هیوندای ولوستر 2019 مجهز به نسل جدید دستیار صوتی

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
نسل جدید دستیار صوتی هیوندای که قرار است روی خودروی هیوندای ولوستر ۲۰۱۹ پیاده‌سازی شود، می‌تواند درخواست‌ها و تمایلات راننده را پیش‌بینی کند.
تبلیغات

کنترل امکانات و قابلیت‌های خودرو از طریق دستورات صوتی چیز جدیدی نیست. در کنار این موضوع، ناکارآمدی سیستم‌های کنونی فرمان صوتی که درک پایینی دارند نیز کاملا احساس می‌شود. در حال حاضر هیوندای به دنبال بهبود سیستم فرمان صوتی و برداشتن گامی بزرگ به جلو، با دستیار شخصی هوشمند خود است. این سیستم جدید که از هوش مصنوعی برای درک بهتر دستورات استفاده می‌کند، قادر است مطالب گفته‌شده را ارزیابی کند و به دستورات متعدد در یک درخواست پاسخ دهد. این سیستم همچنین برای پیش‌بینی نیازهای راننده طراحی شده است و امکان ارائه اطلاعات مورد نیاز را در صورت لزوم فراهم می‌کند. البته داشتن چنین قابلیتی بدین معنا نیست که دستیار صوتی بتواند شما را ترغیب کند با سرعت بیشتری رانندگی کنید.

hyundai veloster 2019 / هیوندای ولوستر

هیوندای با همکاری شرکت سوندهوند (SoundHound) در حال کار روی قابلیت دستیار صوتی هوشمند است؛ شرکت سوندهوند مستقر در سیلیکون ولی، طی ۱۰ سال اخیر توانسته پلت‌فرم صوتی هوندیفای آی (Houndify AI) را به‌خوبی توسعه دهد. وظیفه هوندیفای نه‌تنها درک بهتر کلمات و صحبت‌های انسان‌ها، بلکه تجزیه و تحلیل، رمزگشایی و پاسخ‌گویی به صحبت‌هایی است که در گفتگوهای معمولی و روزمره ردوبدل می‌شود.

hyundai veloster 2019 / هیوندای ولوستر

در برنامه کاربردی مورد استفاده خودرو، دستیار صوتی هوشمند هیوندای به هوندیفای متصل می‌شود و از این سیستم برای پاسخ به درخواست‌ها استفاده می‌کند و در صورت نیاز اطلاعات را به کاربر ارائه می‌دهد. چنین قابلیتی به این معنی است که راننده می‌تواند از دستیار شخصی هوشمند هیوندای برای باز کردن سقف کابین و یا روشن و خاموش کردن سیستم تهویه مطبوع استفاده کند و هر دو کار را به‌عنوان دستورات جداگانه تشخیص دهد. همچنین این سیستم با روشی پیشگامانه، می‌تواند ترافیک را نظارت و بررسی کند و پیشنهاداتی برای خروج از ترافیک و صرفه‌جویی در زمان ارائه دهد؛ دستیار صوتی برای یادآوری جلسات آینده نیز برنامه‌ریزی شده و قادر است برای پیشگیری از فراموشی جلسات مهم و تأخیر، تدابیر لازم را اتخاذ کند و به راننده هشدار لازم را بدهد.

پل چو، مدیر گروه توسعه سیستم سرگرمی و اطلاعاتی شرکت هیوندای موتور، گفت:

ترکیب سیستم پیشرفته تشخیص صدا و هوش مصنوعی زیربنای اصلی قابلیتی است که خودروهای متصل به آن در آینده، به رانندگان محتوا و اطلاعات گسترده‌ای ارائه می‌دهند. این عناصر در ارائه اطلاعات تولیدشده توسط خودروی متصل نقش مهمی ایفا می‌کنند.

هیوندای قصد دارد سیستم جدیدی در نمایشگاه CES ۲۰۱۸ لاس وگاس آمریکا معرفی کند؛ سیستم جدید قرار است با نسخه ساده‌شده جهت استفاده در خودروهای تولیدی مدل سال ۲۰۱۹ راهی بازار شود. این سیستم دستیار صوتی در نمایشگاه روی کابین خودرویی نمایشی سوار خواهد شد و با فرمان صوتی بیدارباش «سلام هیوندای» فعال می‌شود.

کیوان مهاجر، بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت سوندهوند، در این باره گفت:

ما طی یک دهه پیشرفته‌ترین سیستم تشخیص صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی هوندیفای را توسعه دادیم؛ سیستمی که به شرکای ما کمک می‌کند بتوانند تجارب شخصی برای مشتریان خود ایجاد کنند. ما از کار کردن با هیوندای موتور خوشحالیم و امیدواریم بتوانیم تجربه درون خودرو را برای مشتریان دچار تحولی عمیق کنیم.

اوایل سال آینده میلادی، هیوندای قصد دارد نسخه معمولی دستیار صوتی پیشرفته خود را روی نسل جدید خودروی الکتریکی پیل سوختی استفاده کند؛ این خودرو اکنون در حال گذراندن آزمایش‌های رانندگی در جاده‌های کره است و نسخه آزمایشی دستیار صوتی هیوندای قادر است اطلاعاتی درباره اخبار و اتفاقات ورزشی منطقه‌ای شامل زمان‌بندی و نتایج بازی‌ها در اختیار سرنشینان خودرو قرار دهد.

سیستم دستیار صوتی هیوندای در حال حاضر فقط قادر به تشخیص زبان انگلیسی است؛ ولی با گذشت زمان از دیگر زبان‌های اصلی نیز پشتیبانی خواهد کرد. همکاری سوندهوند با هیوندای به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد. خودروی کاملا جدید هیوندای ولوستر مجهز به سیستم تشخیص موسیقی کره‌ای سوندهوند، ژانویه ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد؛ این در حالی است که سرویس تشخیص موسیقی انگلیسی برای بازار آمریکا، پیش از این در سال ۲۰۱۴ روی خودروی هیوندای جنسیس استفاده شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات