افزایش قیمت بنزین در سال آینده منتفی شد

شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
عضو کمیسیون تلفیق بودجه از حذف تبصره‌ی ۱۸ لایحه بودجه سال ۹۷ کشور و منتفی شدن افزایش قیمت بنزین در سال آینده خبر داد.
تبلیغات

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرد در جلسه‌ی امروز کمیسیون تلفیق که به بررسی لایحه بودجه‌ سال ۹۷ کشور اختصاص داشت؛ نمایندگان به اتفاق آرا، مخالفت خود را نسبت به تبصره ۱۸ لایحه بودجه که مربوط به درآمد ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی دولت از محل افزایش حامل‌های انرژی و اختصاص آن به ایجاد اشتغال و تولید است، اعلام کردند و این تبصره از لایحه‌ی بودجه حذف شد. 

این عضو کمیسیون تلفیق در ادامه افزود:

با توجه به حذف تبصره ۱۸ لایحه بودجه، عملا افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در سال آینده به‌طور کلی منتفی شد. نمایندگان مجلس این بودجه‌ی ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلاری را از قسمت‌های دیگر بودجه تأمین خواهند کرد و برای اشتغال تصمیمات دیگری در جلسه‌ی امروز اتخاذ شد.

در هفته‌های اخیر، اختلافات مجلس شورای اسلامی و دولت درباره قیمت بنزین در لایحه بودجه ۹۷ به اوج خود رسیده بود و فضای مبهمی در این زمینه ایجاد شد. به همین دلیل شایعات و اظهار نظرهای مختلفی از سوی مسئولان امر در فضای مجازی منتشر می‌شد. بحث افزایش قیمت بنزین تا ۱۵۰۰ تومان نیز مطرح بود که با مصاحبه‌ی نماینده‌ی مجلس، عملا می‌توان بحث افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین و گازوئیل را تا مدتی منتفی دانست.

از سویی دیگر، همچنان بحث کاهش فشار بر اقشار کم‌درآمد جامعه مطرح است و از این رو و با توجه به فراخوان چند روز پیش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مبنی بر دریافت کارت سوخت توسط صاحبان خودروهایی که به هر دلیلی کارت سوخت خودروی خود را دریافت نکرده یا آن را گم کرده‌اند؛ می‌توان همچنان بحث سهمیه‌بندی بنزین را مد نظر داشت.

باید منتظر و ماند دید آیا دولت مجددا سهمیه‌بندی بنزین را اجرایی می‌کند یا با همین روال و به‌صورت آزاد بنزین توزیع خواهد شد؟ لایحه بودجه سال ۹۷ پس از بررسی‌های لازم در کمیسیون تلفیق مجلس، به صحن علنی خواهد رفت و پس از رأی نمایندگان به کلیات و جزئیات، این لایحه به قانون تبدیل شده و دولت موظف به اجرای خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات