کراس اور مفهومی و الکتریکی بیوک اینسپایر معرفی شد

پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بیوک از کراس‌اور مفهومی و الکتریکی اینسپایر رونمایی کرد؛ این خودروی الکتریکی مجهز به موتور ۵۵۰ اسب بخار است و شعاع حرکتی حدود ۶۰۰ کیلومتر دارد.
تبلیغات

جنرال موتورز در نمایشگاه خودروی پکن از یک کراس‌اور جدید تحت برند محبوب بیوک (Buick) رونمایی کرد که گفته می‌شود فعلا در مرحله طرح مفهومی قرار دارد. کراس‌اور جدید بیوک، اینسپایر (Enspire) نامیده می‌شود و برخلاف سایر محصولات این برند، یک خودروی تمام الکتریکی است. کراس‌اور الکتریکی و مفهومی بیوک اینسپایر  در سطحی بالاتر از خودروی الکتریکی شورولت بولت قرار خواهد داشت. به‌جای موتور الکتریکی ۱۵۰ و ۲۰۰ اسب بخار بولت، این خودرو با موتور الکتریکی ۵۵۰ اسب بخار تجهیز می‌شود که طبق گفته‌های بیوک، تنها به ۴ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

Buick Enspire EV crossover concept / کراس‌اور مفهومی و الکتریکی بیوک اینسپایر

تمام ویژگی‌های کراس‌اور مفهومی اینسپایر مربوط به عملکرد خوب این خودروی الکتریکی نیست؛ بیوک ادعا می‌کند شعاع حرکتی اینسپایر حدود ۵۹۵ کیلومتر است که بالاتر از محدوده رانندگی تسلا قرار دارد. اینسپایر از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و آن‌طور که بیوک می‌گوید، قادر خواهد بود ۸۰ درصد از ظرفیت شارژ خود را ظرف مدت ۴۰ دقیقه بازیابی کند. اگرچه این شرکت نمی‌گوید چه شارژری باید برای چنین کاری استفاده شود؛ اما ظاهرا این خودرو از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی خواهد کرد.

خودروی مفهومی بیوک اینسپایر ظاهر بسیار دلپذیر و جذابی دارد. منحنی‌های ظریف روی بدنه با موضع تهاجمی طراحی شده است. جلوپنجره مشبک نشان‌دهنده پیشرفت جالبی از طراحی فعلی بیوک به شمار می‌رود که با ورودی‌های هوای بزرگ در اطراف آن بسیار مبالغه‌آمیز به نظر می‌رسد. میله‌های عمودی در جلوپنجره نمایی زیبا و جذاب از کراس‌اور الکتریکی به نمایش می‌گذارد و آن را در دید ناظران باابهت جلوه می‌دهد. چراغ‌های عقب با تشکیل یک خط بلند و باریک که اسپویلر کاذبی در عقب خودرو تشکیل می‌دهد، متمایز شده است. فضای داخلی با تعدادی امکانات لمسی آینده‌نگر، بسیار پیچیده به نظر می‌رسد. کراس‌اور مفهومی و الکتریکی بیوک اینسپایر دارای یک صفحه نمایش لمسی اولد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است که ویژگی‌های واقعیت افزوده با قابلیت نمایش اطلاعات جاده‌ای و مسیرهای ناوبری را برای سرنشینان فراهم می‌کند. دیگر تنظیمات لوکس قابل مشاهده، شامل تکیه‌گاه دست و کنسول مرکزی چوبی است.

Buick Enspire EV crossover concept / کراس‌اور مفهومی و الکتریکی بیوک اینسپایر

این مسئله که آیا به‌زودی شاهد یک خودروی الکتریکی با قابلیت‌های کراس‌اور مفهومی اینسپایر باشیم، گمانه‌زنی خواهد بود؛ اما می‌توان حدس زد که با توجه به سطح بالای قدرت و محدوده رانندگی فوق‌العاده، احتمالا مثل خودروی الکتریکی تسلا مدل S و جگوار I-Pace، نسبتا گران‌قیمت و شاید حتی کمی گران‌تر از این دو باشد و بتواند از آن‌ها در قیمت پیشی بگیرد. اگرچه ما از ورود یک کراس‌اور کاملا الکتریکی با لوگوی بیوک شگفت‌زده نخواهیم شد؛ اما به نظر نمی‌رسد برند نام‌آشنای آمریکایی قصد داشته باشد آن را به‌زودی تولید کند. البته می‌توان حدس زد که از برخی نشانه‌های آن در سایر محصولات استفاده شود. 

با توجه به عملکرد قابل قبول خودروی مفهومی بیوک اینسپایر، ممکن است در نهایت به تولید برسد؛ احتمال دارد که خودروی الکتریکی بیوک در آینده نزدیک در کلاس کراس‌اور جای داشته باشد. جنرال موتورز به‌وضوح از تمایل خود برای توسعه خودروی الکتریکی طی سال‌های آینده خبر داده است و به نظر می‌رسد که برند بیوک انتخاب خوبی باشد. واقعیتی که در حال حاضر وجود دارد، این است که بازار کراس‌اور همچنان محبوب به نظر می‌رسد و هیچ علائمی از پایین آمدن فروش آن مشاهده نمی‌شود. همین باعث شده است جنرال موتورز در تصمیم برای تولید این کلاس عزم جزم‌تری داشته باشد. نکته‌ی دیگر این‌که بیوک در چین برند محبوبی محسوب می‌شود و جنرال موتورز برای این بازار گسترده، احتمالا تعداد قابل توجهی کراس‌اور الکتریکی آماده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات