مرسدس بنز AMG E53 با موتور ۴۸ ولت معرفی شد

دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل جدید سدان مرسدس‌بنز AMG E53 بازار آمریکا با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی توربوشارژ و سیستم برق ۴۸ ولتی معرفی شد.
تبلیغات

پس از رونمایی از مدل‌های سدان و استیشن سری AMG E53 مرسدس برای بازار اروپا، امروز با معرفی مدل ۲۰۱۹ سدان مرسدس‌بنز AMG E53 بازار آمریکا تعداد اعضای سری AMG 53 مرسدس‌بنز تکمیل شد. همانند سدان CLS و E کلاس کوپه و کروک جدید، مدل ۲۰۱۹ سدان AMG E53 از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری توربوشارژ جدید مرسدس در کنار سیستم برق ۴۸ ولتی و سیستم تمام چرخ محرک 4MATIC+ استفاده می‌کند.

Mercedes Benz AMG E53 / مرسدس بنز

ظاهر سدان جدید مرسدس با سپر عقب و جلوپنجره‌ی بازطراحی‌شده، سراگزوزهای کروم، دیفیوزرهای جدید و رینگ‌های ۲۰ اینچ ۵ پره‌ی AMG که به‌صورت آپشن فروخته می‌شوند، به‌روزرسانی شده است. قلب تپنده‌ی سدان AMG E53 پیشرانه‌ی جدید ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری مجهز به توربوشارژ و سیستم برقی EQ Boost است که اولین بار در مدل ۲۰۱۷ کلاس S استفاده شد. در واقع از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۱۷ خبری از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی در محصولات مرسدس ‌بنز نبود. دلیل اصلی این امر هزینه‌های ساخت کمتر و ابعاد کوچک‌تر نوع V شکل این پیشرانه عنوان شده است. اما دلایل برتری پیشرانه‌ی V6 بر نوع خطی با پیشرفت قابل توجه مهندسی کمتر شد. اما در این سال‌ها بی‌ام‌و همچنان به ۶ سیلندر خطی وفادار ماند.

Mercedes Benz AMG E53 / مرسدس بنز
مقاله‌های مرتبط:

پیشرانه‌ی جدید ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری مرسدس AMG در این سدان زیبا، ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.. به لطف سیستم EQ Boost سدان AMG E53 با ۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور اضافه همراه می‌شود تا زمان ۴.۴ ثانیه در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل ثبت شود. گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته در کنار سیستم تمام چرخ محرک 4MATIC+ مرسدس مجهز به سیستم توزیع هوشمند گشتاور به محور جلو و عقب، چسبندگی لازم را فراهم می‌کنند. برای توقف هرچه‌ سریع‌تر این سدان که نهایت سرعت آن به‌صورت الکترونیکی به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده، دیسک‌های ترمز ۳۶۱ میلی‌متری با کالیپرهای ۴ پیستونی در جلو و کالیپرهای شناور تک پیستونی در عقب نصب شده است. سیستم برق ۴۸ ولت مرسدس‌بنز از استارتر و ژنراتور موجود بین پیشرانه و گیربکس تشکیل شده است که کاربردهای متنوع بازیابی انرژی مانند فناوری استارت/استاپ را مدیریت می‌کند.

Mercedes Benz AMG E53 / مرسدس بنز

کابین سدان مرسدس AMG E53 با صندلی‌ها و فرمان مخصوص AMG، تزئینات فیبر کربن، پنل دیجیتال فرمان و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی دلربایی می‌کند. AMG E53 که جایگزین سدان E43 می‌شود در اواخر سال ۲۰۱۸ به بازار آمریکا خواهد رسید. قیمت رسمی این مدل اعلام نشده است؛ اما پیش‌بینی قیمت پایه ۷۵ هزار دلار منطقی به‌ نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات