کامیون خودران ویمو آزمایش واقعی می‌شود

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ویمو پس از کسب موفقیت در آزمایش خودروی خودران، به دنبال حمل اولین محموله توسط کامیون خودران خود است.
تبلیغات

ناوگان مستقل ویمو (Waymo) پس از شروع پروژه خودروی خودران گوگل در سال ۲۰۰۹، بیش از ۸ میلیون کیلومتر در جاده‌های عمومی ایالات متحده آمریکا به‌صورت مستقل رانندگی کرده‌اند. مدتی پیش ویمو به همین مناسبت با انتشار ویدئویی، موفقیت قابل توجه خود را جشن گرفت. در این ویدئو با استفاده از فناوری عکس‌برداری ۳۶۰ درجه‌، نشان داده می‌شود که خودروی خودران ویمو چگونه محیط اطراف و خودروهای حاضر در شعاع دید خود را می‌بیند. حالا ویمو به دنبال ثبت پیشرفت جدیدی برای کامیون خودران خود با حمل اولین محموله رسمی بار است. 

Waymo self-driving truck google / کامیون خودران ویمو گوگل

ویمو پس از آزمایش جاده‌ای موفقیت‌آمیز کامیون‌های خودران در ایالات کالیفرنیا و آریزونا طی ۱۲ ماه گذشته، در تلاش است تا از هفته آینده ناوگان کامیون خودران را به ماموریت جدیدی بفرستد. ماموریت این ناوگان خودران با بارگیری محموله‌های بار به مقصد مراکز داده گوگل در آتلانتای ایالت جورجیا آغاز می‌شود و ویمو امیدوار است بتواند با موفقیت این کار را به پایان برساند.

Waymo self-driving truck google / کامیون خودران ویمو گوگل

کامیون‌های خودران ویمو در همکاری با تیم تدارکات گوگل، از حسگرهای مورد استفاده در مینی‌ون‌ خودران پاسیفیکا (Pacifica) در ترکیب با نرم‌افزار مشابه بهره می‌برند. اما از آن‌جایی که رانندگی با کامیون بسیار با رانندگی خودرو متفاوت است، ناوگان خودران ویمو تحت نظارت رانندگان انسانی در کابین حرکت می‌کنند تا فناوری‌ آن‌ها را بررسی کرده و در صورت نیاز (تصادف یا اتفاق غیرمنتظره) خودرو را کنترل کنند. 

یکی از مسئولان شرکت ویمو در  پست وبلاگی خود گفت:

حمل و نقل بخشی حیاتی از اقتصاد آمریکا است و ما معتقدیم که فناوری خودران می‌تواند این بخش را ایمن‌تر و حتی قدرتمندتر کند. با حضور ویمو در صندلی راننده، ما می‌توانیم انواع مختلفی از روش‌های حمل و نقل را - از رانندگی کامیون گرفته تا حمل بار و تدارکات - مجددا تصور کنیم.

پیش از این تسلا نیز با معرفی کامیون خودران سمی، تلاش‌های خود را برای حضور سریع‌تر در بخش حمل‌ونقل ایالات متحده شدیدتر کرد. طی سال‌های اخیر برخی برندهای برتر در زمینه فناوری خودران مانند تسلا، گوگل، اینراید، و ولوو، به اهمیت بخش حمل‌ونقل پی برده‌اند و با انجام سرمایه‌گذاری کلان به دنبال سودآوری و کسب سهم از دنیای آینده این صنعت هستند. اگرچه این تلاش‌ها هنوز منجر به ساخت نمونه نهایی نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود با پیشرفت سریع فناوری خودران در آینده‌ی نزدیک شاهد خبرهای خوبی خواهیم بود. دنیای آینده سرشار از فناوری‌های جالب خواهد بود و شرکت‌های بزرگ از دهه‌های قبل به دنبال شکل دادن به چشم‌انداز درخشانی در علم و صنعت هستند. بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند به عنوان عامل محرکه در دنیای آینده، نقش مهمی ایفا کند و دستاوردهای قابل توجهی به ارمغان بیاورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات