تبدیل دوچرخه معمولی به برقی، با ابزار رولوشن ورکس

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
استارتاپ بریتانیایی رولوشن ورکس، کیت تبدیل بسیار جالبی طراحی کرده است که طی ۱۰ دقیقه می‌تواند بدون هیچ ابزار خاصی دوچرخه معمولی را به دوچرخه برقی تبدیل کند.
تبلیغات

افراد زیادی در سراسر دنیا پیدا می‌شوند که برای رفت‌و‌آمد به محل کار، خرید و دیگر امور روزمره از دوچرخه استفاده می‌کنند. گاهی اوقات وجود مسیرهای طورانی و سربالایی باعث خستگی دوچرخه‌سوار می‌شود و این شرایط، افراد را به فکر خرید دوچرخه الکتریکی می‌اندازد. 

با وجود دوچرخه‌ای از بهترین برندها، خرید دوچرخه برقی (e-Bike) برای برخی افراد، جالب به نظر نمی‌رسد. در دنیای کنونی برای هر مشکلی، راه‌حل مناسبی وجود دارد و اینجاست که پای ایده‌های ساده و کاربردی برای کمک به دوچرخه‌سواران وسط می‌آید. افرادی که از دوچرخه خود رضایت کامل دارند اما می‌خواهند آن را به دوچرخه برقی تبدیل کنند، در حال حاضر می‌توانند از افزونه‌های شرکت‌هایی مانند کپنهاگ ویل (Copenhagen Wheel) و رابی (Rubbee) استفاده کنند. در نتیجه دوچرخه معمولی با هزینه بسیار کمی به دوچرخه الکتریکی تبدیل خواهد شد، که می‌تواند در سربالایی‌ها نیاز دوچرخه‌سوار را رفع کند. آخرین شرکتی که چنین کیت‌های افزودنی را برای تبدیل به دوچرخه برقی ارائه می‌کند، استارتاپ بریتانیایی رولوشن ورکس (Revolution Works) است؛ این استارتاپ سیستم سه‌بخشی ریووس (Revos) را برای علاقه‌مندان به تبدیل دوچرخه ارائه می‌کند. 

e-bike Revos kit / کیت تبدیل دوچرخه الکتریکی ریووس

در حال حاضر رولوشن ورکس طرح خود را برای جذب سرمایه در سایت کیک‌استارتر (Kickstarter) معرفی کرده است؛ این استارتاپ اعتقاد دارد که به کمک کیت تبدیل ریووس، دوچرخه‌سواران می‌توانند در زمانی کمتر از ۱۰ دقیقه و بدون نیاز به هیچ ابزار خاصی دوچرخه خود را به دوچرخه الکتریکی تبدیل کنند. این کیت شامل واحد رانش (سیستم محرکه برقی کمک پدال)، حسگر کمک پدال و باتری می‌شود.

e-bike Revos kit / کیت تبدیل دوچرخه الکتریکی ریووس

واحد رانش ۲۵۰ واتی که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است، روی لوله صندلی دوچرخه (بین نقطه اتکا) قرار گرفته و محکم می‌شود؛ در حالی که غلتک واحد رانش روی تایر چرخ عقب قرار می‌گیرد. نگه‌دارنده باتری در لوله پایینی و به جای محل قرارگیری بطری نوشیدنی دوچرخه‌سوار نصب می‌شود. سپس یکی از دو بسته باتری لیتیوم یون (۱۰۰ وات ساعت یا ۲۰۹ وات ساعت)، در نگه‌دارنده باتری جای می‌گیرد و به واحد رانش وصل می‌شود. در نهایت حسگر مغناطیسی کمک پدال توسط بست زیپی در تکیه‌گاه زنجیر محکم شده و به سمت سردنده هدایت می‌شود. همچنین کابل حسگر به واحد رانش متصل خواهد شد تا شرایط مختلف دوچرخه‌سواری را به آن اطلاع دهد.

e-bike Revos kit / کیت تبدیل دوچرخه الکتریکی ریووس

پس از پایان مراحل نصب کیت تبدیل، دوچرخه‌سوار تنها لازم است که شروع به پدال زدن کند؛ در نتیجه حسگر می‌تواند حرکت سردنده را تشخص دهد و به واحد رانش تا رسیدن به سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت کمک کند. واحد رانش تنها هنگامی درگیر می‌شود که دوچرخه‌سوار پدال بزند، بنابراین هنگامی که از پدال زدن دست بکشد، واحد رانش نیز متوقف خواهد شد. اگر دوچرخه‌سوار بخواهد در بعضی سفرها به طور کامل از سیستم کمک الکتریکی استفاده نکند، کافی است که به سادگی نیم دور به سمت عقب پدال بزند. سپس اگر در مسیری دوچرخه به سربالایی پرشیب نزدیک شود، به سادگی می‌توان با نیم دور پدال زدن به سمت عقب آن را دوباره فعال کرد. 

e-bike Revos kit / کیت تبدیل دوچرخه الکتریکی ریووس

مارک پالمر، مدیر شرکت رولوشن ورکس به نیواطلس گفت:

واحد رانش (که به تازگی ثبت اختراع شده است) و کنترل کننده موتور به دوچرخه‌سوار اطمینان می‌دهند که سیستم کمکی پدال بسیار کارآمد عمل خواهد کرد. این سیستم باعث می‌شود که دوچرخه‌سوار تجربه بسیار مثبتی از دوچرخه‌سواری داشته باشد و همچنین انرژی موجود در باتری نیز به حداکثر برسد. هنگامی که مردم سیستم ریووس را می‌بینند، اولین واکنش آن‌ها این است که از اندازه کوچک آن در عین کمک بسیار زیاد صحبت می‌کنند. تماشای قابلیت بسیار بالای دوچرخه الکتریکی تبدیل شده، باعث شد تا مخاطبان نظرشان را درباره عملکرد سیستم ریووس تغییر دهند.

در حال حاضر کیک‌استارتر کمپینی با هدف جمع‌آوری سرمایه‌ برای تولید کیت تبدیل ریووس به مدت ۲ هفته به اجرا گذاشته است. مبلغ اولیه برای نسخه ۱۰۰ وات ساعت کیت تبدیل ریووس حدود ۴۶۵ دلار برآورد شده است، در حالی که این مبلغ برای نسخه ۲۰۹ وات ساعتی به ۵۸۵ دلار می‌رسد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و میزان سرمایه اولیه با موفقیت جذب شود، تولید انبوه کیت تبدیل ریووس برای انواع دوچرخه در پاییز سال جاری آغاز خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات