سیتروئن C5 ایرکراس ۲۰۱۸ معرفی شد

دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
مطالعه 5 دقیقه
سیتروئن از مدل به‌روزشده‌ی کراس‌اور C5 ایرکراس رونمایی کرد. این محصول از ۲ پیشرانه بنزینی و ۳ پیشرانه دیزلی استفاده می‌کند.
تبلیغات

سیتروئن فرانسه در پاریس از کراس‌اور جدید خود با نام C5 ایرکراس رونمایی کرد. به گفته‌ی خودروساز فرانسوی، این مدل به‌عنوان پرچم‌دار محصولات اقتصادی سیتروئن شناخته می‌شود و در ساخت آن تمرکز اصلی سازنده روی راحتی سواری بوده است. این امر با استفاده از آخرین فناوری‌ها و بهینه‌سازی‌ها در بخش سیستم تعلیق و البته استفاده از صندلی‌های راحت میسر شده است. 

Citroen-C5_Aircross

سیتروئن اعلام کرده است که این شرکت بیش از ۲۰ اختراع در C5 دارد که یکی از آن‎ها با نام سیستم بالشتک‌های هیدرولیکی پیشرفته (Progressive Hydraulic Cushions system) شناخته می‌شود. استفاده از این فناوری سبب شده است راحتی سواری این خودرو در در حد «قالی پرنده» توصیف شود. چنین ادعایی بسیار سنگین و بحث‌برانگیز است؛ اما سیتروئن برای دستیابی به این مهم از ضربه‌گیرهای هیدرولیک در سیستم تعلیق بهره برده است تا بتواند کوبش‌های ناشی از پستی بلندی‌های مسیر را در خود جذب کند.

مدل C5 ایرکراس بخش دیگری از راحتی بالای خود را مدیون صندلی‌های جدید با نام Comfort Seats است. این صندلی ها دارای طراحی خاصی هستند و در داخل آن‌ها از فوم‌ جدیدی استفاده شده است تا احساسی همانند یک مبل راحتی خانگی را به سرنشینان منتقل کنند. 

Citroen-C5_Aircross

در بخش طراحی می‌توان تمامی المان‌های طراحی مدرن محصولات سیتروئن نظیر چراغ‌ها جداگانه جلو و جلوپنجره‌ی بزرگ را مشاهده کرد. نمای کلی خودرو نیز طرحی خاص و فانتزی دارد. ستون‌های A، ‌‍B و C در این خودرو به رنگ سیاه هستند تا جلوه‌ی بصری خودرو را پهن‌تر از آنچه هست نشان دهند؛ ضمن اینکه استفاده از چنین ایده‌ای سبب اسپرت‌تر شدن ظاهر خودرو شده است.

Citroen-C5_Aircross

در داخل کابین C5 ایرکراس فضای کافی برای پنج سرنشین وجود دارد. صندلی‌های ردیف عقب نیز کاملا جداگانه هستند و از سه صندلی مجزا در این بخش استفاده شده است. برای افزایش راحتی سرنشینان عقب در سیتروئن C5 ایرکراس، هر یک از این صندلی‌ها به‌طور مجزا قابلیت تنظیم روی ریل دارند و به این ترتیب سرنشینان می‌توانند فضای پای خود را تغییر دهند. صندلی‌های عقبی این خودرو قابلیت تاشوندگی نیز دارند و به این شکل امکان تغییر در فضای صندوق بار نیز وجود دارد که از ۵۷۰ لیتر تا ۷۲۰ لیتر متغییر است و در صورتی که صندلی‌های عقب را تا کنید،  تا ۱۶۳۰ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. سیتروئن اعلام کرده است که در طراحی شاسی بلند جدید خود توجه زیادی به کاربردی بودن خودرو داشته و به همین منظور ضمن طراحی یک اتاق جادار مکعبی شکل، فضاهای زیادی برای قرار دادن وسایل در داخل کابین پیش بینی کرده است. 

Citroen-C5_Aircross

همانند سایر محصولات سیتروئن، مدل C5 ایرکراس خودرویی بسیار ایمن است و از آخرین فناوری‌های ایمنی موجود بهره‌گیری می‌کند تا راننده و سرنشینان نگرانی از این بابت نداشته باشند. تجهیزات ایمنی استاندارد این خودرو شامل مواردی همجون سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم کنترل چسبندگی، کروز کنترل هوشمند و سیستم هشدار بین خطوط هستند. برای علاقه‌مندان به تکنولوژی، سیتروئن امکاناتی نظیر نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مقابل راننده و نمایشگر ۸ اینچی لمسی روی کنسول مرکزی را در این خودرو ارائه می‌کند. 

برای نمای داخلی سیتروئن C5 ایرکراس ۵ نوع تریم داخلی مختلف و تودزوی در رنگ‌های نارنجی، مشکی، بژ و خاکستری قابل انتخاب است. 

Citroen-C5_Aircross

برای بدنه‌ی خودرو می‌توان ۳۰ ترکیب رنگ مختلف را انتخاب کرد که شامل ۷ رنگ برای بدنه، سقف مشکی رنگ، سه رنگ برای سپر جلو، رنگ ربه گیرهای نصب‌شده روی درها و رنگ باربند سقفی می‌شوند. 

در بخش فنی C5 ایرکراس، ستروئن از ۲ پیشرانه بنزینی و ۳ پیشرانه دیزلی استفاده کرده است. مدل بنزینی با نام PureTech 130 به همراه جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و مدل PureTech 180 به همراه جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار عرضه می‌شوند. مدل های دیزلی شامل مدل پایه‌ی BlueHDi 130 با جعبه‌دنده‌ی دستی و یا خودکار و مدل BlueHDi 180 با جعبه‌دنده‌ی خودکار هستند. تا اواخر سال ۲۰۱۹، مدل C5 ایرکراس تدیل به اولین محصول سیتروئن خواهد شد که با قوای محرکه پلاگین هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. مدل پلاگین هیبریدی این خودرو توانایی این را خواهد داشت تا به‌صورت تمام برقی به شعاع حرکتی ۶۰ کیلومتر دست پیدا کند. 

عرضه‌ی این خودرو فعلا تنها برای بازار اروپا پیش‌بینی شده و برنامه‌ای برای عرضه آن در سایر نقاط جهان ارائه نشده است. زمان ورود به بازار این خودرو اواخر سال ۲۰۱۸ است. در ادامه می‌توانید تصاویر سیتروئن C5 ایرکراس را مشاهده کنید. 

سیتروئن C5 ایرکراس
سیتروئن C5 ایرکراس
سیتروئن C5 ایرکراس
سیتروئن C5 ایرکراس
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات