شاسی بلند نظامی اینکاس سنتری معرفی شد

یک‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت اینکاس کانادا از مدل چندمنظوره و زرهی سنتری رونمایی کرد که می‌تواند به‌عنوان خودرویی ایده‌آل برای نیروی پلیس یا علاقه‌مندان سفرهای ماجراجویانه، مورد استفاده قرار گیرد.
تبلیغات

حدود دو سال قبل، برای اولین بار خبرهایی از نفربر زرهی اینکاس سنتری APC منتشر شد؛ یک خودروی تاکتیکی و زرهی متعلق به خودروساز کانادایی اینکاس که به نظر می‌رسد الهام‌گرفته از فیلم سینمایی مسابقه مرگ (Death Race) باشد. اما به تازگی اینکاس سنتری (Inkas Sentry) به‌عنوان یک خودروی چندمنظوره (MPV) شخصی به بازار معرفی شده است و مشتریان خاص خود را دارد؛ مشتریانی که شاید بیش‌تر جنبه نظامی و عملیاتی آن را مد نظر قرار دهند؛ اما در واقع محصول جدید اینکاس یک مینی‌ون شخصی به شمار می‌رود. 

Inkas Sentry APC / اینکاس سنتری APC

خودروی چندمنظوره  اینکاس سنتری، آخرین محصول این برند تجاری محسوب می‌شود که برای ترکیب انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی با حداکثر حفاظت و راحتی برای مسافرین حاضر در داخل خودرو طراحی شده است. البته این جملات، توصیفی است که اینکاس برای معرفی جدیدترین خودروی چندمنظوره شخصی خود استفاده می‌کند. 

Inkas Sentry APC / اینکاس سنتری APC

 ظرفیت خودروی چندمنظوره اینکاس سنتری بین ۴ تا ۶ سرنشین است و که چیدمان آن متفاوت خواهد بود. آن‌چه کلاس MPV را از APC جدا می‌کند، سبک‌تر بودن و مانورپذیری بیش‌تر است که عملا می‌تواند قابلیت‌های پیشرفته رانندگی آف‌رود را به کمک سیستم انتقال قدرت ۴x۴ ارائه کند. خودروی زرهی حمل پرسنل (APC) به محصولاتی گفته می‌شود که زیرمجموعه خودروهای زرهی جنگی هستند؛ با این تفاوت که بیش‌تر توسط پلیس و نیروهای ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین علت خودروی چندمنظوره اینکاس سنتری بیش‌تر می‌تواند به‌عنوان یک وسیله نقلیه ایده‌آل برای پلیس و دیگر مجریان قانون، آژانس‌های کنترل مرزی، SWAT و نیروهای واکنش سریع مطرح باشد. 

Inkas Sentry APC / اینکاس سنتری APC

اینکاس در طراحی آخرین خودروی چندمنظوره شخصی خود از کفی عقب شبیه وانت پیک‌آپ بهره می‌برد. در صورتی که از خودروی اینکاس سنتری برای حمل‌ونقل کالا یا تجهیزات خاص استفاده شود، چنین چیزی بسیار مناسب و مفید به نظر می‌رسد.

خودروی چندمنظوره اینکاس سنتری به کاربردهای ارتش و پلیسی محدود می‌شود؛ به‌خصوص مدل زره‌پوش BR7 که به‌طور اختصاصی برای کاربردهای ضد اغتشاش طراحی شده است. ابعاد این خودروی زرهی به ۷۶۶۶ میلی‌متر طول، ۲۴۸۹ میلی‌متر عرض و ۲۴۶۴ میلی‌متر ارتفاع محدود می‌شود که با فاصله محوری ۳۵۷۶ میلی‌متر و فاصله ۵۰۰ میلی‌متری کف خودرو تا زمین تکمیل خواهد شد. 

INKAS Sentry APC

در زیر کاپوت خودروی چندمنظوره اینکاس سنتری از پیشرانه ۸.۷ لیتری توربودیزل هشت سیلندر استفاده می‌شود که توسط جعبه‌دنده اتوماتیک ۶ سرعته، نیروی خود را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. چنین پیشرانه‌ای می‌تواند ۳۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۸۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. خودروی چندمنظوره اینکاس سنتری، اواخر ماه گذشته در اولین نمایشگاه دفاع و امنیت کانادا رونمایی شد.

Inkas Sentry APC / اینکاس سنتری APC
Inkas Sentry APC / اینکاس سنتری APC
Inkas Sentry APC / اینکاس سنتری APC
Inkas Sentry APC / اینکاس سنتری APC
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات