جیلی Bo Rui GE، سدان پرچم‌دار چینی معرفی شد

یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
عزم صنعت خودروسازی چین برای حضور در بازار جهانی جدی است. با این هدف، جیلی با کمک پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید ساخت ولوو، از سدان Bo Rui GE رونمایی کرد.
تبلیغات

هرچند نام‌گذاری عجیبی برای جدیدترین محصول جیلی انجام شده است؛ اما از نظر فنی و کیفیت ساخت، استاندارد بالایی دارد. این محصول احتمالا با اسم دیگری در بازار جهانی حاضر خواهد شد و Bo Rui GE، صرفا یک کد برای فروش در چین به نظر می‌رسد. نسل اول جیلی Bo Rui در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و با تولید نهایی در سال ۲۰۱۵ و به لطف طراحی مدرن و سه نوع پیشرانه‌ی ۱.۸، ۲.۴ و ۳.۵ لیتر، محصولی موفق در سبد جیلی بود. این خودرو، حالا با پیشرانه‌ی ساخت ولوو و فناوری پلاگین‌ هیبرید، یک سدان پیش‌رو و پرچم‌دار برای یکی از مهم‌ترین خودروسازان چین محسوب می‌شود.

GEELY Bo Rui GE

قوای محرک Bo Rui GE پلاگین هیبرید، در صورت استفاده از شارژ کامل باتری‌ها و سوخت بنزین، میانگین مصرف سوخت ۱.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت که آمار بسیار خوبی است. نسخه‌ی دیگری از این خودرو، با پیشرانه‌ی هیبرید تولید خواهد شد که میانگین مصرف سوخت ۵.۸ در ۱۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند. جیلی Bo Rui GE، در هر ۲ مدل هیبرید (MHEV) و پلاگین هیبرید (PHEV)؛ از موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته (احتمالا ساخت یا مشابه ولوو) استفاده خواهد کرد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره‌ی قدرت خروجی و عملکرد فنی خودروهای جدید جیلی منتشر نشده است.

GEELY Bo Rui GE

در نمای بیرونی، می‌توان ادعا کرد که Bo Rui GE نسبت به دیگر سدان‌های معمول ساخت چین، از طراحی مدرن‌تری بهره می‌برد و چندان ادامه‌دهنده‌ی سبک چراغ‌های بزرگ و حجیم در هم‌وطنان خود نیست. فراموش نکنیم، طراحان برجسته‌ای در جیلی فعالیت می‌کنند. پیتر هاربوری که بیش از ۳۰ سال به‌‎عنوان طراح ارشد و مدیر طراحی برندهای ولوو، فورد و لینکلن فعالیت کرده است، امروزه در رأس تیم طراحی جیلی قرار دارد. افراد دیگری، همچون مت نیکولسون هم در جیلی حضور دارند که با سابقه‌ی فعالیت در گروه طراحان فراری، برای این شرکت چینی کار می‌کنند.

GEELY Bo Rui GE

در نمای روبرو، شباهت Bo Rui GE به هیوندای سوناتا ۲۰۱۷ انکارناپذیر است. از سویی دیگر، جلوپنجره‌ی خاص جیلی همچنان در محصولات این برند و Bo Rui GE دیده می‌شود تا نشانه‌ی نوعی وحدت طراحی باشد. چند خط باریک از فلز براق کروم در زیر چراغ‌ها، رکاب‌های و سپر دیده می‌شود تا کمی حس لوکس به این سدان خانوادگی دهد. رینگ‌های اسپرت و فرم کلی بدنه شباهت زیادی با هیوندای سوناتا دارند؛ هرچند همراه خطوط متعدد روی نمای جانبی بدنه، سپر و کاپوت جلو، کاملا اسپرت و چشم‌نواز به نظر می‌رسد.

Bo Rui GE GEELY

بر خلاف ظاهر نسبتا عادی در نمای بیرونی، فضای داخل به خودروهای مفهومی و آینده‌نگر شباهت دارد. با حضور در کابین، تقریبا همه چیز فراتر از یک مدل ساخت چین و یادآور خودروها در فیلم‌های علمی-تخیلی است. نمایشگر لمسی میانی برای سیستم سرگرمی و ناوبری، سایز ۱۲ اینچ خواهد بود، ضمن اینکه با ساختار یک‌پارچه‌ی ظاهری در میان داشبورد، بزرگ‌تر و عریض‌تر به نظر می‌رسد. قطعاتی از چوب و فلز نقره‌ای رنگ، هواداران خودروهای لوکس اروپایی را به سمت جیلی Bo Rui GE می‌کشد.

در پایان این مطلب، می‌توانید بیننده‌ی فیلم کوتاهی باشید که شیوه‌ی کار مت نیکولسون در تیم طراحی جیلی را نشان می‌دهد. او به‌عنوان سرپرست گروه در زمینه‌ی خودروهای جدید با طراحی خلاقانه و آینده‌نگر، فعالیت می‌کند.

GEELY Bo Rui GE
GEELY Bo Rui GE
GEELY Bo Rui GE
GEELY Bo Rui GE
GEELY Bo Rui GE
GEELY Bo Rui GE
GEELY Bo Rui GE
GEELY Bo Rui GE
GEELY Bo Rui GE
GEELY Bo Rui GE
GEELY Bo Rui GE
GEELY Bo Rui GE
GEELY Bo Rui GE
GEELY Bo Rui GE
GEELY Bo Rui GE
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات