سرمایه‌گذاری بی ام و در ساخت ایستگاه‌های شارژ چین

سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌و قصد دارد برای آماده‌سازی زیرساخت‌های کشور چین جهت افزایش تولید و استفاده از خودروهای الکتریکی، بیش از ۸۰ هزار ایستگاه‌ شارژ در شهرهای مختلف نصب کند.
تبلیغات

هر خودروسازی در دنیا آرزو دارد سهم بیش‌تری از بازار خودروی الکتریکی در چین داشته باشد. از آن‌ جایی که این بخش در حال رشد و رونق روزافزون است، شرکت مطرحی مانند بی‌ام‌و به دنبال نقش‌آفرینی در آن خواهد بود. سازنده آلمانی اعلام کرده است که قصد دارد با گسترش فعالیت‌های خود در چین، تا بیش از ۸۰ هزار دیرک شارژ را در بیش از ۱۰۰ شهر این کشور نصب کند. بی‌ام‌و این می‌خواهد این دیرک‌ها را در زمانی که ناوگان خودروهای الکتریکی جدید طی سال‌های آینده به بازار چین می‌رسد، عرضه کند.

BMW charging poles / ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی بی‌ام‌و

بی‌ام‌و در چین به دنبال تقلید از دیگران و کارهای معمولی نیست. از سال ۲۰۱۷ تاکنون، خودروساز آلمانی در بیش از ۹۰ شهر چین تعداد ۶۵ هزار دیرک شارژ نصب کرده است؛ این تعداد بسیار قابل توجه محسوب می‌شود. اگر تعداد کل دیرک‌های شارژ در این کشور را ۴۴۰ هزار عدد در نظر بگیریم، تقریبا ۱۴ درصد از رقم فعلی است. در حال حاضر بی‌ام‌و قصد دارد در یک برنامه بلندمدت، ۸ هزار دیرک شارژ دیگر نصب کند؛ این طرح به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای مجموعه‌ای از خودروهای الکتریکی بی‌ام‌و عمل می‌کند که قرار است طی سال‌های آینده وارد بازار خودروی چین شوند. 

مارتیجن اورموس، رئیس بخش مدیریت خودروهای با مصرف انرژی‌های نو، در بی‌ام‌و برلیانس به خبرنگاران گفت:

بی‌ام‌و در حال حاضر پیشروی بازار در بخش خودروهای الکتریکی است و همچنان به توسعه و پیشرفت در زمینه حمل‌ونقل الکتریکی ادامه می‌دهد.
BMW charging poles / ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی بی‌ام‌و

بخشی از طرح گسترش ایستگاه‌های شارژ بی‌ام‌و شامل راه‌اندازی مجدد آخرین ایستگاه شارژ خانگی کال‌باکس (Callbox) است که گفته می‌شود باتری خودروی برقی بی‌ام‌و i3 را از ظرفیت خشک تا ۸ درصد در زمانی کمتر از چهار ساعت شارژ می‌کند. علاوه بر این، این دیرک‌های شارژ به شرکت بی‌ام‌و کمک می‌کند خدمات شارژ رایگان ۱۶۸۰ ساعته (دوساله) به صاحبان خودروهایی ارائه دهد که دیرک‌های شارژ خصوصی در برخی از بزرگت‌رین شهرهای چین از جمله پکن، شانگهای، گوانگ‌ژو، شن‌ژن و چنگ‌دو ندارند. در حال حاضر موانع زیادی در مقابل طرح بی‌ام‌و برای گسترش فناوری خودروی برقی در چین وجود ندارد؛ حتی اگر این شرکت تصمیم داشته باشد که تعداد ایستگاه‌های شارژ را در قطب اقتصادی شرق آسیا افزایش دهد.

این اولین بار نیست که شرکت‌های اروپایی و به‌خصوص آلمانی در بخش الکتریکی صنعت چین سرمایه‌گذاری می‌کنند. پیش از این نیز شرکت دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) ۳.۹۳ درصد سهام شرکت خودروی الکتریکی پکن (Beijing Electric Vehicle)‌ را به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری بزرگ در بازار خودروهای برقی چین به دست آورد. هنوز جزئیات مشخصی از این مشارکت افشا نشده است؛ اما به نظر می‌رسد که این خبر تصادفی نیست. احتمال می‌رود که دایملر قصد دارد برای رقابت با بی‌ام‌و که تقریبا ۸۰ هزار دیرک شارژ در کشور چین دارد، خود را آماده کند. 

فولکس‌واگن یکی دیگر از غول‌های خودروسازی آلمان محسوب می‌شود که علاقه‌مند به کسب سهم قابل توجهی از بازار خودروهای تمام الکتریکی در چین است. دومین شرکت خودروسازی بزرگ جهان اخیرا اعلام کرد که بسته سرمایه‌گذاری ۲۸ میلیارد دلاری را طی پنج سال آینده اعلام خواهد کرد؛ این سرمایه‌گذاری با هدف ادامه روند توسعه کارخانه‌های این شرکت در سراسر جهان مخصوصا آن‌هایی که در چین قرار دارند، انجام می‌گیرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات