مرسدس بنز در آستانه رسوایی و جریمه ۴.۴ میلیارد دلاری

سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تعدادی از محصولات دایملر و برند مرسدس بنز با مشکلات آلایندگی روبه‌رو هستند و احتمال جریمه‌ی ۳.۷۵ میلیارد یوریی این برند توسط دولت آلمان وجود دارد.
تبلیغات

حدود یک هفته پیش بود که بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی مرسدس‌بنز، به‌منظور اصلاح نرم افزار و بهبود آلایندگی فراخوانده شدند. به‌ گزارش اشپیگل، آندراس شیوئر وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان در طی جلسه‌ با مقامات این برند خودروساز به‌ دلیل رسوایی آلایندگی در محصولات، از جریمه‌ی ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون یورو (معادل ۴.۴ میلیارد دلار) صحبت کرده است.

Andreas Scheuer

بر اساس گزارش اشپیگل، وزیر دولت آلمان و دیتر زتچه، مدیر عامل دایملر در مورد مشکلات آلایندگی تعدادی از ون‌های ساخت این برند جلسه برگزار کرده‌اند. این جلسه پس از بررسی‌های رگولاتور و کشف نرم‌افزار غیر مجاز روی یکی از مدل‌های دایلمر انجام شده است که هنوز جزئیات آن در دسترس عموم نیست. اشپیگل ادعا می‌کند که وزیر دولت آلمان، با ۷۵۰ هزار دستگاه خودروی مرسدس‌بنز و مشکل آلایندگی روبه‌رو است که احتمال جریمه‌ی ۵ هزار یورو به ازای هر دستگاه وجود دارد. اگر این ۷۵۰ هزار دستگاه هم مانند خودروهای فراخوانده‌شده هفته‌ی گذشته باشند، مدل‌های G کلاس، C کلاس و مدل‌های ون‌ مرسدس‌بنز ویتو مجهز به پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری دیزل را شامل خواهند بود.

Dieter Zetsche

سخنگوی وزارت حمل و نقل آلمان اشاره کرد که مقامات دایلمر و شخص وزیر در مورد پیچیدگی شدید مشکلات فنی مرتبط با آلایندگی گفتگو کرده‌اند. علاوه بر این تصمیمات لازم برای اصلاح خودروهای موجود در بازار نیز گرفته شده است. پیش از این دولت آلمان دستور فراخوان ون‌های مرسدس‌بنز ویتو با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری دیزل به‌ دلیل مشکلات آلایندگی به مدیران ارشد دایلمر داده بود. مقامات دایلمر درخواست فرجام داده بودند؛ چرا که با اجرای دستور دولت آلمان، نرم‌افزار موجود در خودرو به‌طور رسمی غیر مجاز اعلام می‌شد. در ادامه‌ی این اخبار، اشپیگل با ارائه‌‌ی مدارک قابل توجه، خبر از رسوایی آلایندگی در مرسدس‌بنزهای C کلاس و فراخوانی ۸۰ هزار دستگاه از این سری داده بود.

سخنگوی دایملر جلسه‌ی مقامات این برند با وزیر حمل و نقل آلمان را محرمانه دانست و از ارائه‌ی جزئیات بیشتر خودداری کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات