فورد موستانگ؛ پرفروش ترین خودروی اسپرت دنیا در سال ۲۰۱۷

پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
فورد موستانگ، برای سومین سال پیاپی پرفروش‌ترین خودروی اسپرت جهان شد.
تبلیغات

سال ۱۹۶۴ برای علاقه‌مندان خودروهای آمریکایی، به‌خصوص پونی‌کار افسانه‌ای فورد موستانگ (یا ماستنگ)، شروع یک رابطه‌ی عاشقانه‌ی جاودانه بود. ۵۴ سال از رونمایی موستانگ در آمریکا می‌گذرد و روز‌به‌روز به تعداد طرفداران این مدل دوست‌داشتنی اضافه می‌شود. برای ثابت کردن محبوبیت فورد موستانگ، کافی است در یکی از همایش‌های خودرویی سرتاسر جهان حضور داشته باشید. افرادی که سخت‌تر قانع می‌شوند، نگاهی کوتاه به آمار فروش فورد موستانگ داشته باشند. در حقیقت برای سومین سال پیاپی، موستانگ پرفروش‌ترین خودروی اسپرت دنیا شد. موستانگ در سال ۲۰۱۷، با فروش ۱۲۵ هزار و ۸۰۹ دستگاه در بازار جهانی به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروی اسپرت جهان رسید.

Ford Mustang

اریک مرک، تحلیل‌گر شرکت خودروسازی فورد، می‌گوید:

مردم دنیا عاشق موستانگ شده‌اند. موستانگ نمایانگر بهترین خودروی آمریکا از لحاظ طراحی، عملکرد فنی و آزادی است که بدون توجه به مکان، در تمام دنیا جذابیت دارد.

فورد موستانگ در خانه، ۸۱ هزار و ۸۶۶ دستگاه فروش داشته که بنابراین، بهترین بازار فروش آن در آمریکا است. اما باید توجه داشت که حدود یک‌سوم فروش جهانی موستانگ، در دیگر کشورها بوده است. نکته‌ی مهم‌تر فروش فوق‌العاده‌ی موستانگ در چین است. چینی‌ها در سال گذشته‌ی میلادی، ۷ هزار و ۱۲۵ دستگاه فورد موستانگ خریداری کردند تا این پونی‌کار آمریکایی، پرفروش‌ترین خودروی دودر در این کشور آسیایی باشد.

MUSTANG tuning

پیوند بین پیشرانه‌ی V8 و فورد موستانگ جدانشدنی است. مصداق این ادعا، فروش بالاتر نسخه‌ی موستانگ GT با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۵ لیتری در برابر دیگر تیپ‌های آن است. فروش موستانگ در بازارجهانی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و تا به‌امروز، عنوان پرفروش‌ترین خودروی کوپه اسپرت جهان در اختیار پونی‌کار محبوب فورد قرار دارد. سال ۲۰۱۶ موستانگ در اروپا نیز موفق بود و پرفروش‌ترین خودروی اسپرت این قاره لقب گرفت. در حال حاضر موستانگ در ۱۴۶ کشور مختلف عرضه می‌شود (سال ۲۰۱۶ در ۱۴۰ کشور در دسترس بود) و بر اساس آمار موجود، فروش آن در سطح جهانی در طول ۳ سال، به ۴۱۸ هزار دستگاه رسیده است.

Liberty Walk Ford Mustang

تیم مهندسی فورد برای به‌روز نگه‌داشتن محصول پرطرفدار این برند، در سال ۲۰۱۸ مدلی جدید رونمایی کرد که با قیمت پایه‌ی ۲۵ هزار و ۶۸۰ دلار عرضه می‌شود. موستانگ جدید با نمای جلو و عقب متفاوت‌، حذف پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل و انتخاب نوع بهینه‌شده  قدرتمندتر پیشرانه‌های ۸ سیلندر V شکل ۵ لیتری و ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربوشارژ عرضه شد. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل با قدرت ۴۶۰ اسب بخار و گشتاور ۵۷۰ نیوتن‌متر و نوع ۴ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۴۷۵ نیوتن‌متر بهینه شده‌اند. هر دو نسخه‌ی V8 و ۴ سیلندر موستانگ برای انتقال قدرت به محور عقب از گیربکس ۱۰ سرعته‌ی اتوماتیک استفاده می‌کنند.

Ford mustang Bulitt

موستانگ جایگاه افسانه‌ای خود را به مدت ۵۴ سال حفظ کرده است. البته این پونی‌کار دوست‌داشتنی روزهای ناراحت‌کننده‌ای هم پشت‌سر گذاشته؛ ولی با گذشت بیش از نیم‌ قرن، هنوز وفاداری طرفداران خود را از دست نداده است. ترکیب قدرت و طراحی زیبا سال‌ها فقط در اختیار آمریکایی‌ها بود؛ ولی امروز بیش از هر وقت دیگری موستانگ جهانی شده است. باتوجه به تغییرات مدل جدید که بر اساس خواسته‌های مشتریان همیشگی لحاظ شده است، احتمالاً موستانگ در سال ۲۰۱۸ بازهم پرفروش‌ترین خودروی کوپه اسپرت دنیا خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات