه‌ی خلبانی (باتوجه به قوانین هر کشور) امکان‌پذیر است.

فلایر کیتی هاوک اکنون بدون قیمت مشخص برای پیش‌فروش از طریق دعوتنامه در دسترس است. البته امکان ثبت نام برای دریافت دعوتنامه در وب‌سایت رسمی کیتی هاوک وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات