افزایش قابل توجه دستمزد رئیس گروه خودروسازی فولکس واگن

سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
درآمد سالانه ماتیاس مولر، مدیر عامل گروه خودروسازی فولکس‌واگن، با ۴۰ درصد افزایش به بالاترین میزان خود طی سال‌های اخیر و حدود ۱۲.۵ میلیون دلار رسید.
تبلیغات

ماتیاس مولر، مدیرعامل فولکس‌واگن، از افزایش ۴۰ درصدی درآمد در سال گذشته برخوردار شد و با توجه به آخرین گزارش مالی این شرکت، ۱۲.۴۶ میلیون دلار در پرداخت و مزایا به دست آورد.

افزایش حقوق و دستمزد مولر پس از آن بود که فولکس‌واگن در سال گذشته سود بالایی ثبت کرد و این شرکت قوانین مربوط به حقوق مدیران را تغییر داد. پس از آنکه سرمایه‌گذاران در ماجرای رسوایی سال ۲۰۱۵ دیزل‌گیت به‌شدت از پرداخت پاداش و دستمزد مدیران انتقاد کرده بودند، این اولین باری است که باز هم صحبت‌هایی از افزایش پاداش و دستمزد در فولکس‌واگن شنیده می‌شود.

Volkswagen Matthias Müller / مدیرعامل فولکس‌واگن ماتیاس مولر

حقوق و دستمزد مدیران فولکس‌واگن تقریبا ۲۰ درصد بیش‌تر از دیتر زتچه، همتای دایملری خود بود؛ در سالی که برند مرسدس بنز متعلق به دایملر توانست طی دو سال متوالی در فروش از آئودی متعلق به فولکس‌واگن و بی‌ام‌و پیشی بگیرد؛ این افزایش اتفاق افتاده است. به گفته مدیران این شرکت، سود فولکس‌واگن با وجود سرمایه‌گذاری در تولید خودروی الکتریکی جدید و با وجود ادامه پرداخت جریمه و سایر هزینه‌های مربوط به رسوایی دیزل‌گیت دو برابر افزایش نشان می‌دهد.

گروه خودروسازی فولکس‌واگن در حالی سود عملیاتی خود را در سال گذشته تقریبا به دو برابر افزایش داده است که همچنان با پیامدهای رسوایی انتشار آلاینده‌ها سروکار دارد و حتی خود را برای حرکت سریع استراتژیک به سمت تولید خودروهای الکتریکی و خودران نیز آماده می‌کند.

Volkswagen  / فولکس واگن

در سال ۲۰۱۶ که پاداش مدیران فولکس‌واگن با سیستم قبلی و براساس میزان عملکرد شرکت طی دو سال پرداخت می‌شد، مبلغی حدود ۸.۹۷ میلیون دلار به مولر رسید. در حال حاضر فولکس‌واگن حقوق مدیر عامل خود را به ۱۰ میلیون یورو (۱۲.۳۰ دلار) محدود می‌کند؛ اما طبق گزارش‌های مؤثق، حقوق و دستمزد مولر از حد مجاز نیز بالاتر رفته است. دلیل این افزایش حقوق و پاداش، تورم و مقررات بازنشستگی عنوان شده است که مشمول قانون تجاری HGB آلمان نیز خواهد شد. برای سایر مدیران رده‌بالای فولکس‌واگن، بیشینه حقوق و مزایا به ۶.۷۶ میلیون دلار می‌رسد؛ همچنین پاداش کلی اعضای هیئت مدیره گروه خودروسازی فولکس‌واگن با ۲۷ درصد افزایش به ۵۰.۳ میلیون یورو (۶۱.۸۵ میلیون دلار) می‌رسد.

مولر در کنفرانس مطبوعاتی اخیر از ارائه هر گونه نظری در مورد تصمیمات مالی فولکس‌واگن خودداری کرد؛ اما فرانک ویتر، مدیر مالی این گروه اعلام کرد که حقوق مدیران رده بالا مانند مولر مطابق با درخواست‌های سرمایه‌گذاران برای سازمان‌دهی به سیاست پرداخت حقوق و پاداش شرکت است.

ویتر در مورد این خبرها گفت:

به دلیل درخواست سرمایه‌گذاران گروه خودروسازی فولکس‌واگن مبنی بر سازمان دادن به وضعیت حقوق و پاداش مدیران، ما چنین عملی انجام دادیم که به‌طور کامل با مجموعه قوانین پاداش آلمان انطباق دارد. اعمال این قانون می‌تواند حس اعتماد را بار دیگر بین سرمایه‌گذاران و مدیران بازگرداند.

پس از سال ۲۰۱۵ و به دنبال آشکار شدن رسوایی دیزل‌گیت، تا مدتی سود گروه فولکس‌واگن کاهش یافت و ضررهای بسیاری به این غول‌ خودروسازی اروپا وارد شد. اما با گذشت ۳ سال از این قضایا و سرمایه‌گذاری بیش‌تر در زمینه تولید خودوی الکتریکی و فناوری‌ خودران، به نظر می‌رسد که بار دیگر فولکس‌واگن به روزهای اوج خود در کسب درآمد نزدیک می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات