پاسخ فولکس واگن به ادعای هیوندای

جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هفته‌ی گذشته و پس از رونمایی  ولوستر جدید، مدیران هیوندای ادعا کردند محصولاتی بهتر از فولکس واگن ساخته‌اند و حتی استقامت گلف GTI را زیر سؤال بردند. امروز، پاسخ فولکس به این ادعاها منتشر شد.
تبلیغات

چند ماه پیش، با معرفی نسخه‌ی جدید هیوندای i30N، توانایی‌های خودروسازی کره به مرحله‌ی جدیدی رسید. کلاس هاچبک‌های اسپرت، معمولا در اختیار برندهای آلمانی است و حتی غول‌های ژاپنی هم فعالیت گسترده‌ای در آن ندارند؛ اما هیوندای تصمیم گرفته است در این بخش هم عرض‌اندام کند. هفته‌ی گذشته و در جریان نمایشگاه خودروی دیترویت نیز هیوندای توانست با معرفی نسل جدید ولوستر، خبرساز شود و تحسین کارشناسان را به دنبال داشته باشد. جاه‌طلبی‌های هیوندای، تا به آنجا پیش‌ رفت که ادعا کند محصولاتی بهتر از پرفروش‌ترین هاچبک دنیا ساخته‌ است.

هیوندای i30N

دپارتمان N برای هیوندای، چیزی شبیه به M برای بی‌ام‌و یا AMG برای مرسدس بنز است. هرچند قابلیت‌های برندهای لوکس آلمانی با کره‌ای قابل قیاس نیست؛ اما هیوندای با خودروهای گروه N، در تلاش است تا محصولاتی اسپرت و جوان‌پسند، با تأکید بر بدنه‌ی هاچبک داشته باشد. مدیر فعلی این بخش هیوندای، آلبرت بیرمن است. مردی که سال‌ها در سمت مدیر ارشد دپارتمان M بی‌ام‌و فعالیت می‌کرد، به‌تازگی ادعا کرده است که جدیدترین مدل فولکس واگن گلف GTI، استقامت لازم برای حضور در پیست و دورهای سنگین را ندارد:

ممکن است نسخه‌های خاصی از گلف GTI، مناسب رانندگی در پیست باشند؛ اما اگر نمونه‌ی استاندارد را انتخاب کنید، چنین شرایطی ندارد. گلف GTI خودروی بسیار خوبی است؛ اما پس از ۲ دور پیست، لذت رانندگی از هر جهت تمام می‌شود.
گلف GTI

مدل‌های مختلف فولکس واگن گلف، با تولید میلیون‌ها دستگاه ضمن ۴۴ سال گذشته، محبوب و پرتقاضا هستند و امروزه با نسخه‌های مختلف در بازار جهانی حضور دارند. قدرتمندترین مدل جاده‌ای فولکس واگن با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار، گلف GTI نام دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای عاشقان هاچبک‌ اسپرت محسوب می‌شود. این محصول با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ به قدرت ۲۲۰ اسب بخار، در کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با آستانه‌ی قیمت ۲۶ هزار دلار، قابل خرید است.

مایکل بارش، از مدیران ارشد فولکس واگن، در پاسخ به صحبت‌های بیرمن، امروز اعلام کرده است:

ادعاهایی غیر عادی برای توصیف رقبای گلف GTI مطرح شده‌اند؛ درحالی‌که هیچ‌کدام از این خودروها هنوز به فروش نهایی نرسیده‌اند. هر لحظه ممکن است یک شرکت، اقدام به تولید تک‌نمونه‌ی مخصوص رانندگی در پیست با قابلیت‌های استثنائی کند؛ اما تجربه و مهندسی بسیار بالایی لازم است تا خودرویی نظیر گلف GTI یا گلف R تولید شود. مدل‌های گلف در دنیای واقعی صاحب جایگاه هستند و به‌راحتی مغلوب نمی‌شوند.
Hyundai N engine

با شروع جنگ رسانه‌ای بین هیوندای و فولکس واگن، رسانه‌های تخصصی دنیا در انتظار تولید نهایی هاچبک‌های اسپرت هیوندای هستند. قرار است مدل‌های جدید ولوستر و i30N با پیشرانه‌ی مشترک عرضه شوند که ۲ لیتری توربوشارژ به قدرت ۲۷۵ اسب بخار، همراه گشتاور ۳۵۲ نیوتن‌متر است. چنین ارقامی، حتی گلف R به‌عنوان قدرتمندترین هاچبک فولکس واگن با قدرت ۲۴۰ اسب بخار را به مبارزه می‌طلبد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات