طرح رندر مازراتی ZS3 بر اساس خودروی مفهومی آلفیری

یک‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طراحی مستقل، تصاویر رندری بر اساس خودروی مفهومی مازراتی آلفیری تهیه کرده و آن را مازراتی ZS3 نامیده است.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۴ مازراتی در ژنو از خودروی مفهومی آلفیری رونمایی کرد. این خودرو یک محصول اسپرت دودر است و بسیاری از آن به‌عنوان جایگزین ابرخودروی MC-12 نام می‌برند که در سال ۲۰۰۵ تولید شد. این خودروی اسپرت مرز‌های جدیدی در طراحی و عملکرد بالا ترسیم می‌کند و زبان طراحی آن، در دیگر محصولات مازراتی همچون شاسی بلند لوانته و نمونه‌ی فیس‌لیفت گرند توریسمو دیده می‌شود. با این وجود متأسفانه مدل آلفیری هیچ‌گاه به تولید نرسید.

مازراتی ZS3

اخیراً یک طراح هلندی با نام وویجک جارکوفسکی، اقدام به تهیه یک سری تصاویر کامپیوتری از یک خودروی کانسپت کرده که بر اساس خودروی آلفیری طراحی شده است. طراح خودرو، نام این مدل را مازراتی ZS3 گذاشته است. گرچه این خودرو در بسیاری از بخش‌ها به مازراتی آلفیری شباهت دارد؛ اما طراحی آن بسیار خاص و از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنید، جذاب و متفاوت است. باید گفت ZS3 کاملا قابلیت تولید به‌صورت انبوه دارد. در بخش جلویی، این خودرو به جلوپنجره بیضی شکل مازراتی مجهز شده که در داخل آن شش عدد خط افقی و لوگوی مازراتی قرار گرفته است. دو ورودی هوای بزرگ نیز در دو سمت سپر جلو نصب شده است و در بالای آن‌ها چراغ‌های اصلی با طراحی بسیار اسپرت و خشن و در عین حال مدرن جای گرفته‌اند. این طرح، همچنین دارای ارتفاع بسیار پایین است که نمای آن را تهاجمی و اسپرت نشان می‌دهد. در نمای جانبی نیز می‌توان بخش‌های جدیدی مشاهده کرد که شامل خطوط مواج سرتاسری است.

مازراتی ZS3

 در نمای پشت، باید به زاویه تند شیشه عقب اشاره کرد؛ ضمن اینکه در پایین خودرو یک دیفیوزر بسیار اسپرت و بزرگ قرار گرفته است. طراح خودرو از این طرح با عبارت «مینیمالیست ولی به‌شدت خشن» نام می‌برد که دارای طراحی آینده‌نگرانه نیز هست. پیشرانه این خودرو توسط فراری ساخته شده و یک پیشرانه V8 با حجم ۴.۷ لیتر است. اما طراح مدل ZS3 برای مدل خود یک پیشرانه V12 با حجم ۶.۳ لیتر را در نظر گرفته است که نیروی آن به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می‌کند. فعلا مازراتی ZS3 تنها یک خودروی مفهومی به شمار می‌رود؛ اما شایعاتی نیز وجود دارد که مازراتی در حال کار روی یک خودروی اسپرت برقی بر اساس مدل آلفیری است و احتمالاً این خودرو در چند سال آینده معرفی خواهد شد و می‌توان حدس زد که شاید ظاهری شبیه به مدل ZS3 داشته باشد.

مازراتی ZS3
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات