رکورد جدید در سفر ۲۴ ساعته با موتورسیکلت برقی

سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک موتورسوار آلمانی توانست با استفاده از موتورسیکلت برقی زیرو، رکورد بیش‌ترین مسافت در ۲۴ ساعت را به نام خود ثبت کند.
تبلیغات

 موتورسوار آلمانی حدود ۱۱۱۳ کیلومتر با موتورسیکلت الکتریکی حرکت کرد که تقریبا برابر با فاصله‌ی بین شهرهای واشنگتن تا شیکاگو یا سانفرانسیسکو تا پرتلند است.

ریمو کلاویتر صاحب یک مغازه فروش دوچرخه در آلمان و از علاقه‌مندان به موتورسیکلت‌های برقی است. به‌تازگی کلاویتر یک نسخه زیرو DSR ZF14.4 مدل ۲۰۱۸ خریداری کرده است که به‌خوبی توانسته رضایت او را جلب کند. کلاویتر در یک اقدام از پیش برنامه‌ریزی شده، مسافت برلین تا مرکز انرژی‌های تجدیدپذیر در نوسترلیتز را به‌صورت حلقه‌وار طی کرد. موتورسیکلت (اسکوتر) برقی که برای ثبت این رکورد استفاده شد مدل DSR ZF14.4 و مجهز به مخزن شارژ اختیاری زیرو (Zero) است؛ این مخزن شارژ به کلاویتر اجازه می‌دهد هنگام رانندگی با سرعت‌های بسیار زیاد (مانند سرعت‌های بزرگ‌راهی)، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند و بتواند حدود ۱۴۵ کیلومتر بیش‌تر موتورسواری انجام دهد.

Zero DSR / موتورسیکلت برقی زیرو DSR

کلاویتر توضیح می‌دهد:

من از سال ۲۰۱۷ تاکنون در مورد موتورسواری ۲۴ ساعته فکر کرده‌ام. ابتدا می‌خواستم برای لذت بردن این کار را انجام دهم؛ ولی این کار توجه مردم را به کارایی موتور‌سیکلت‌های برقی جلب کرد. همه‌ی چیزهایی که ما برای این کار استفاده کردیم متعلق به شرکت زیرو است و به‌راحتی در دسترس عموم مردم قرار دارد. مسیری که در زمان ۲۴ ساعت طی شد، بخشی از جاده‌های عمومی آلمان است.

در طول این مسافرت ۲۴ ساعته، باتری‌ موتورسیکلت برقی زیرو در مجموع ۹.۵ ساعت شارژ شد. هنگامی که باتری در حال شارژ بود، کلاویتر از این فرصت برای صرف غذا و استراحت استفاده می‌کرد. برای کمک به افزایش زمان موتورسواری، کلاویتر از مخزن شارژ جدید زیرو استفاده کرد که امکان اتصال به ایستگاه‌های شارژ عمومی سطح ۲ را فراهم می‌کند. علاوه بر این، موتورسوار آلمانی شارژرهای سریعی متعلق به زیرو داشت که امکان دست‌یابی به شارژ کامل را در زمان یک ساعت می‌داد.

Zero DSR / موتورسیکلت برقی زیرو DSR

کلاویتر می‌گوید:

من در این سفر توانستم با بسیاری از مردم علاقه‌مند در مورد موتورسیکلت برقی و سفر صحبت کنم. موتورسیکلت برقی من مجهز به فناوری پیشرفته‌ای است و در این سفر، سرعت متوسط حدود ۴۶.۶ کیلومتر بود. البته این سرعت متوسط به علت توقف‌های متعدد برای شارژ و استراحت به دست آمده است. اما اگر از توقف‌ها صرف‌ نظر کنیم، این مقدار بیش‌تر خواهد شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات