فراری 250GTO با قیمت ۷۰ میلیون دلار؛ گران‌ترین خودروی جهان

پنج‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یک مدل کلاسیک از فراری 250GTO با رنگ نقره‌ای و طرح بدنه مخصوص مسابقات، به قیمت ۷۰ میلیون دلار فروخته شد.
تبلیغات

فراری 250GTO یکی از زیباترین خودروهای کلاسیک دنیا است که بارها با قیمت‌های نجومی حراج شده است. مدتی قبل، یک دستگاه فراری 250GTO با قیمت ۳۸ میلیون دلار، رکورد گران‌ترین خودروی تاریخ را ثبت کرد. اما اخیراً همین مدل در نسخه‌ای دیگر، با قیمت خارق‌العاده‌ی ۷۰ میلیون دلار فروخته شد، تا رسماً گران‌ترین خودروی تاریخ صنعت خودروسازی نام گیرد.

Ferrari 250 GTO / فراری 250 GTO

مدل فروخته شده با شماره سریال 4153GT و بدون هیچگونه سابقه‌ی تصادف، به‌دلیل مقام‌های قهرمانی و شرکت در مسابقات اتومبیلرانی شناخته شده، یکی از باارزش‌ترین ۳۹ دستگاه تولیدی فراری 250GTO محصول سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ است. این مدل برخلاف مدل‌های دیگر که قرمز رنگ هستند، با رنگ نقره‌ای و طرح مسابقه‌ای خودنمایی می‌کند. علاوه بر این موارد، فراری 250GTO مورد نظر با شرکت داشتن در مسابقات جاده‌ای، پیست، رالی، استقامتی و هیل کلایمب یکی از باسابقه‌ترین مدل‌های تولیدی این برند ایتالیایی است. این مدل در دو سال اول پس از تولید در اختیار تیم‌های مسابقه‌ی مشهور بلژیک «انکوره فراکورشامپس» و «اکیپ نسیونال بلژ» بود که درواقع رنگ نقره‌ای و زرد، یادگار آن دوران و طرح مخصوص این تیم‌ها است.

Ferrari 250 GTO / فراری 250 GTO

گران‌ترین خودروی تاریخ در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز سال ۱۹۶۳ با رانندگی پیر دومی و لئون درنیر به مقام چهارم و در مسابقات استقامی توردوفرانس سال ۱۹۶۴ با هدایت لوسین بیانچی و جورجس برگر به مقام قهرمانی رسیده است. فقط در سال ۱۹۶۴، این مدل در ۱۴ مسابقه‌ی اتومبیلرانی مختلف از جمله گرن‌پری آفریقا شرکت داده شده است. در سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹، این مدل خاص از فراری 250GTO در اختیار ایجون باتورونه به مسابقات اسپانیا وارد شد. تا سال ۱۹۸۰ و مالکیت هنری چامبون فرانسوی، فراری 250GTO استراحت کرد. پس از شرکت در چند رویداد خودروهای کلاسیک و رالی، سال ۱۹۹۷ فراری در اختیار نیکولاس اسپرینگر سوئدی قرار گرفت. پس از شرکت در همایش خودروهای کلاسیک گوودوود، هر گرو اهل آلمان با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فراری 250GTO را خریداری کرد. سه سال بعد این مدل در گاراژ کلکسیونر آلمانی، کریستین گلازل پارک شد.

Ferrari 250 GTO / فراری 250 GTO

پس از بازسازی کامل فنی، در دهه‌ی ۱۹۹۰ توسط کارگاه DK Engineering انگلستان، هفته‌ی گذشته دیوید مک‌نیل آمریکایی، کلکسونر مشهور خودروهای فراری و مدیرعامل شرکت WeatherTech، با پرداخت مبلغ ۷۰ میلیون دلار این مدل خاص را در اختیار گرفت. فراری 250GTO که امروز به‌عنوان بهترین خودروی تاریخ این برند شناخته می‌شود در دو سری تولید شد. عدد 250 در نام این مدل، به حجم پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل ۳ لیتری آن (هر سیلندر ۲۵۰ سی‌سی) با قدرت ۳۰۰ اسب بخار اشاره دارد. جالب است بدانید که فراری 250GTO در دهه‌ی ۱۹۶۰، با قیمت۱۸ هزار دلار (در آن سال‌ها بسیار بالا محسوب می‌شد) به فروش رسید. در فهرست گران‌ترین خودروهای تاریخ، فراری با ۷ محصول که ۳ مورد از آن‌ها مدل‌های مختلف 250GTO هستند، پیشتار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات