ابتکار فولکس واگن؛ تولید قاب آیفون از خودروی تصادفی

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در پی تصویب قانونی در سوئد برای غیر قانونی بودن استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، فولکس‌واگن قصد دارد به‌عنوان یادآوری، از فلزات خودروهای تصادفی برای ساخت قاب گوشی آیفون استفاده کند.
تبلیغات

ارسال پیامک هنگام رانندگی، کاری خطرناک و مرگبار است. چشم برداشتن از جاده حتی برای یک ثانیه جهت خواندن یا ارسال پیام متنی، زمان کافی برای برخورد خودروها فراهم می‌کند. چنین وضعیتی را برای یک عابر پیاده در نظر بگیرید که می‌تواند طی زمان بسیار کوتاهی از پیاده‌رو وارد خیابان شود و با خودروها تصادف کند. شرایط هنگام ایستادن پشت چراغ قرمز تقریبا یکسان است و تلف کردن یک ثانیه و ایستادن در چهارراه، می‌تواند موجب ایجاد ترافیک پشت خودرو شود. دولت سوئد قانونی تصویب کرده است که طبق آن، در دست داشتن گوشی تلفن همراه هنگام رانندگی غیر قانونی محسوب می‌شود.

گوشی هوشمند تصادف

با این حال، تعداد حوادث رانندگی و آمار تلفات جاده‌ای در سوئد تغییر نکرد. بنابراین برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات به علت ارسال پیامک هنگام رانندگی، نمایندگی گروه خودروسازی فولکس‌واگن در استکهلم سوئد با همکاری برند NordDDB قصد دارد قاب (محافظ یا کاور) گوشی هوشمند اپل آیفون 8 را از ورق فلزی خودروهای آسیب‌دیده در چنین تصادفاتی بسازد. با این کار، راننده هنگامی که پشت فرمان قرار دارد با نگاه به قاب گوشی هوشمند خود می‌تواند سرنوشت دیگر رانندگانی را به یاد بیاورد که پس از ارسال پیامک هنگام رانندگی تصادف کرده‌اند یا بر اثر تصادف جان باخته‌اند. از نظر فولکس‌واگن، چنین ایده‌ای می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در کاهش تلفات ناشی از تصادفات داشته باشد.

یوهان کارلسون، مدیر برند فولکس‌واگن در استکهلم، می‌گوید:

ما می‌دانیم چگونه به‌آسانی اتفاق می‌افتد که راننده هنگام رانندگی به‌طور تصادفی گوشی خود را برای دریافت تماس یا ارسال یک پیامک متنی بردارد. اما چنین رانندگانی باید بدانند که هنگامی که در طول رانندگی از گوشی هوشمند خود برای ارسال پیام استفاده می‌کنند، ۲۳ برابر بیش‌تر از یک راننده معمولی احتمال دارد تصادف کنند. بنابراین مهم است که رانندگان بدانند چنین ایده‌ای چقدر جدی محسوب می‌شود. ما معتقدیم ساختن قاب گوشی از قطعات خودروهای تصادفی باعث می‌شود که راننده قبل از برداشتن گوشی هوشمند، کمی به عاقبت کار خود فکر کند. این کار به‌عنوان یک یادآور در جهت تمرکز روی رانندگی در جاده عمل می‌کند و می‌تواند از جان انسان‌های بسیاری محافظت کند.

قاب‌هایی که به‌صورت دست‌ساز از فلزات خودروهای تصادفی و معیوب ساخته می‌شوند، هر کدام به‌شدت منحصربه‌فرد هستند. تنها ۱۵۳ مدل قاب گوشی اپل آیفون 8 ساخته خواهد شد و هر یک نشان‌دهنده حادثه‌ای جدی است که طی ماه اول تصویب قانون در سوئد اتفاق افتاده. درآمد حاصل از فروش قاب‌های گوشی به صندوق سازمان ترافیک سوئد برای کمک به قربانیان حوادث ترافیکی اهدا خواهد شد. هزینه خرید این قاب‌ها در سوئد حدود ۶۹ دلار آمریکا است و خریداران می‌توانند آن را در سایت crashedcases خریداری کنند. همچنین افراد علاقه‌مند می‌توانند در استکهلم سوئد به‌طور مستقیم از نمایندگی  Hammarby Sjöstad فولکس‌واگن آن را دریافت کنند.

به نظر می‌رسد که ایده فولکس‌واگن برای استفاده از فلزات خودروهای تصادفی در قاب گوشی هوشمند، می‌تواند یادآوری خوبی در جهت کاهش تصادف باشد. سالانه افراد زیادی در اکثر نقاط دنیا به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند؛ اما تنها روش مقابله با تخلفات جاده‌ای، اقدامات فرهنگی است و تا رانندگان خود به آسیب‌زایی اقدامات پرخطر پی نبرند، از چنین کارهایی اجتناب نمی‌کنند. تصویب قانون در سوئد و اعمال جریمه برای متخلفان در کنار آمارهای تلفات جاده‌ای نشان می‌دهد که همیشه نمی‌توان با جریمه های سخت از وقوع حادثه جلوگیری کرد.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات