دستگاه های دولتی از خرید خودروی خارجی منع شدند

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
بر اساس ضوابط اجرایی قانون بودجه ۱۳۹۷ و با هدف تحقق شعار سال، خرید هرگونه خودروی سواری خارجی توسط دستگاه های دولتی ممنوع است.
تبلیغات

طبق تبصره ۲۳ ضوابط اجرایی قانون بودجه امسال که به‌تازگی ابلاغ شده، خرید خودروی سواری داخلی توسط دستگاه های اجرایی حداکثر به تعداد خروج خودروهای سواری با رعایت مقررات و در سقف اعتبار مجاز است. همچنین در تبصره این ماده آمده است:

موارد استثنا پس از تأیید کمیسیون نحوه استفاده از اتومبیل‌های دولتی و فروش اتومبیل‌های زاید، به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید. 

دولت دوازدهم در سال حمایت از کالای ایرانی، توجه به تولیدکنندگان داخلی را در دستور کار قرار داده است. هیئت دولت در نخستین جلسه خود در سال جاری، خرید کالاهای خارجی که دارای تولید مشابه داخل هستند برای تمامی دستگاه ­های دولتی ممنوع اعلام کرد. این ممنوعیت بر اساس فهرستی که از کالاهای خارجی دارای تولید داخل تهیه شده و به تأیید دولت رسیده است، انجام می‌شود. ممنوعیت خرید اقلام مذکور شامل همه دستگاه‌­های دولتی، نهادهای عمومی دولتی و غیر دولتی و همه طرف‌های معامله آن‌ها اعم از پیمانکاران، فروشندگان داخلی و خارجی می‌شود.

همچنین در ماده ۲۴ ضوابط اجرایی قانون بودجه ۹۷ درباره نوسازی تجهیزات و لوازم اداری آمده است که اعتبارات این بخش به استثنای واحدهایی که حسب ضرورت در سال ۱۳۹۷ ایجاد می شود، حداکثر معادل عملکرد پارسال مجاز خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات