وانت مفهومی هوندا سیویک تایپ R معرفی شد

جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل مفهومی و سفارشی وانت هوندا سیویک تایپ R با قدرت ۳۱۶ اسب بخار ساخته شد. این مدل به تولید انبوه نخواهد رسید.
تبلیغات

هوندا سیویک تایپ R در حال حاضر سریع‌ترین خودروی هاچبک جاده‌ای و محور جلو در پیست نوربرگ‌رینگ است. حالا به‌نظر می‌رسد این مدل پرطرفدار ژاپنی، سریع‌ترین وانت پیکاپ محور جلو در جهان باشد.

Honda Civic Type R Pickup / وانت هوندا سیویک

متخصصان کارخانه‌ی هوندا در سوئیندون بریتانیا پروژه‌ی بسیار عجیب و درعین حال جذابی را به پایان رسانده‌اند. این تیم نسخه‌ی پروتوتایپ پیش تولید هاچ‌بک هوندا سیویک تایپ R را به یک وانت پرقدرت و زیبا تبدیل کرده‌اند. در نمای روبرو تغییر محسوسی مشاهده نمی‌شود، ولی به محض مشاهده‌ی سیویک از نمای جانبی و عقب هر بیننده‌ای کاملاً متعجب می‌شود. نکته‌ی جالب این است که با وجود حذف صندلی‌های عقب و ایجاد فضای بار، اسپویلر و سه سر اگزوز سیویک تایپ R درست نخورده باقی مانده‌اند.

Honda Civic Type R Pickup / وانت هوندا سیویک

مدل مفهومی وانت هوندا سیویک تایپ R در قالب «پروژه‌ی P» در کارخانه‌ی سوئیندون این شرکت ژاپنی ساخته شده است. به‌جز تغییرات بدنه، این وانت از سیستم تعلیق، قوای محرکه و گیربکس استاندارد هاچ‌بک تایپ R با مشخصات پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۳۱۶ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند. بر اساس گفته‌های تیم مهندسی پروژه  P، وانت سیویک تایپ R با نهایت سرعت ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت در زمانی کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

Honda Civic Type R Pickup / وانت هوندا سیویک

الین جیمز، مدیر پروژه‌ی P گفت:

در کارخانه‌ی سوئیندون هوندا دپارتمان ویژه‌ای وجود دارد که این پروژه فرصت خوبی برای نمایش توانایی‌های اعضای این دپارتمان است. شور و اشتیاق مهندسان این تیم در این پروژه نمایان است؛ ما حتی درنظر داریم تا این مدل را به پیست نوربرگ‌رینگ ببریم تا شاید رکورد جدیدی در کلاس وانت محور جلو ثبت شود.
Honda Civic Type R Pickup / وانت هوندا سیویک

باتوجه به قوای محرکه‌ی این وانت، ثبت رکورد جدید در جهنم سبز اصلاً دور از انتظار نیست. وانت هوندا سیویک تایپ R که احتمالاً یکی از سریع‌ترین وانت‌های بریتانیا است، باهدف تولید انبوه ساخته نشده است. سال گذشته بود که شایعاتی مبنی بر مدل‌های قدرتمندتر تایپ R منتشر شد. بر اساس گفته‌های هیدکی ماتسومتو، تولید مدل‌های گرندتورر و تمام چرخ محرک تایپ R درنظر گرفته شده است. احتمالاً به‌زودی تصاویر رکوردزنی این وانت جذاب و تک نمونه در جهنم سبز، منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات