تحول در لوتوس، با سرمایه‌گذاری جیلی

پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برند بریتانیایی لوتوس، با حمایت مالی گروه خودروسازی جیلی؛ به‌زودی  دو مدل جدید اسپرت و یک کراس‌اور لوکس تولید خواهد کرد.
تبلیغات

پس از در اختیار گرفتن ۵۱ درصد از سهم برند لوتوس توسط گروه خودروسازی چینی جیلی و به‌دنبال آن دست‌یابی به منابع مالی بیشتر، مدیران ارشد این شرکت خودروساز بریتانیایی، آینده‌ای روشن را پیش‌روی خود می‌بینند. پس از تأیید برنامه‌ی لوتوس مبنی بر ساخت اولین کراس‌اور تاریخ این برند بر اساس پلتفرم SPA ولوو (دیگر برند تحت مالکیت جیلی)، حالا اخباری از تصمیم مقامات لوتوس جهت ساخت دو خودروی اسپرت جدید شنیده می‌شود.

Lotus Exige / لوتوس اکسیج

بر اساس گفته‌های مدیرعامل لوتوس، ژان-مارک گِیلز، مدل پرچمدار جدیدی در سطح خودروهای سوپراسپرت و در رده‌ای بالاتر از مدل اسپرت اِورا (Evora) ساخته خواهد شد. این مدل جدید سبک‌تر، سریع‌تر و درمجموع بهتر خواهد بود و عملکردی فراتر از اورا خواهد داشت. این مدل بدون‌نام بر اساس پلتفرم فعلی لوتوس که از ترکیب شاسی آلومینیومی و زیرساخت فریم‌های کامپوزیت و فولاد تشکیل شده است، ساخته خواهد شد. گیلز اشاره کرد که این مدل جدید به‌لطف داشتن ویژگی‌هایی چون تعامل بین کارایی، آیرودینامیک، چابکی و ترمزگیری عملکردی قابل توجه خواهد داشت. علاوه بر این پیش از این تأیید شده بود که محصولات لوتوس همچنان از پیشرانه‌های ساخت برندهای ژاپنی (به‌خصوص تویوتا) استفاده خواهند کرد.

لوتوس اورا / Lotus Evora

هنوز جزئیات زیادی از مدل دوم در حال توسعه و ساخت منتشر نشده است، جز اینکه دوسرنشینه خواهد بود. البته باتوجه به تقاضای بازار، گیلز تأیید کرد که این مدل جدید، از کوپه‌ی اسپرت الیز (Elise) لوکس‌تر خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که این مدل مرموز، شکاف بین محصولات مدرن لوتوس، الیز و اکسیج را پر می‌کند. باتوجه به اینکه مدل مفهومی نسل جدید لوتوس اسپریت، در سال ۲۰۱۰ و زمان مدیریت دنی بهار رونمایی شده بود، احتمالاً حالا با حمایت مالی جیلی، نسل جدید اسپریت به بازار برسد.

لوتوس اسپریت مفهومی / Lotus Esprit Concept

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، علاوه بر دو مدل اسپرت و سوپراسپرت جدید، لوتوس با حمایت جیلی اولین کراس‌اور لوکس تاریخ این برند را، احتمالاً تا سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که دلیل اصلی ورود برند لوتوس به بازار خودروهای لوکس، تمرکز ویژه‌ی مقامات ارشد جیلی به بازار آینده‌دار چین در کلاس خودروهای شاسی‌بلند  باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات