کاهش مصرف سوخت محصولات هیوندای در سال 2016

جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش رسمی آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، محصولات شرکت هیوندای بیشترین کاهش مصرف سوخت را در سال ۲۰۱۶ داشته‌اند.
تبلیغات

 همانطور که می‌دانیم، روزبه‌روز بر قدرت خودروهای نسل افزوده می‌شود؛ اما بر اساس گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده‌ی آمریکا (EPA)، مصرف بنزین آن‌ها هم کمتر شده است.

داده‌های سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که میانگین مصرف سوخت خودروهای شخصی آمریکا ۹.۵۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده است. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۵، نشان می‌دهد حدود ۰.۰۳ لیتر مصرف سوخت در ۱۰۰ کیلومتر کاهش داشته است. در مقابل، میانگین قدرت خودروهای جدید نیز با ۱ اسب بخار افزایش به ۲۳۰ اسب بخار رسیده است. با اینکه این دو رقم، ناچیز هستند ولی در سطح کلان، یک رکورد جدید محسوب می‌شوند.

آلایندگی

 بر اساس آمار موجود، آلایندگی خودروها نیز کاهش داشته است. در سال ۲۰۱۶ میانگین آلایندگی کربن دی‌کسید خودروها، ۳۵۹ گرم در هر ۱.۶ کیلومتر بود که در مقایسه با سال ۲۰۱۷، دقیقاً ۲ گرم کاهش داشته است. این آمار تمام خودروهای شخصی اعم از هاچ‌بک‌های کوچک تا شاسی‌بلندها، ون‌ها و وانت پیکاپ‌های آمریکا را شامل می‌شود. در گزارش سالانه‌ی EPA مواردی زیادی مشاهده می‌شود که شاید برای طرفداران دنیای خودرو جلب توجه کند. برای مثال در سال ۲۰۱۶، میانگین مصرف سوخت خودروها و کامیون‌ها به ترتیب ۸.۲۵ و ۱۱.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بود. جای تعجب نیست که در این گزارش، سهم خودروهای کلاس شاسی‌بلند در مقایسه با دیگر خودروها بیشتر است؛ البته شاسی‌بلندها با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر همراه شده‌اند. دیگر مورد جالب در این گزارش، میانگین وزن خودروهای جدید است که تقریباً به رقم ۱۸۲۰ کیلوگرم می‌رسد.

هیوندای

در بین شرکت‌های خودروسازی که بیشترین پیشرفت را در کاهش مصرف سوخت محصولات خود داشتند،‌ هیوندای با ۰.۳۸ لیتر کاهش مصرف سوخت در مقام اول قرار دارد. این پیشرفت به اندازه‌ای است که هیوندای با میانگین مصرف سوخت ۸.۱۷ لیتر محصولاتش در هر ۱۰۰ کیلومتر، در جایگاه دوم کم‌مصرف‌ترین‌های سال ۲۰۱۶ قرار بگیرد. شرکت ژاپنی مزدا با مصرف سوخت ۷.۹۵ لیتر محصولاتش در هر ۱۰۰ کیلومتر، در ردیف اول این فهرست قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات