نگاه نزدیک به خودروی KITT سریال نایت رایدر ۱۹۸۲

جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مجری و کمدین محبوب آمریکایی؛ جی لنو پشت فرمان خودروی پونتیاک فایربرد (KITT) مربوط به سریال تلویزیونی نایت رایدر می‌نشیند و به همراه مالک فعلی، آن را بررسی می‌کند.
تبلیغات

مجموعه‌ی تلویزیونی نایت رایدر، به تهیه‌کنندگی گلِن آلبرت لارسون ساخته و طی سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۶ میلادی از شبکه‌ی NBC آمریکا پخش شد. دیوید هاسلهاف در نقش مایکل نایت؛ مبارزی باتوانایی و فناوری‌های مدرن در این فیلم ایفای نقش کرده است. خودروی (KITT (Knight Industries Two Thousand مربوط به این سریال، جزو محبوب و خاطره‌انگیزترین اتومبیل‌ها برای مخاطبین سریال‌های آمریکایی است و در نقش دستیار هوشمند شخصیت اصلی ظاهر می‌شود.

KNIGHT RIDER  Pontiac

از این خودروی مشهور فقط ۵ نمونه‌ی اورجینال وجود دارد که یکی از آن‌ها توسط جو هوث؛ مالک فعلی، بازسازی شده است. اگرچه KITT خودرویی خاطره‌انگیز و پرآوازه است؛ اما جی لنو در فیلم پیش‌رو بیشتر به شوخی با مالک و دوست او می‌پردازد. جالب است بدانید که KITT نسخه‌‌ی خاصی از خودروی پونتیاک فایربرد ۱۹۸۲ اسپرتز است که برای ساخت آن حدود ۱۰۰ هزار دلار (معادل ۲۴۵ هزار دلار سال ۲۰۱۴) هزینه شده است. 

پونتیاک فایربرد KITT سریال نایت رایدر / KITT Pontiac Firebird of Knight Rider Series

از ۲۰ خودروی پونتیاک به کار برده شده در سریال نایت رایدر، این تنها نمونه‌ای است که پس از گذراندن صحنه‌های بدل‌کاری تا این حد دوام آورده است. در آغاز، این خودرو مدل ساده‌ی فایربرد بدون سقف بود و حتی داشبورد آینده‌نگرانه هم در آن دیده نمی‌شد. در ادامه، K.I.T.T به پیشرانه‌ی ۵ لیتری V8 شورولت با قدرت ۲۵۰ اسب‌بخار، سیستم انتقال قدرت ۳ سرعته اتوماتیک، شاسی بهتر، سیستم ترمز با قابلیت قفل کردن چرخ‌های جلو (برای انجام حرکت برن‌اوت و هرزگردی چرخ عقب‌های) و قفل کردم چرخ‌های عقب (برای چرخش سریعتر در جهت مخالف) مجهز شد. 

پونتیاک فایربرد KITT سریال نایت رایدر / KITT Pontiac Firebird of Knight Rider Series

پس از پایان فیلم‌برداری، برای مدت زیادی از این خودرو در استدیوی فیلم یونیورسال استفاده شد و در نهایت KITT به انبار خودروهای فرسوده منتقل شد. سرانجام، هوث وارد عمل شد و خودرو را مثل زمان اوج بازسازی و البته مشخصه‌های اصلی آن را هم حفظ کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات