برنامه‌های سیتروئن و پژو در ایران، تشریح شد

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
قائم مقام منطقه‌ای پژو-سیتروئن، حمایت کامل دولت فرانسه از برندهای این کشور در ایران را تأیید کرد. ژان کمار به‌تازگی جزئیات برنامه‌های سیتروئن و پژو در کشورمان را توضیح داده است.
تبلیغات

ژان کریستوف کمار در نشست خبری تهران درباره‌ی موضع دولت فرانسه در زمینه فعالیت پژو-سیتروئن در ایران اظهار کرد:

ما ارتباطات نزدیکی با دولت فرانسه داریم و دولت فرانسه به‌طور ۱۰۰ درصد حمایت زیادی از برنامه‌های ما در ایران می‌کند. به‌عنوان مثال ما با سیستم بانکی فرانسه مشکل داشتیم؛ زیرا یک بانک فرانسوی به دلیل کار کردن با ایران در زمان تحریم‌ها میلیاردها دلار جریمه شده بود. با این حال دولت فرانسه، یک بیمه صادراتی تأیید کرد تا تجارت سیستم بانکی فرانسه با ایران تسهیل شود.در حال حاضر خودروی پژو 2008 تولیدی به‌عنوان اولین خودروی پسابرجامی در ایران، بیش از ۲۰ درصد داخلی‌سازی شده است که البته پایین بودن این میزان به دلیل تلاش برای به تولید رسیدن خودرو با حداکثر سرعت بود. البته خودروی بعدی که پژو 301 است ۶۰ درصد داخلی‌سازی می‌شود. ۷۶ قطعه ساز ایرانی برای داخلی‌سازی قطعات خودروهای تولیدی در ایران و همکاری با ایکاپ انتخاب شدند و در حال حاضر در مرحله خرید ماشین‌آلات و آموزش پرسنل در این رابطه هستند. با داخلی‌سازی بیشتر، قیمت خودروهای تولیدی در ایران کاهش خواهد یافت. به‌عنوان مثال در آینده قیمت پژو 2008 با داخلی‌سازی بیشتر کاهش می‌یابد.

 قائم مقام خاورمیانه و آفریقای گروه پژو-سیتروئن درباره احتمال فعالیت مستقل این شرکت در ایران مانند طرح رنو برای دور جدید فعالیت‌هایش، اظهار کرد:

ما چنین برنامه‌ای نداریم و از همان ابتدا نیز اعلام کردیم که شرکای تاریخی در ایران داریم که حدود ۴۰ سال با آن‌ها کار کرده‌ایم و آینده‌مان را در ایران با این شرکا می‌سازیم، بنابراین اگر شرکت دیگری کار دیگری می‌کند مشکل خودش است و ما چنین برنامه‌ای نداریم. ایران تولیدکننده مواد اولیه تولید خودرو مانند فولاد، مس، آلومینیوم و محصولات پتروشیمی است و مزیت‌های زیادی در این حوزه دارد. البته ماشین‌آلات برخی قطعه‌سازان قدیمی است که باید بروزرسانی شود؛ ضمن آنکه برخی قطعه‌سازان ایرانی در سطح جهانی کار می‌کنند.
C3

او در پاسخ به سؤالی درباره تأثیرات افزایش نرخ ارز در فعالیت‌ برندهای سیتروئن و پژو در ایران، گفت:

به دلیل رشد نرخ ارز احتمالا قیمت خودرو در ایران بالا می‌رود. در این زمینه یکی از راهکارها برای تقویت توان خرید مشتریان فروش اعتباری و اقساطی خودرو خواهد بود. وضعیت اقتصادی در ایران بهبود پیدا نکرده و نرخ ارز سریعا در حال افزایش است و با این نرخ ارز با مشکل مواجه می‌شویم که البته می‌توان مشکلات را مدیریت کرد. ارتباطات بانکی بین ایران و خارج هنوز مشکل است و دسترسی به ارز و تأمین مالی عملیات داخلی از طریق استقراض از بانک‌های بزرگ دنیا ممکن نیست. در این رابطه امیدواریم ارتباط کلان دنیا با ایران بهبود یابد.

 قائم مقام خاورمیانه و آفریقای شرکت پژو-سیتروئن در پاسخ به سؤالی درباره استانداردهای جدید خودرویی که ظرف یک سال آینده در ایران اجباری خواهد شد و فعالیت‌های شرکت پژو-سیتروئن اظهار کرد:

با استانداردهای جدید خودرویی، غافلگیر نشدیم زیرا در نقاط دیگر دنیا با آن مواجه هستیم. البته برخی خودروهای قدیمی پژو که در حال تولید هستند، قطعا نمی‌توانند استانداردهای جدید را پاس کنند البته در حال همکاری با ایران خودرو هستیم تا استانداردهای جدید را پاس کنند؛ به گونه‌ای که برخی محصولات اگر اصلاحاتی روی آن‌ها صورت گیرد می‌توانند به سطح استانداردهای جدید برسند.
پژو ۳۰۱

کمار درباره قیمت احتمالی عرضه پژو 301 در ایران که تولید آن از سال آینده آغاز خواهد شد، اظهار کرد:

در حال حاضر نمی‌توان قیمتی برای این خودرو ارائه داد، ضمن آنکه شما شاهدید که نرخ ارز چقدر بالا رفته است؛ اما به‌طور کلی هدف ما این است که در بازار ایران حضوری رقابتی داشته باشیم. در این مورد می‌توانم به تغییر دائمی ارزش برابری لیر ترکیه در برابر یورو اشاره کنم که گاها باعث می‌شود ما قیمت خودروهای تولیدی خود در ترکیه را به‌صورت هفتگی تغییر دهیم.

وی درباره تعداد خودروهای پژو 2008 تولیدی در ایران تاکنون، خاطرنشان کرد:

تا امروز بیش از ۱۰۰۰ دستگاه 2008 در ایران تولید و عرضه شده است؛ البته سرعت تولید این خودرو در حال افزایش است.

قائم مقام خاورمیانه و آفریقای شرکت پژوسیتروئن در پاسخ به سؤالی درباره سرنوشت خودروهای قدیمی پژو که همچنان در ایران در حال تولید هستند، گفت:

برخی خودروهای قدیمی تولیدی در حد استانداردهای ما نیستند و از نظر مشخصات فنی مستهلک شده‌اند؛ البته قیمت‌ آن‌ها رقابتی است. این مشخص است که ما در کوتاه‌مدت نمی‌توانیم خودروی جدیدی در سطح قیمتی ۲۰۶ عرضه کنیم؛ با این حال اگر بگوییم که خودروهای قدیمی پژو از امروز دیگر در ایران تولید نشود، فعلا جایگزینی برای آن‌ها وجود ندارد.
ds 5ls

کمار در پاسخ به این‌که آیا برنامه‌ای برای داخلی‌سازی برند DS در ایران وجود دارد و آیا این خودروها می‌توانند استانداردهای جدید را پاس کنند، اظهار کرد:

DS استانداردهای جدید را پاس می‌کند؛ درحالی‌که برخی برندها دچار مشکل خواهند شد. البته به دلیل آنکه تعداد فروش خودروهای DS در ایران پایین است فعلا تولید داخلی آن‌ها توجیهی ندارد.

وی درباره برنامه احتمالی پژو-سیتروئن برای عرضه برند اوپل در ایران اظهار کرد:

گروه پژو-سیتروئن در ماه آگوست اوپل را خریداری کرده است؛ البته برخی از مدل‌های این خودرو با مشارکت جنرال موتورز ساخته شده و طبعا آن‌ها را نمی‌توانیم در ایران عرضه کنیم. البته امکان عرضه برخی از مدل‌های اوپل در ایران وجود دارد. با این حال فعلا عجله‌ای برای عرضه این برند در ایران نداریم و تمرکز ما بر پژو-سیتروئن است؛ ولی زمانی خواهد رسید که برند اوپل را نیز در ایران عرضه کنیم.
پژو 2008 / peugeot 2008

قائم مقام خاورمیانه و آفریقای شرکت پژو-سیتروئن درباره برنامه این شرکت برای عرضه خودروهای برقی در ایران تصریح کرد:

اگر مقررات لازم وضع شود و مشوق‌هایی ارائه شود؛ به‌عنوان مثال از خودروهای هیبریدی مالیات گرفته نشود، تکنولوژی این خودروها نیز به‌تدریج وارد خواهد شد. البته مصرف‌کنندگان هیچ‌گاه به خاطر آنکه خودروی برقی و هیبریدی آلودگی کمتری دارند آن را گران‌تر نمی‌خرند، بلکه باید مشوق‌های لازم در این زمینه اتخاذ شود.

کمار در رابطه با برنامه پژو سیتروئن برای صادرات خودروهای تولیدی از مبدأ ایران اظهار کرد:

فعالیت‌های ما از نظر رقابت‌پذیری هنوز در سطح استانداردهای جهانی نیست؛ زیرا قطعات خودروها را همچنان وارد کرده و بابت آن مالیات و گمرکی پرداخت می‌کنیم. البته ممکن است در بازارهایی همچون عراق و سوریه که بازارهای بسته‌ای هستند بتوانیم موفق باشیم؛ ضمن آنکه پژو 2008 را به عراق فروخته‌ایم و در آن تمرکز داشته‌ایم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات