نگاهی به ۳۰۰ هزار خودرو در قبرستان دیزلی فولکس واگن

سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رسوایی فولکس واگن در پرونده‌ی آلایندگی خودروهای دیزلی، منجره به بازخرید محصولات این شرکت و زیان میلیارد دلاری برای غول خودروسازی آلمان شد.
تبلیغات

فولکس‌واگن، بیش از ۲۹۴ هزار دستگاه خودروی دیزلی را با استفاده از کمپین بازخرید در ایالات متحده نگه‌داری می‌کند. اخیرا بی‌بی‌سی با پخش یک ویدئو، نگاهی اجمالی به یکی از پارکینگ‌های موقت بزرگ فولکس‌واگن انداخته است که در آن مدل‌هایی از خودروهای دیزلی را در پارکینگی در کویر کالیفرنیا نگه می‌دارد. موسیقی پس‌زمینه‌ای که از فیلم Blade Runner گرفته شده است، مکمل مناسبی برای این صحنه ترسناک به شمار می‌رود. این کلیپ با نمایش بخشی از خودروهای آسیب‌دیده در پارکینگ فولکس‌واگن، باعث می‌شود فهمیدن ابعاد رسوایی دیزل‌گیت کمی ساده‌تر شود.

طبق گزارش اتوموتیو نیوز و به نقل از خبرگزاری رویترز، فولکس‌واگن حدود ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو را در ایالات متحده آمریکا با هزینه‌ای بالغ بر ۷،۴ میلیارد دلار خریداری کرده است. این شرکت آلمانی تعدادی از این خودروها را نابود کرد و بخشی از آن‌ها را می‌تواند پس از تعمیرات مجددا به فروش برساند. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق این خودروهای دیزلی در ۳۷ ایستگاه پارکینگ در سراسر آمریکا نگه‌داری می‌شوند. در نهایت فولکس‌واگن این خودروهای دیزلی را تعمیر و به کشور‌های دیگر صادر خواهد کرد. فولکس‌واگن پس از پایان مدت‌زمان محرومیت ناشی از دیزل‌گیت (سال ۲۰۱۹) فروش مدل‌های دیزلی را در ایالات متحده آغاز خواهد کرد.

فولکس‌واگن بخش دیگری از این وسایل نقلیه دیزلی را در پارکینگی در پونتیاک سیلوردوم (Pontiac Silverdome) میشیگان نگه‌داری می‌کند. در سال ۲۰۱۷، تعداد ۶۹ دستگاه خودرو از آن‌جا به سرقت رفت و چند کلاهبردار، اسناد و عناوین جعلی برای مدل‌های دزدیده‌شده فراهم کردند و آن‌ها را در حراجی‌های خودرو فروختند.

Volkswagen Matthias Müller / مدیرعامل فولکس‌واگن ماتیاس مولر

ماتیاس مولر، مدیر عامل فولکس‌واگن، در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ به خبرنگاران گفت: 

در آینده نه‌چندان دور، دیزل رنسانسی در صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد. افرادی که خودروی دیزلی سوار شده‌اند، متوجه خواهند شد که این خودروها رانندگی بسیار راحتی دارند و مقرون‌به‌صرفه نیز هستند. 

فولکس‌واگن هنوز هم فکر می‌کند که آینده خوبی برای خودروهای دیزلی، به‌ویژه در اروپا وجود دارد. به همین علت و با وجود رسوایی دیزل‌گیت، دست از تلاش برای بهبود کیفیت این خودروها برنمی‌دارد و کماکان بر عقیده خود پافشاری می‌کند. علاوه بر سرمایه‌گذاری سنگین در زمینه خودروهای دیزلی، فولکس‌واگن در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای تولید مدل‌های مختلف خودروی الکتریکی انجام می‌دهد. طبق آخرین اطلاعات، اولین خودروی برقی اختصاصی فولکس‌واگن تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات