وانت پیکاپ تسلا به زودی معرفی می‌شود

پنج‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا از شروع پیش‌تولید وانت پیکاپ این شرکت پس از پایان ساخت پروژه‌ی مدل Y خبر داد.
تبلیغات

روز گذشته و در جریان پرسش‌وپاسخی که بین ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و کاربران توئیتر شکل گرفت، ماسک از برنامه‌های خود برای گسترش شرکت تسلاموتورز و حضور پررنگ‌تر در صنعت خودروسازی خبر داد. او اشاره کرد که برنامه‌ی ساخت اولین وانت پیکاپ تسلا در حال پیشرفت است و به زودی چندین به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای خودروهای این شرکت منتشر می‌شود.

tesla semi truck / کامیون برقی تسلا سمی

اولین نشانه‌های علاقمندی تسلاموتورز جهت ورود به بازار خودروهای کلاس وانت پیکاپ، هنگام انتشار برنامه‌ی جامع، بخش دوم (Master Plan, Part Deux) در تیرماه سال ۱۳۹۵ نمایان شد. ماسک در این برنامه در مورد پتانسیل کامیون برقی سمی (Semi) در کاهش چشمگیر هزینه‌های جابه‌جایی بار و همچنین عرضه‌ی وانت پیکاپ تسلا و ورود به یکی از پرطرفدارترین کلاس‌های خودرو بازار آمریکا سخن گفت. در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ بود که ماسک اعلام کرد وانت پیکاپ تسلا، ۱۸ تا ۲۴ ماه دیگر رونمایی خواهد شد. آخرین صحبت وی در مورد وانت پیکاپ مورد انتظار تسلا در روز گذشته انجام شد؛ با اینکه تاریخ دقیقی از رونمایی یا مشخصات این وانت داده نشد، ولی کاملاً مشخص است که ماسک به‌دنبال تکمیل کردن این پروژه خواهد بود.

به شما قول می‌دهم که پس از مدل Y، وانت پیکاپ تسلا را خواهیم ساخت. تقریباً ۵ سال است که عناصر طراحی و مهندسی اساس این پروژه در ذهنم است؛ بی‌صبرانه منتظر ساخت این خودرو هستم.
elon musk / ایلان ماسک

تسلا مدل Y، کراس‌اور کامپکت و برقی این شرکت است که بر اساس گزارش‌ها، با پلتفرمی جدید ساخته می‌شود و در اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. در ادامه ماسک در پاسخ به سؤال یکی از کاربران توئیتر در مورد مقایسه‌ی وانت پیکاپ تسلا با پرفروش‌ترین پیکاپ بازار آمریکا، فورد F-150 گفت:

ابعاد مشابهی خواهند داشت؛ وانت پیکاپ تسلا (به‌نظر من) ویژگی‌ منحصربه‌فردی دارد که شاید به واسطه‌ی وجود آن، ابعاد بزرگ‌تری هم داشته باشد.

اطلاعات بیشتری در مورد «ویژگی منحصربه‌فرد» وانت پیکاپ تسلا داده نشد، اما ماسک در ادامه به ویژگی‌های جدید محصولات فعلی تسلا اشاره کرد. این ویژگی‌ها که از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری به‌زودی در خودروهای تسلا اضافه خواهند شد شامل کنترل شیشه‌ها با اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند، سیستم‌های گرمایشی صندلی و فرمان، مرورگر بهینه‌سازی شده، رهیاب ماهواره‌ای و نقشه‌های جاده‌ای بهتر و برف‌ پاک‌کن‌هایی که با توجه به شدت باران، به‌طور خودکار تغییر سرعت خواهند داد، می‌شود.

Elon Musk

ماسک در پایان در مورد درخواست‌های مالکان خودروهای تسلا همچون ضبط خودکار دوربین‌های کابین در صورت شکسته شدن شیشه‌ها و احتمال سرقت، ویژگی اطلاع‌رسانی رهیاب ماهواره‌ای در مورد زمان رسیدن به مقصد به اعضای خانواده و حالتی موسوم به دیسکو (Disco Mode) که چراغ‌های کابین مانند رقص نور نمایش خیره‌کننده داشته باشند، واکنش نشان داد:

خواستم بگویم که تمام این درخواست‌ها را انجام می‌دهیم، ولی مورد آخر واقعا جذاب و لذت‌بخش به‌نظر می‌رسد!
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات