هوندا S660 مودولا X معرفی شد

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
هوندا برای مدل S660، پکیج اسپرت با نام مودولا X معرفی کرده است که در بازار ژاپن عرضه خواهد شد.
تبلیغات

خودروهایی که ژاپنی‌ها سوار می‌شوند، می‌تواند متفاوت با مدل‌هایی باشد که در کشورها گوناگون وجود دارد. محبوب‌ترین خودروها در کشور ژاپن، کلاس Kei Car هستند. خودروهای کلاس Kei car دارای ابعاد بسیار کوچکی هستند تا بتوان به‌راحتی برای آن‌ها جای پارک پیدا کرد. چنین خودروهایی را فقط در ژاپن می‌توان دید. فضا در این کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت، بسیار سخت‌گیرانه هستند. یکی از این خودروهای کوچک که محبوبیت بسیار بالایی دارد، هوندا S660 است.

هوندا S660

کمتر خودروی اسپرتی در کلاس خودروهای Kei Car وجود دارد؛ اما هوندا تصمیم گرفته است S660 را به‌عنوان یک مدل اسپرت در این کلاس معرفی کند. به همین خاطر است که S660 برای هوندا اهمیت بسیاری دارد. ضمن اینکه این خودرو در حال حاضر تنها محصول اسپرت موتور وسط هوندا در بازار است که از این نظر، در بازار ژاپن می‌توان آن را در کنار پورشه قرار داد؛ البته هوندا S660 قدرت بسیار پایین‌تری دارد. این خودرو برای اولین بار سه سال پیش معرفی شد و از طراحی مدرنی برخوردار است؛ اما درست همانند مدل قدیمی S2000 که یک خودروی موتور وسط از هوندا بود، هوندا هیچگاه به فکر فروش جهانی این مدل نبوده و نیست.

هوندا S660

اما حال یک کیت اسپرت برای هوندا S660 معرفی شده است که با نام مودولا X شناخته می‌شود و با خرید این پکیج می‌توان انتظار لذت رانندگی بیشتری از این خودروی دونفره داشت. تغییرات مدل مودولا X شامل سپر جدید با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر است. دو ردیف چراغ LED در قسمت جلویی این خودرو در نظر گرفته شده است که نقش چراغ‌های روشنایی در روز را بازی می‌کنند. آینه‌های خودرو برای اینکه به خودرو نمای اسپرت‌تری بدهند به رنگ مشکی  درآمده‌اند و یک رکاب مشکی رنگ نیز نصب شده است تا طراحی این خودروی اسپرت دونفره را عضلانی و اسپرت‌تر نشان دهند.

در بخش عقبی می‌توان به خروجی اگزوز یکپارچه با سپر عقب اشاره کرد که در وسط آن قرار دارد. همچنین هوندا برای این خودرو یک باله‌ی عقب فعال و تنظیم‌شونده در نظر گرفته است و چند رنگ جدید شامل خاکستری تیره، نقره‌ای روشن و آبی به رنگ‌های قابل انتخاب برای بدنه‌ی این خودرو اضافه شده‌اند. هوندا  در مدل مودولا X سقف خودرو را به رنگ قرمز درآورده است و از رینگ‌های ۱۵ اینچی اسپرت در جلو و ۱۶ اینچی در عقب استفاده شده است که به رنگ مشکی براق هستند.

هوندا S660

در داخل کابین تودوزی چرم و پوشش جیر برای صندلی‌ها در نظر گرفته شده است و غربیلک فرمان و داشبورد نیز دارای پوشش چرمی هستند. پکیج مودولا X شامل پدال‌ها آلومینیومی، اهرم تعویض دنده‌ی متفاوت و پوشش چرم برای ترمز دستی نیز می‌شود. برای مدل S660 مودولا X هوندا یک کفپوش بسیار باکیفیت و لوکس در کف خودرو نصب کرده است.

هوندا S660

شاید هوندا S660 چندان به مشخصات یک خودروی اسپرت موتور وسط نزدیک نباشد؛ اما اکثر خودروهای موجود در کلاس Kei CAR دارای مشخصاتی در همین حدود هستند. در این مدل از یک پیشرانه سه سیلندر توربو با حجم ۶۶۰ سی‌سی استفاده شده است که ‌می‌تواند ۶۴ اسب بخار قدرت تولید کند و در زمانی حدود ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

انتقال قدرت با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب انجام می‌شود که البته به‌صورت آپشن امکان سفارش جعبه‌دنده‌ی ضریب متغیر از نوع CVT برای این خودرو وجود دارد. سایر تغییرات فنی شامل استفاده از سیستم تعلیق جدید به همراه کمک‌فنرهایی با قابلیت تنظیم ۵ مرحله‌ای و همچنین دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر هستند. آستانه قیمت هوندا S660 در بازار ژاپن، حدود ۱۶ هزار دلار است.

هوندا S660
هوندا S660
هوندا S660
هوندا S660
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات