قیمت و فهرست آپشن‌های بی ام و M5 در بازار جهانی

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
یکی از جذاب‌ترین خودروهای دنیا، مدل ۲۰۱۸ بی‌ام‌و سری 5 با پکیج آپشن‌های M است. نسخه‌ی جدید M5 البته ارزان‌ نخواهد بود و با آستانه‌ی قیمت ۱۰۵ هزار دلار عرضه می‌شود.
تبلیغات

بدون شک، M5 را می‌توان به عنوان سرآمد خودروهای چهاردر خانوادگی در جهان نامید. چنین محصولی در نسخه‌ی پایه، ۱۰۵,۶۰۰ قیمت‌گذاری شده است که برای انتقال به خارج از آلمان و کشورهایی نظیر امریکا، هزار دلار هزینه‌ی حمل و هزار دلار مالیات جانبی، علاوه بر هزینه‌ی خرید خواهد داشت. از سویی دیگر، بی‌ام‌و M5 با آپشن‌های کامل، ۱۳۸,۸۲۵ دلار قیمت دارد. وب سایت رسمی شرکت سازنده، از امروز آماده‌ی ارائه خدمات به خریداران M5 جدید است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق آن، نسخه‌های مختلف با امکانات متفاوت سفارش دهند.

bmw m5

فهرست آپشن‌های M5 جالب توجه است. سفارش ۷ رنگ از جمله دو نوع آبی متالیک، بدون هزینه‌ی اضافی خواهد بود. رنگ‌های متفاوت بدنه نیز قابل سفارش است که در گران‌ترین نمونه، نوعی قهوه‌ای مات خواهد بود. شیشه‌های جانبی M5 می‌توانند چهار رنگ داشته باشند که با پرداخت ۱,۹۵۰ دلار، نصب می‌شوند. برای چرخ‌های M5، سه طرح رینگ در نظر گرفته شده است که در نمونه‌های گران‌تر، سایز‌های ۱۹ و ۲۰ اینچ خواهد داشت. نهایت هزینه برای چرخ‌ها، شامل طرح ۶پر دوگانه همراه با رنگ شفاف سیاه و نقره‌ای است که ۱,۳۰۰ قیمت دارد.

bmw m5

در فضای داخلی، می‌توان نهایت راحتی و حس یک خودروی لوکس را به M5، اضافه کرد. در نسخه‌ی پایه، چرم مرغوب صندلی‌ها، همراه با سه نوع ترکیب رنگ سیاه و قهوه‌ای، سیاه و سفید یا تمام مشکی وجود دارد. پوشش گران‌تر صندلی‌ها از چرم مرینو (Merino)، حدود ۳,۵۰۰ هزینه‌ی اضافی خواهد داشت، درحالیکه رنگ‌بندی این چرم برای داشبورد و دیگر اجزا، ۵,۰۰۰ دلار، قیمت دارد. جالب است بدانید که استفاده از دو طرح چوب تیره یا آلومنیوم براق در فضای داخلی، هزینه‌ی اضافی نخواهد داشت و به خواست مشتری انتخاب می‌شود، اما بعضی مواد لوکس، شامل سیاه پیانویی یا چوب جذاب قهوه‌ای روشن، می‌تواند تا ۱,۰۸۰ قیمت داشته باشد. سانروف عقب (مون‌روف :Moon roof) به صورت مستقل از سانروف جلو و بدون دریافت هزینه‌، روی M5 جدید قابل دسترسی است.

bmw m5

مثل همیشه، بی‌ام‌و با آپشن‌های فنی متنوع از علاقه‌مندان خودروهای سری M حمایت می‌کند و برای M5 نیز، در قبال ۱۷۰۰ دلار، تجهیزات اضافی مربوط به فناوری کمکی راننده ( Driving Assistance Plus Package) ارائه می‌کند. این سری آپشن‌ها، شامل ارتقای ایمنی M5 و امکاناتی نظیر هشدار نقطه‌ی کور، هدایت خودکار خودرو بین خطوط، کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت، همراه با فناوری پیش‌آمادگی برای برخورد است. برای خریداران راحت‌طلب و متمول، امکاناتی نظیر پارک خودکار، آفتاب‌گیر برقی، گرم‌کن داخل صندلی، درهای بسته‌شونده‌ی نرم (Soft close doors) و دید ۳۶۰ درجه، در قبال ۴,۰۰۰ دلار هزینه‌ی اضافی، نصب می‌شوند.

bmw m5

یکی از گران‌ترین آپشن‌های M5، ترمزهای قدرتمند با کالیپرهای کربن سرامیک هستند که ۸,۵۰۰ دلار قیمت دارند. سیستم صوتی مدرن با ۱۰ اسپیکر، ساخت برند باورز اند ویلکینز (Bowers & Wilkins) هم، ۳,۴۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. دوربین و نمایشگر دید در شب ۲,۳۰۰ دلار و تبلت‌های پشت صندلی برای استفاده‌ی سرنشینان عقب ۲,۲۰۰ دلار، هزینه دارند. با این ارقام و قیمت‌های سنگین، شرکت بی‌ام‌و برای نصب قابلیت‌ مربوط به ارتباط گوشی و تبلت‌های هوشمند شرکت اپل، موسوم به اپل‌کارپلی، ۳۰۰ دلار هزینه‌ی اضافی دریافت می‌کند.

bmw m5

قدرتمندترین نسخه‌ی M5، با پیشرانه‌ی ۴.۴ لیتری توئین‌توربو به قدرت ۶۰۰ اسب بخار عرضه می‌شود که در نتیجه‌ی آن، امکان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۳.۲ ثانیه فراهم می‌شود. نهایت سرعت این خودرو به لطف استفاده از گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت است که برای یک سدان خانوادگی، باورنکردنی به نظر می‌رسد. نسخه‌ی نهایی M5 مدل ۲۰۱۸، چند ماه دیگر تحویل مشتریان در آلمان، انگلستان و آمریکا خواهد شد؛ درحالی‌که تیراژ تولید ۲۰ هزار دستگاه و آستانه‌ی قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواهد داشت. علاقه‌مندان خرید این محصول، می‌توانند با پرداخت ۲,۵۰۰ دلار، از یک دوره‌ی فشرده‌ی آموزش رانندگی به مدرت یک روز در آکادامی دپارتمان M، استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات