فروش بی ام و سری 3 مدل ۲۰۱۸ آغاز شد

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سدان بی‌ام‌و سری 3 در نسخه‌های 320i و 330i، توسط شرکت پرشیا خودرو، نماینده‌ی رسمی بی‌ام‌و آلمان در ایران، پیش‌فروش می‌شود.
تبلیغات

سری 3، یکی از پرفروش‌ترین محصولات بی‌ام‌و است که در سال ۲۰۱۸ با ۲ بدنه‌ی ۴ در صندوق‌دار و ۵ در استیشن (واگن) تولید می‌شود. نمونه‌ی ۲ در کوپه و ۴ در کوپه از سری 3، امروزه با نام سری 4، کلاس نسبتا جدیدی در خودروهای بی‌ام‌و است که فعلا به‌صورت رسمی وارد ایران نمی‌شود. با این اوصاف، علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت سایز متوسط بی‌ام‌و در کشور، گزینه‌ی دیگری به‌جز مدل‌های 320i و 330i برای انتخاب ندارند.

BMW 3-Series

در بازار جهانی، ۳ نمونه بی‌ام‌و سری 3 با پیشرانه‌ی بنزینی وجود دارند که شامل مدل‌های 320i، 330i و 340 می‌شوند، ضمن اینکه نسخه‌ی دیزل سری 3 با کد 328d نیز وجود دارد. ارزان‌ترین مدل از این گروه، بی‌ام‌و 320i است که با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربوشارژ به حجم ۲ لیتر، قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. نهایت قدرت در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه و بیشترین گشتاور از ۱۳۵۰ تا ۴۲۵۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. با استفاده از گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک، بی‌ام‌و 320i مدل ۲۰۱۸ در زمان ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. میانگین مصرف سوخت این خودرو، حدود ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. بی‌ام‌و 320i در بازار جهانی، آستانه قیمت ۳۶ هزار دلار دارد.

BMW 3-Series

بی‌ام‌و 330i، پرفروش‌ترین نسخه‌ی از سری 3 است. این مدل هم با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربوشارژ به حجم ۲ لیتر ارائه می‌شود، اما قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. نهایت قدرت در ۵۲۰۰ دور بر دقیقه و بیشترین گشتاور از ۱۴۵۰ تا ۴۸۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. با استفاده از گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک، بی‌ام‌و 330i مدل ۲۰۱۸ در زمان ۵.۵ تا ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. میانگین مصرف سوخت این خودرو حدود ۶.۵ تا ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. بی‌ام‌و 330i  در بازار جهانی، آستانه قیمت ۴۱ هزار دلار دارد.

BMW 3-Series

محبوب‌ترین مدل‌های سری 3، شامل نسخه‌های 340i و M3 با پیشرانه‌های ۳ لیتری توربوشارژ به قدرت‌های ۳۲۰ و ۴۲۵ اسب بخار، اجازه‌ی واردات به کشور ندارند؛ هرچند به ترتیب با آستانه قیمت ۵۰ هزار و ۶۷ هزار دلار، گزینه‌های مناسبی برای بازار ایران محسوب نمی‌شوند.

 پیش‌فروش مدل‌های 320i و 330i از روز ۱۳ خردادماه ۱۳۹۷ توسط پرشیا خودرو، نماینده‌ی رسمی بی‌ام‌و آلمان در ایران انجام می‌شود. این خودروها بنا به جدول زیر، به ترتیب با قیمت‌های ۶۹۹ میلیون و ۸۲۹ میلیون تومان عرضه خواهند شد.

نام محصول

قیمت نمایندگی

پیش پرداخت

شرایط فروش

بی ام و

320

i  - تیپ Legend

۶۹۹,۰۰۰,۰۰۰

۳۸۶ میلیون تومان تا ۲۷۶ میلیون تومان

 اقساط ۶ ماهه ۵۳ میلیون تومان تا ۲۴ ماهه ۲۳ میلیون تومان

بی ام و 320i  - تیپ Perfromance

۸۲۹,۰۰۰,۰۰۰

۴۵۸ میلیون تومان تا ۳۲۸ میلیون تومان

 اقساط ۶ ماهه ۶۳ میلیون تومان تا ۲۴ ماهه ۲۸ میلیون تومان

BMW 3-Series
BMW 3-Series
BMW 3-Series
BMW 3-Series
BMW 3-Series
BMW 3-Series
BMW 3-Series
BMW 3-Series
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات