همکاری ال‌ جی و HERE برای توسعه خودروهای خودران

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی و HERE طی همکاری مشترک به توسعه‌ی فناوری Telematics، بستر ارتباطی و نقشه‌های سه‌بعدی برای خودروهای خودران می‌پردازند.
تبلیغات

ال‌جی الکترونیکس (LG Electronics) با شرکت فناوری HERE که در زمینه ارائه خدمات موقعیت‌یابی و نقشه‌های دیجیتال در سطح جهانی فعالیت دارد، برای همکاری جهت توسعه‌ی نسل بعد فناوری Telematics در خودروهای خودران به توافق رسیدند. این روش، ترکیبی از فناوری‌های Telematics ال‌جی و اطلاعات مکان‌یابی و نقشه‌یابی پلتفرم HERE است. همکاری شرکت‌های مذکور به توسعه‌ی فناوری جهت تأمین سیستم‌های ارتباطی قدرتمند و امن برای خودروهایی کاملا خودران خواهد بود.

صنعت تلماتیکس که ترکیبی از دو صنعت مخابرات و اطلاعات است، قصد دارد امنیت و سرگرمی را به خودرو بیاورد. این امر از طریق فراهم کردن امکاناتی اعم از مسیریابی، مکان‌یابی و اعزام کمک در مواقع اضطراری با استفاده از فناوری‌هایی مثل GPS ،DMB، بلوتوث، وای‌فای و ارتباطات موبایل امکان می‌پذیرد. ال‌جی به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشروی عرصه‌ی Telematics، خود را متعهد می‌داند تا نسل جدید ارتباطات را با کمک نقشه‌یابی بسیار دقیق در اختیار سازندگان خودروی خودران قرار دهد و نیاز این صنعت درحال پیشرفت را برطرف کند.

HERE به‌عنوان شرکتی پیشرو در سطح جهان در ارائه خدمات و اطلاعات مکان‌یابی و نقشه‌یابی به خودروسازان شناخته می‌شود. این شرکت اکنون نیاز بیش از ۱۰۰ میلیون خودرو در جاده‌های دنیا را فراهم می‌کند و همکاری گسترده‌ای با خودروسازان در راستای توسعه نقشه‌های زنده HD دارد؛ نقشه‌های بسیار دقیقی که بر پایه‌ی فضای ابری شکل گرفته‌اند و می‌توانند از ADAS (سیستم پیشرفته دستیار راننده) و رانندگی خودکار پشتیبانی کنند. نقشه‌ی زنده HD که ال‌جی قصد دارد با همکاری مشترکش آن را به خودروسازان ارائه دهد، تمام جاده‌ها و اجسام اطراف آن را شناسایی و به‌صورت سه‌بعدی رسم می‌کند؛ مواردی مانند تابلوهای راهنما، خط عابر پیاده، تابلوهای محدودیت سرعت و چراغ راهنمایی و رانندگی. اهمیت مالکیت معنوی و قابلیت‌های این شرکت راه‌یابی، در سال ۲۰۱۵ و در کنسرسیوم جهانی خودروسازان مشخص شد؛ کنسرسیومی که در آن شرکت‌های معروفی از جمله آئودی، بی‌ام‌و و دایملر تصمیم به استفاده از سیستم HERE گرفتند. این شرکت از آن زمان، میزبان سرمایه‌گذاران دیگری در زمینه فناوری هم شده است.

خودرو خودران

پس از توسعه کامل Telematics، این سیستم نقش کلیدی در سیستم کنترل مرکزی خودروها بازی خواهد کرد. اول اینکه سنسور ADAS مثل دوربین‌ها و رادارها، محیط اطراف را می‌خواند و اطلاعات را به فضای ابری منتقل می‌کند. همچنین می‌تواند به کمک قابلیت V2X از دیگر خودروها اطلاعات بگیرد و به فضای ابری انتقال دهد. تمام اطلاعات جمع‌آوری شده، تحلیل می‌شوند و برای رانندگی بهتر بر اساس شرایط موجود، به سیستم Telematics انتقال می‌یابند.

راهکار Telematics ال‌جی، از فناوری‌های مختلفی مثل GPS، بلوتوث، وای‌فای و ارتباطات موبایل پشتیبانی می‌کند. مهندسان شرکت ال‌جی، صادقانه تلاش می‌کنند تا محصولاتی با قابلیت پشتیبانی از 5G بسازند. فناوری خاصی که چهار یا پنج برابر سریع‌تر از LTE است و زمان تأخیر آن تا ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. این فناوری بهترین گزینه برای نسل بعدی سیستم‌عامل خودروهای خودران محسوب می‌شود.

کیم جین‌یونگ، مدیر اجرایی بخش قطعات خودروی هوشمند ال‌جی، می‌گوید:

ما بسیار خوشحالیم که با همکاری شرکت HERE می‌توانیم یک استاندارد جدید در زمینه ارتباطات موبایل برای ماشین‌های خودران عرضه کنیم؛ شرکتی که از فناوری‌های بسیار پیشرفته و بی‌نظیری در بحث هدایت اتومبیل‌ها بهره می‌برد. با همکاری شریکی مثل HERE، شرکت ال‌جی می‌تواند در مسیر ساخت نسل بعدی خودروهای متصل (Connected Cars) پیش برود و به خودروسازان کمک کند برای دوران خودروهای بدون راننده آماده شوند.

مون‌ لی، رئیس بخش فناوری HERE در منطقه آسیای شرقی نیز در رابطه با همکاری با ال‌جی اعلام کرد:

برای عملکردی امن‌تر و مؤثرتر، خودروهای خودران نیازمند انواع منابع اطلاعاتی و فناوری‌های ارتباطی هستند. ما معتقدیم پلتفرم OPEN LOCATION شرکتمان می‌تواند نقش کلیدی در نسل بعد فناوری Telematics ایفا کند و ما بسیار خوشحالیم که برای به واقعیت تبدیل کردن این فناوری با ال‌جی همکاری می‌کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات