سرمایه‌گذاری سنگین فولکس‌ واگن در صنعت خودروهای الکتریکی چین

پنج‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فولکس‌واگن قصد دارد ۱۱.۸ میلیارد دلار در بخش خودروهای الکتریکی و هیبریدی چین سرمایه‌گذاری کند.
تبلیغات

گروه خودروسازی فولکس‌واگن اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ مبلغ ۱۰ میلیارد یورو (۱۱.۸ میلیارد دلار) به‌منظور توسعه و ساخت خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی در چین سرمایه‌گذاری کند. این تصمیم به دنبال اعمال قوانین سختگیرانه چین برای تولید خودروهای کم‌مصرف و پاک در آینده نزدیک گرفته شده است.

به گفته خواکیم هایزمن، مدیر عامل منطقه چین در این گروه که شامل فولکس‌واگن و آئودی است، قصد دارد ۱۵ مدل جدید با مصرف انرژی‌های برق (NEV) طی دو تا سه سال آینده راهی بازار چین کند و ۲۵ مدل دیگر نیز برای سال‌های پس از ۲۰۲۵ در برنامه تولید قرار دارد. میزان تولید و فروش خودروها با انرژی نو در چین که باید تا سال ۲۰۱۹ برآورده شود، مشوق خودروسازان چین در تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی خواهد شد. 

نئو خودروی تمام الکتریکی جدید فولکس واگن

به گفته سخنگوی این شرکت، فولکس‌واگن در حال حاضر حدود ۱۰ خودروی NEV در بازار چین دارد؛ هر چند این مدل‌ها وارداتی و با حجم فروش محدود هستند. هایزمن پیش از نمایشگاه خودروی گوانگ‌ژو گفت که این گروه قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، سالانه حدود ۴۰۰ هزار خودروی برقی و نیمه برقی در چین به فروش برساند؛ طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است سهم تولید این خودروها در خط تولید جهانی فولکس‌واگن تا سال ۲۰۲۵ به ۱.۵ میلیون دستگاه در سال برسد. 

هایزمن می‌گوید:

برخی از این مدل‌ها دارای محدوده رانندگی ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتری (بیش از ۳۷۰ مایل) با یک بار شارژ کامل هستند. در مقایسه با خودروهای فولکس‌واگن، تسلا مدل S، محدوده رانندگی بین ۴۹۰ کیلومتر تا ۶۳۲ کیلومتر بسته به ظرفیت باتری دارد. ما به حجم زیادی از خودروهای مصرف‌کننده انرژی‌های نو نیاز داریم و در حال کار روی تولید این خودروها هستیم.

گروه خودروسازی فولکس‌واگن امیدوار است بتواند با همکاری شرکت‌های زیرمجموعه و شرکای سرمایه‌گذاری مشترک خود در چین، حجم فروش خودروهای مصرف‌کننده انرژی‌های نو را تا سال ۲۰۱۹ به میزان لازم توسعه دهد. پیش از این مت تسین، رئیس شرکت جنرال موتورز چین به خبرنگاران گفته بود که مؤسسات مشترک چین قادر خواهند بود تا سال ۲۰۱۹ حجم فروش خودروهای مصرف‌کننده انرژی‌های نو را برای رسیدن به سهمیه مورد نیاز و بدون نیاز به خرید اعتبار تولید کنند. طبق این گفته‌ها هر دو شرکت جنرال موتورز و شرکای چینی‌اش در حال تلاش برای تأمین حداقل اعتبار مورد نیاز هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات