ابتکار جالب نیسان برای تنظیم فشار باد لاستیک

پنج‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نیسان به‌منظور تسهیل تنظیم فشار باد لاستیک‌ها، سیستم ساده‌ای طراحی کرده است که به کمک بوق خودرو کار می‌کند.
تبلیغات

طبق آمار اداره ایمنی ترافیک شهری ایالات متحده آمریکا، از هر پنج خودروی در حال حرکت، چهار دستگاه فشار باد لاستیک مناسبی ندارند. تنظیم نامناسب فشار باد لاستیک نه‌تنها موجب افزایش مصرف سوخت خودرو می‌شود، بلکه طول عمر تایر را نیز کاهش خواهد داد. نیسان تاکنون این سیستم را روی ۵.۳ میلیون دستگاه خودرو به مشتریان ارائه کرده است.

شاید برای خیلی از شما اتفاق افتاده باشد که نتوانید، باد لاستیک خودرو را درست تنظیم کنید. اگر خودرو مجهز به سیستم هشدار فشار باد تایر باشد، هنگام رانندگی چراغ اخطار روشن می‌شود و اعلام می‌کند که باید فشار باد تایر را کم یا زیاد کنید. افرادی که در گاراژ خانه خود کمپرسور هوا ندارند، مجبورند به تعمیرگاه بروند و در آن‌جا فشار باد لاستیک‌ها را بررسی کنند تا همه‌ی آن‌ها به یک اندازه تنظیم شوند. قبل از باد کردن تایر باید به برچسب روی لاستیک یا دفترچه‌ی راهنمای خودرو توجه کرد تا به میزان لازم پر شود. کمپرسور هوا نیز دارای اندازه‌گیر فشار دیجیتال یا آنالوگ است که به کمک آن می‌توان مقدار هوای مورد نیاز برای پر کردن تایر را با کتابچه راهنمای خودرو تطبیق داد و تنظیم بودن آن‌ها را بررسی کرد. با این حال، آن‌ها همیشه قابل اعتماد نیستند و گاهی اوقات نیز می‌توانند قرائت نادرستی ارائه دهند. نیسان تلاش می‌کند که با اجتناب از کارهای تجربی، فرآیند پر کردن تایر و تنظیم باد لاستیک را ساده‌تر کند. به همین علت «سیستم هشدار پر شدن تایر» را ارائه داده است که نقش مهمی در کاهش زمان تنظیم فشار باد لاستیک و دقت آن ایفا می‌کند.

NISSAN EASY-FILL TIRE ALERT SYSTEM / نیسان تایر لاستیک

هنگامی که فشار باد تایر به‌خوبی تنظیم شده باشد، خودرو به راننده از طریق بوق کوتاه هشدار می‌دهد. برای استفاده از سیستم، راننده باید خودرو را در حالت پارک قرار دهد و ترمز دستی را بکشد. سپس سوئیچ را در حالت ACC قرار دهد تا برق قسمت‌های جانبی خودرو (مانند سیستم مذکور) فعال باشد.

هنگامی که فرد شروع به پر کردن یک تایر می‌کند، چراغ‌های راهنمای بیرونی خودرو شروع به فلاش زدن می‌کنند؛ این هشدار نشان می‌دهد که سیستم بر تغییر فشار در تایر نظارت می‌کند. هنگامی که فشار هوا به اندازه کافی تنظیم شود، بوق خودرو به صدا درمی‌آید و اعلام می‌کند که فشار باد لاستیک به میزان صحیح تنظیم شده است. اگر تایر بیش از حد پر شده باشد، بوق دوباره به صدا درمی‌آید و با سه بار چشمک زدن چراغ خطر خودرو همراه خواهد شد. دیگر نیازی به بررسی فشار باد لاستیک توسط فشارسنج دیجیتال و تطبیق با دفترچه راهنمای خودرو نیست؛ چون سیستم هوشمند نیسان تمام این کارها را انجام می‌دهد و نباید تردیدی از صحت عملکرد آن داشته باشید. 

نیسان این سیستم هوشمند را برای راحتی بیش‌تر افراد در هنگام تنظیم فشار باد لاستیک‌ها ارائه کرده است. در حال حاضر این قابلیت در ۱۲ مدل فعلی نیسان مانند ورسا، سنترا، ایکس تریل (روژ)، ایکس تریل اسپرت، پث‌فایندر، مورانو، ماکسیما، لیف، آرمادا، آلتیما و ورسا نُت برای مشتریان موجود است. 

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات