برای اولین بار قیمت و شرایط فروش محصولات فولکس‌ واگن در ایران اعلام شد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
ماموت خودرو به‌عنوان واردکننده‌ی رسمی محصولات بزرگ‌ترین خودروساز جهان یعنی فولس‌ واگن آلمان، برای اولین بار از قیمت‌های دو محصول این شرکت معتبر آلمانی در ایران رونمایی کرد.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته بود که دستورالعمل جدید واردات خودرو توسط معاون اول رئیس جمهور به‌صورت رسمی جهت اجرا ابلاغ شد. بر اساس این مصوبه، ورود خودروهای با حجم پیشرانه‌ی بالاتر از ۲.۵ لیتر همچنان مانند سابق ممنوع خواهد بود. اما شرط جدید دیگری نیز برای واردات خودرو به کشور در نظر گرفته شده و آن هم سقف ارزش گمرکی است. بر این اساس، تنها خودروهایی از این پس اجازه ورود به کشور خواهد داشت که نه‌تنها حجم پیشرانه‌ی آن‌ها کمتر از ۲.۵ لیتر باشد، بلکه ارزش دلاری آن‌ها در گمرک ایران حداکثر ۴۰ هزار دلار باشد.

پس از ابلاغ این دستورالعمل، چندین شرکت واردکننده‌ خودروهای خارجی به کشور مانند کرمان موتور (واردکننده‌ی محصولات هیوندای کره‌جنوبی)، نگین خودرو  (واردکننده‌ی محصولات رنو فرانسه)، ایرتویا  (واردکننده‌ی محصولات تویوتا ژاپن) و جهان نوین آریا (واردکننده‌ی محصولات نیسان ژاپن)، لیست جدید قیمت محصولات خود در ایران را با توجه به قیمت دلار و تعرفه‌های اعلامی دولت به‌روزرسانی کردند. بر همین اساس،خودروهای خارجی موجود در بازار که از این پس مجوز واردات خواهند داشت، به‌طور متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت تجربه کرده‌اند.

passat

اما دیگر شرکت ایرانی که به‌عنوان نماینده‌ی یکی از معتبرترین و البته بزرگ‌ترین خودروساز جهان یعنی فولکس‌واگن آلمان شناخته می‌شود؛ ماموت خودرو است که تا به امروز قیمتی برای دو محصول این شرکت آلمانی که در آینده روانه‌ی بازار ایران خواهند شد؛ اعلام نکرده بود و به‌نوعی منتظر نهایی شدن روند واردات خودرو و تعرفه‌های جدید بود.

از مدت‌ها پیش و پس از نهایی شدن سند توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، بسیاری از خودروسازان جهانی در صدد ورود به بازار ایران برآمدند. یکی از مهم‌ترین این خودروسازان، فولس‌واگن آلمان بود که طی سالیان متوالی مقام نخست بزرگ‌ترین خودروساز جهان را یدک می‌کشد. پس از مذاکرات فراوان این خودروساز، نهایتا شرکت ماموت خودرو به‌عنوان واردکننده‌ی رسمی محصولات این شرکت به ایران اعلام شد و برنامه‌هایی نیز از سوی فولکس واگن برای ایجاد کارخانه در ایران و تولید و مونتاژ برخی از خودروها مانند فولکس‌واگن گلف در ایران همچنان مورد بررسی است.

اما تنها با فاصله‌ی چند ماه از اعلام بازگشت رسمی فولکس واگن پس از ۴۰ سال به ایران، شرکت ماموت خودرو قیمت ۲ محصول خود از این خودروساز معتبر جهانی با نام‌های فولکس‌واگن پاسات و فولکس‌واگن تیگوان را به‌صورت رسمی اعلام کرد. قیمت این دو مدل خودرو به همراه شرایط فروش آن‌ها را در جدول زیر می‌توانید مشاهده‌ کنید.

خودرو

حجم پیشرانه

مدل

قیمت نقدی

شرایط فروش نقدی

موعد تحویل

فولکس‌واگن پاسات

۱.۸ لیتری توربو

۲۰۱۸

۲۸۹,۰۰۰,۰۰۰

پیش‌پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان در زمان ثبت‌ نام و پرداخت ۸۹ میلیون تومان باقی‌مانده در زمان تحویل خودرو

۳۰ روزه

فولکس‌واگن تیگوان

۲ لیتری توربو

۲۰۱۸

۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰

پیش‌پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان در زمان ثبت‌ نام و پرداخت ۷۵ میلیون تومان باقی‌مانده در زمان تحویل خودرو

۳۰ روزه

پاسات جدید در مقایسه با نسل‌های پیشین خود، اندکی بزرگ‌تر شده است و درحالی‌که سال‌ها پیش، خودرویی در کلاس بدنه‌ی مرسدس کلاس C و بی‌ام‌و سری 3 محسوب می‌شد؛ حالا برای رقابت در گروه سدان‌های خانوادگی و میان‌‌رده از نظر قیمت، مثل تویوتا کمری، آماده می‌شود. جالب است بدانید که در گروه چهارگانه‌ی غول‌های خودروسازی آلمان، شامل مرسدس بنز، بی‌ام‌و، آئودی و فولکس واگن، پاسات تنها محصول قابل خرید در کلاس سدان‌های غیر لوکس خانوادگی محسوب می‌شود که با قیمت مناسب در نسخه‌ی پایه، علاقه‌مندان خودروهای آلمانی در سراسر دنیا را وسوسه می‌کند. در مجموع، نمی‌توان از مسائل فنی پاسات ایراد بزرگی گرفت؛ چراکه مهندسی عالی و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. اما مسلما هزینه‌ی نگهداری این خودرو فراتر از رقبای آسیایی آن در بازار ایران است.

اما تیگوان که به‌نوعی کراس‌اور فولکس‌واگن به شمار می‌آید، در نسل جدید خود با افزایش حجم بدنه و استفاده از پیشرانه‌های مدرن فولکس واگن، رقیب مهمی برای برندهای آسیایی و آمریکایی محسوب می‌شود و پس از گذشت ۲ سال از زمان عرضه، مورد استقبال بازار جهانی قرار گرفته است. این خودرو در خطوط تولید فولکس واقع در آلمان، مکزیک، هند و مالزی حضور دارد و به‌زودی شاهد واردات آن و تردد در جاده‌های کشور خواهیم بود.

ماموت خودرو اعلام کرده است خودروهای پاسات و تیگوان را به‌صورت فوری و طی ۳۰ روز کاری به مشتریان خود تحویل خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات