هر آنچه از فصل سوم گرندتور می‌دانیم

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
حدود یک ماه از آغاز فیلمبرداری فصل سوم گرندتور می‌گذرد. در این مطلب جدیدترین اطلاعات منتشر شده از فصل جدید پرطرفدارترین مستند خودرویی دنیا را بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

پخش فصل دوم مستند دیدنی گرندتور (The Grand Tour) با اجرای جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می در ۱۱ قسمت از سرویس استریم آنلاین آمازون پرایم، حدود دو ماه پیش به پایان رسید. پس از چند هفته استراحت، تیم تولید گرندتور با مدیریت اندی ویلمن فیلمبرداری فصل سوم این مجموعه‌ را آغاز کردند. به‌لطف وجود شبکه‌های اجتماعی و کاربران علاقه‌مند و کنجکاو، حضور تیم گرندتور در نقاط مختلف جهان به‌سرعت، گزارش می‌شود. با اینکه هنوز فرصت زیادی تا پخش فصل سوم گرندتور باقی مانده است، اما در این مطلب قصد داریم تا پیش‌نمایشی کلی از خودروها، مکان‌ها و برنامه‌های فصل آینده داشته باشیم.

کلارکسون پشت فرمان لامبورگینی اوروس

The Grand Tour / گرندتور

یک ماه پیش بود که کلارکسون در شبکه‌ی مجازی اختصاصی گرندتور؛ درایوترایب (Drivetribe) و سپس در صفحه‌ی اینستاگرام شخصی خود از شروع فیلمبرداری فصل جدید در سوئد و تست سوپر شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس خبر داد. نکته‌ی قابل توجه مسیر برفی و شیب‌دار این منطقه است که نشان از تست جدی دومین شاسی‌بلند لامبورگینی توسط کلارکسون است. بدون شک روش تست‌های جاده‌ای کلارکسون بسیار متفاوت خواهد بود و باید دید که آیا اوروس به‌عنوان سوپر شاسی‌بلند برند گاو ایتالیایی خشمگین، قابلیت‌های آف‌رود در سطح استاندارد تیم گرندتور را دارد یا خیر.

زمین‌گیر شدن DS 7 کراس‌بک در تست رانندگی کلارکسون

The Grand Tour / گرندتور

کلارکسون سه هفته‌ی پیش با انتشار تصویری واضح از خرابی DS 7 کراس‌بک، تست این مدل را در برنامه تأیید کرد. مدلی که کلارکسون به تست آن مشغول بود، تیپ پرستیژ اولترا با پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزل است. همانطور که می‌دانیم این مجری خوش‌ذوق، رابطه‌ی خوبی با خودروهای فرانسوی ندارد و اگر در هنگام تست مدلی با مشکل روبرو شود، مطمئناً نظر نهایی او مناسب حال شرکت سازنده نیست. هنوز مشخص نیست که آیا کلارسکون تست ویژه از DS 7 کراس‌بک داشته یا با همراهی دو همکار دیگرش تست همزمان سه مدل خودرو با چالش‌های همیشگی و چاشنی طنز در کار است.

چالش خودروهای کلاسیک ایتالیایی در اسکاتلند

The Grand Tour / گرندتور

۱۹ روز پیش، کلارکسون از حضور تیم گرندتور در اسکاتلند و چالش سه خودروی ایتالیایی خبر داد. همانند برنامه‌های گذشته، هر سه مجری باید بر اساس قوانین چالش خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند و به اسکاتلند وارد شوند. هدف اصلی این چالش، محک زدن قابلیت اعتماد و سواری خودروها در جاده‌های اسکاتلند است.

کلارکسون در یک ویدئوی کوتاه از طرفداران خواست تا خراب شدن اولین خودرو را حدس بزنند. طبق معمول، کلارکسون در این چالش یک مدل از برند آلفارومئو انتخاب کرد؛ مدل ۱۹۸۳ آلفارومئو GTV6 با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۲.۵ لیتری و زمان ۸.۵ ثانیه در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت. GTV6 یکی از محبوب‌ترین خودروهای کلارکسون است که او در توصیف این مدل گفت:

GTV6 هنوز هم خوش‌صداترین خودرویی است که تا امروز با آن رانندگی کرده‌ام.
The Grand Tour / گرندتور

ریچارد هموند فیات X1/9 معروف به «فراری کوچولو» را انتخاب کرد. X1/9 با وزن ۹۲۰ کیلوگرم (۲۹۰ کیلوگرم سبک‌تر از آلفا GTV6) به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر با قدرت ۸۵ اسب بخار مجهز است. در پایان جیمز می لانچیا گاما کوپه با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری را به اسکاتلند آورد. یک روز بعد از انتشار ویدئوی کلارکسون، عکس‌های خرابی آلفارومئو GTV6 منتشر شد. چالش‌های خودروهای کلاسیک از دیدنی‌ترین قسمت‌های این برنامه است که پیش از این در تاپ‌گیر نیز طرفداران زیادی داشت.

اتفاق غیرممکن؛ خراب شدن تویوتا هایلوکس

The Grand Tour / گرندتور

تویوتا هایلوکس یکی از سرسخت‌ترین خودروهای جهان است که پیش از این برنامه‌ای ویژه جهت نمایش این ادعا توسط کلارکسون در تاپ‌گیر تهیه شده بود. کلارکسون در آن قسمت از تاپ‌گیر، هایلوکس را تحت سخت‌ترین شرایط قرار داد، ولی در پایان وانت پیکاپ ژاپنی بازهم استارت خورد. یک ماه پیش کلارکسون با انتشار تصویری از هایلوکس در درایوترایب نوشت:

این خودرو خراب شده است. شوخی نمی‌کنم.

هنوز مشخص نیست که آیا تست ویژه از هایلوکس در فصل سوم خواهیم دید یا اینکه تویوتا هایلوکس خراب شده مربوط به تیم فیلمبرداری است.

فراری 812 سوپرفست، استون مارتین و جشن تولد ۵۸ سالگی کلارکسون

The Grand Tour / گرندتور
The Grand Tour / گرندتور
The Grand Tour / گرندتور
The Grand Tour / گرندتور
The Grand Tour / گرندتور

کلارکسون با انتشار یک ویدئوی کوتاه از فراری 812 سوپرفست و دو تصویر از استون مارتین (احتمالاً DB11 یا ونتیج)، وجود مدل‌های گران‌قیمت اروپایی در فصل سوم گرندتور را تأیید کرد. معمولاً جشن تولد این سه مجری رسانه‌ای نمی‌شود ولی باتوجه به تصاویر منتشر شده از تولد ۵۸ سالگی کلارکسون که تیم فیلمبرداری، صورت روغنی او و املای نادرست Jermy مشخص است، احتمالاً قسمت ویژه‌ای از این جشن در فصل سوم پخش خواهد شد.

احتمال ورود تیم گرندتور به ایران

The Grand Tour / گرندتور

در طی مصاحبه‌ی یکی از مدیران درایوترایب با سرپرست صدابرداری گرندتور، مشخص شد که در فصل سوم، تیم گرندتور به کشورهای جدید و غیرقابل پیش‌بینی سفر خواهد کرد. کلارکسون سال گذشته گفته بود که در گذشته امکان سفر به کشورهای ایران و زیمباوه به‌دلیل ممنوع بودن ورود کارکنان شبکه‌ی BBC وجود نداشت. همانطور که در فصل دوم این مستند دیدیم، تیم گرندتور با ورود به زیمباوه در قالب قسمت ویژه، برنامه‌ای دیدنی منتشر کردند. کلارسکون با اشاره به لزوم یک داستان جذاب برای ساخت قسمت‌های ویژه‌ی گرندتور و برنامه‌‌ی سفرهای آینده گفت:

 وقتی در شبکه‌ی BBC بودیم، به‌دلیل ممنوع بودن ورود کارکنان این مجموعه به ایران یا زیمباوه، نمی‌توانستیم به این کشورها سفر کنیم. حتی کارکنان بخش ورزشی BBC هم اجازه‌ی ورود به ایران را نداشتند. اما حالا چنین مشکلی وجود ندارد؛ ایران کشوری است که واقعاً دوست دارم به آن سفر کنیم.

آیا کلارسکون و تیمش بالاخره به ایران راه پیدا می‌کنند؟

برنامه‌ی جدید کلارکسون

The Grand Tour / گرندتور

به مناسبت بیستمین سال پخش برنامه و مسابقه‌ی تلویزیونی «چه کسی می‌خواهد میلیونر شود؟»، کلارسکون اجرای هفت قسمت ابتدایی این برنامه را انجام خواهد داد. پخش فصل جدید این مسابقه‌ی تلویزیونی جذاب از شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری از شبکه‌ی ITV آغاز می‌شود.

ویژه برنامه‌ی کلمبیا

grand tour s2

در پایان باید یادآوری کنیم که فصل دوم گرندتور هنوز به‌طور رسمی پایان نیافته است، چراکه فیلمبرداری ویژه برنامه‌ی سفر به کلمبیا با تأخیر مواجه شد. درواقع سفر کلمیبا در ماه اول سال ۲۰۱۸ به پایان رسید، اما حدود یک ماه دیگر، پخش خواهد شد. پس از نمایش این قسمت ویژه در نیمه‌ی سال ۲۰۱۸ باید نزدیک به ۴ ماه دیگر تا شروع پخش فصل سوم گرندتور منتظر ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات